Bikeshop.se

Bikeshop.se
Jag har köpt massvis med grejer från bikeshop. Deras priser är ju väldigt bra ibland och de har ofta grejer hemma. När jag har behövt hjälp så har jag fått svar omgående med bra service. Jag gillar deras webshop också faktiskt.

Bikeshop.se
Jag ger bikeshop en chans nu då de sägs ha en grej i lager som är slut över allt annars på internet.

Får se om det går vägen, fått orderbekräftelse och meddelande om att det skall ta 1-7 dagar innan den skickas

Bikeshop.se
Med bikeshop är det väl inga problem? Det kan förvisso ta lite tid innan prylarna landar i lådan eftersom de skickas i bulk från Norge för omkartering nånstans i SE.

Bikeshop.se
Om ordern går direkt till plockning så vill man så klart inte ändra den. Alternativt får man ha en grace period och då blir det gnäll om det. Tror man har/hade en liten stund på sig på Wiggle

Bikeshop.se
Ett lite halvdrygt bemötande tycker jag är dålig kundservice. Att de inte lyckades avbryta ordern är lite dåligt. Att ”lösningen” i form av gratis retur, som kom strax efter att jag skrev här i forumet, är fullt rimlig utan att imponera. Var det svar på din fråga?

Det framgår inte av ditt första inlägg att kundservice var dryga. Givetvis så ligger det nog rejält fler mail i inkorgen än bara ditt och rimligtvis går dom i ordning. Att det går så snabbt mellan order och att den går ut genom dörren är ju bra för leveranstiden.

Bikeshop.se
Det framgår inte av ditt första inlägg att kundservice var dryga. Givetvis så ligger det nog rejält fler mail i inkorgen än bara ditt och rimligtvis går dom i ordning. Att det går så snabbt mellan order och att den går ut genom dörren är ju bra för leveranstiden.

Framgår inte heller om mailet skickades på kvällen eller under ”kontorstid”. Kan mycket väl vara så att kundservice inte sett den innan packnissarna hanterat ordern. Tycker det är fint att de kostnadsfritt ordnar ett problem orsakat av kunden.

Bikeshop.se
Jag har handlat en del från dom och har aldrig stött på några som helst problem, och senaste gångerna så har leveranserna gått relativt fort.

Bikeshop.se
Jag ger bikeshop en chans nu då de sägs ha en grej i lager som är slut över allt annars på internet.

Får se om det går vägen, fått orderbekräftelse och meddelande om att det skall ta 1-7 dagar innan den skickas
[/QUOTE
.

Bikeshop.se
Absolut, jag förstår att det krävs snabb hantering för att kunna erbjuda snabb leveranstid. Det är nåt jag värdesätter också.
Min kritik/ifrågasättande handlade mest om dålig respons.

Bikeshop.se
Framgår inte heller om mailet skickades på kvällen eller under ”kontorstid”. Kan mycket väl vara så att kundservice inte sett den innan packnissarna hanterat ordern. Tycker det är fint att de kostnadsfritt ordnar ett problem orsakat av kunden.
Kanske. Det finns ju å andra sidan de som alltid erbjuder gratis retur.

Bikeshop.se
Kanske. Det finns ju å andra sidan de som alltid erbjuder gratis retur.

Finns inga gratis luncher :)

Överlag hopplöst att få stoppat en order.
Hade en beställning hos Bike24 med ett restat nav. Efter 3 veckor får jag ett mail där de stryker navet och skickar resten. Att jag inte har nytta av ekrarna i beställningen utan något nav tar såklart inte deras system hänsyn till. Mailade tillbaka och bad dem stoppa men det gick inte, det var för sent. Dagen efter fick jag mail om att paket nu skulle skickas... Det hade nog gått att stoppa på 24h om man hade velat, men det är säkert lättare i deras system att skicka och sen ta i retur istället.

Enda beställning jag lyckats stoppa var hos Rose på den tiden Ribackorna var på plats.

Bikeshop.se

Nu är min order hos Bring så verkar gå smidigt än så länge.
Bara hoppas det är rätt grejer i lådan och att Bring gör sitt jobb.
Återkommer mer

Bikeshop.se
Hei Anxxxx.

Det var jeg som svarte på mailen din. Du bestilte hos oss 1630. Vi stenger klokken 17, men Autorstore robotlageret jobber utover kvelden med å hente kasser til plukking. Lageret begynner på jobb klokken 08, mens support begynner 09. Du sendte mailen 08:16. Dessverre så vi ikke denne før den var plukket på lageret omtrent klokken 09. Svenske pakker blir satt på europaller og wrappet med gladpack og sendt fra oss noen timer senere hver dag. Bring i Jönköping får tolldoukumentasjon og når vi har sendt disse dokumentene til Sverige, er det for sent å begynne å lete etter din pakke (som er liten). Svenske kunder blir prioritert foran de norske.

Returseddel er sendt, så jeg håper du er nøyd.

Dette står på Boozt.com, som bruker samme plukkesystem:
"Er det mulig å endre eller annullere en bestilling?
Nei. Vi behandler og pakker din bestilling så fort som mulig. Derfor kan vi ikke endre eller annullere en bestilling etter vi har tatt imot den. ...."

Hilsen Christian hos Bikeshop

Bikeshop.se
Hei Anxxxx.

Det var jeg som svarte på mailen din. Du bestilte hos oss 1630. Vi stenger klokken 17, men Autorstore robotlageret jobber utover kvelden med å hente kasser til plukking. Lageret begynner på jobb klokken 08, mens support begynner 09. Du sendte mailen 08:16. Dessverre så vi ikke denne før den var plukket på lageret omtrent klokken 09. Svenske pakker blir satt på europaller og wrappet med gladpack og sendt fra oss noen timer senere hver dag. Bring i Jönköping får tolldoukumentasjon og når vi har sendt disse dokumentene til Sverige, er det for sent å begynne å lete etter din pakke (som er liten). Svenske kunder blir prioritert foran de norske.

Returseddel er sendt, så jeg håper du er nøyd.

Dette står på Boozt.com, som bruker samme plukkesystem:
"Er det mulig å endre eller annullere en bestilling?
Nei. Vi behandler og pakker din bestilling så fort som mulig. Derfor kan vi ikke endre eller annullere en bestilling etter vi har tatt imot den. ...."

Hilsen Christian hos Bikeshop
Tack Christian,
Innan mailet på morgonen, på eftermiddagen samma dag som beställningen, kontaktade jag er via ett formulär på hemsidan. Det verkar hanteras i särskild ordning. Det var också lite struligt i chatten (som kanske avbröts på grund av teknikstrul?). Sammantaget gjorde detta min upplevelse lite negativ, vilket jag är övertygad om inte var er avsikt. Jag har full förståelse för era rutiner och jag är nöjd med hur ni löst det nu.
PS: Ordern har anlänt idag så hanteringen från BIKESHOP via BRING verkar gå fort, det ska ni ha cred för!

Bikeshop.se
Lite dåligt att de har ersatt 10% rabatten för nya kunder med 100kr. Annars har jag inget att anmärka på. De har ofta bra priser också.

Det inträffade bara en incident en gång, de hade skrivit fel priser på ett flertal varor. Allting var runt 30kr, som annars hade kostat upp till 1000 eller mer. Så jag beställde massa grejer som egentligen skulle kostat runt 20000kr för typ 1500kr eller nåt sånt. Sen blev jag informerad om att de hade gjort fel, och jag blev tillfrågad om jag fortfarande ville ha grejerna. Eh nej, jag tror inte det.? Då var de ganska snabba på att makulera den ordern.?

Som sagt, de har varit väldigt bra i min erfarenhet.

Bikeshop.se

Nu är min order hos Bring så verkar gå smidigt än så länge.
Bara hoppas det är rätt grejer i lådan och att Bring gör sitt jobb.
Återkommer mer

Nu finns min order som beställdes i Onsdags eftermiddag på posten så det får absolut anses som bra!
Så länge det är rätt grejer i lådan har Bikeshop presterat som man kan önska!

Bikeshop.se
Då får vi se hur det här går , la en order I måndags och har inte lämnat bikeshop än . Vet att det skrevs tidigare att dom skickar i bulk till Sverige, så dom inväntar kanske mera beställningar.

Mailade iallfall supporten och fick ett trevligt svar snabbt och 100 kr rabatt på min order.

Bikeshop.se
Uppdatering paketet har kommit så det gick fort.

Overall så är jag nöjd , dom var snabba och trevliga när man mailade dom och paketet komm fram snabbt , bra priser okså.

Bikeshop.se
Jag beställde en jacka därifrån en fredag kväll och 24h efter beställning mejlade jag dem med frågan om jag kunde byta färgen. De svarade efter 15min kl 22 på en lördag kväll(!), som jag tycker är väldigt imponerande. Min vara hade blivit packad då det gick inte att byta färgen men överlag är jag väldigt nöjd med både snabba responsen och leveransen. Och grymt bra pris var det också!

Bikeshop.se
Bra sortiment. Köpte för att de var en av få butiker som hade just den produkt jag ville ha.
Beställde därifrån mån 12/4, dagen efter fick jag orderbekräftelsen. 14/4 stod det att paketet var på väg men inte lämnats över till transportören. Kunde hämta ut det i box mån 19/4.
Räknade med ca 1v leveranstid men hade ändå hoppats att jag skulle fått det innan helgen.

Bikeshop.se
Då har det snart gått en vecka och mina grejer har fortfarande inte lämnat bikeshop! Kazz.
Däremot så har fakturan kommit. Det gick smidigt. Handlar nog inte där igen.

Du har nog bara otur, mina grejer komm på 4 dagar . Dom skickar som sagt grejerna i bulk till Jönköping.

Det jag märkte var att paketets status på spårningen inte uppdaterades för ens grejerna lämnade jänköping.

Bikeshop.se
Då har det snart gått en vecka och mina grejer har fortfarande inte lämnat bikeshop! Kazz.
Däremot så har fakturan kommit. Det gick smidigt. Handlar nog inte där igen.
Vi är många som har beställt saker från de stora webbshopparna runt om i Europa och fått vänta betydligt längre än så ? Långa leveranstider är snarare regel än undantag i dessa tider. Jag tycker du ska vänta lite med besvikelsen.

Bikeshop.se
Jag beställde 3 väskor till gravelhoj, en stor 14 l ramväska, 9l rulle med 3.5 l extraväska för rullen, i förrgår, finns att hämta ut idag. Jag klagar inte, supersnabbt för cykel.

Baristashoppen är grymma, du får allt dagen efter, men det är kaffe och te, bara nästan cykel. :)

Senast ändrad:
Bikeshop.se
Jag anser mig vara en ganska tålmodig människa och har inga problem att vänta en vecka eller två generellt. Problemet med det här fraktsättet dock är att det står att det är "skickat" och sen händer inget i flera dagar. Sen plötsligt en kväll är paketet i Jönköping och dagen efter får man det. Bra träning för pakettålamodet dock.

Bikeshop.se
Någon som vet varifrån bikeshop skickar sina beställningar? Väntar på paket därifrån nu som Jag gärna vill ha så snabbt som möjligt.

Bikeshop.se
Kollade på min senaste spårning, och Jönköping är första namngivna ort.

Beställde den 26/10, kl 12.45
Leveransbesked ett par timmar senare
27 kl 9.30, lastad utan ortsangivelse
28 kl 18.40, Jönköping
29 kl 11.53, ombud i norra Stockholm

Tillbaka
Topp