Visa din Miyata!

Visa din Miyata!
Jag gillar skarpt Pirelli Cinturato Gravel H i 35-millimetersutförande. Har även precis beställt en uppsättning Continental Grand Prix Urban 35 mm till fruns cykel. Kan återkomma med ett utlåtande när de sitter på plats.

Det finaste man kan ge sin cykel är ett par riktigt bra däck!

De där Conti gp Urban verkar perfekt för vad jag letar efter. Var hittade du dem? Verkar slut i många webbutiker när jag letar.

Visa din Miyata!
Bike-Discount hade bruna inne igår. Bara 400kr/st.
De bruna är riktigt snygga och passar säkert fint på Kogan när det är dags för det, men jag tror att QC bör ha helsvarta. I värsta fall får jag vänta någon vecka på att de kommer in i lager, men helst hade jag velat kränga på dem om en dag eller två. Eller ännu hellre igår.

Visa din Miyata!
De bruna är riktigt snygga och passar säkert fint på Kogan när det är dags för det, men jag tror att QC bör ha helsvarta. I värsta fall får jag vänta någon vecka på att de kommer in i lager, men helst hade jag velat kränga på dem om en dag eller två. Eller ännu hellre igår.

Visa din Miyata!
En ”Mayta” one ten i liten storlek, utan originalstyre. En billig konventbiljett i Sumpan.
EBDF9CC1-3300-487E-8357-47D36F3B619A.jpeg

Visa din Miyata!
Äntligen premiärtur! Ett varv på gatan hann jag med ikväll så inga långpass precis. Riktigt trevlig upplevelse må jag säga, känns förvånansvärt rapp och lätt och sittpositionen precis lagom avvägd mellan någorlunda snabb men ändå rätt bekväm. Helnöjd.

Jag hade hoppats på att kränga på annat gummi, men de 42 mm jag hade från annan hoj ville ramen inte alls veta av. Jag tyckte det verkade vara gott om plats men icke sa Nicke. Det såg riktigt fett ut med dem på men tydligen ska hjulen kunna rotera också. Har jag hört.

Kanske jag får nöja mig med 32 mm som det är nu (fast något roligare än de jag fick med cykeln) så att jag kan köra Gilles 40 mm-skärmar.

Äh, jag bara velar och velar kring däck. Min senaste idé är att testa gravelking ss på Quickcrossen. Tanwall är sjukt snyggt, men är det bu eller bä mot övrigt rosa och svart?

Visa din Miyata!
Ikväll blev det en ny rekognoscering inför konventet, delvis på samma vägar som igår, delvis på nya. I vetenskapens namn valde jag idag tusingen med 35mm Schwalbe Marathon.

56B542AE-F39A-4228-A301-16596DA81906.jpeg

Känns platsen igen?

Efter en mild justering av tusingens sadel och styre är passningen mellan man och maskin nu betydligt bättre.

Målet med att ta tusingen var att sondera konventrundan å alla er lvg:ares vägnar. Och jag vågar påstå att experimentet i huvudsak fick lyckat utfall. Däremot går det inte att blunda för att det är tajt med 35mm däck och skärmar i en tusing.

Så länge det bara var lite barr gick det väl än…

B1A05109-D09B-4B0E-A3EF-6334A7973497.jpeg

…men när det byggde upp med barr, sand, snö och what have you…

3133AE54-74BA-41DA-9D02-F15D3B4D9C5A.jpeg

…då gick det efterhand ganska tungt.

5D6F1D33-9DBD-40C0-A48E-AA24D80FEC76.jpeg

Detta har sånär övertygat mig att tusingen får gå i snällterräng och TripleCross:en får bli en grusbusare med bredare nabbigare däck men utan skärmar, och för riktig smutsåka så är de bövla 26-tummarna fortfarande cream of the crop.

MEN!

Jag räknar inte med annat än att konventet kommer att begås i strålande solsken och temperaturer som kommer att få aprikoser och apelsiner att slå upp på självaste småländska höglandet, och vårt största bekymmer kommer vara att flakelacken på våra stolta cyklar kommer att mattas av vägdamm. Och under sådana omständigheter kommer vilka cyklar som helst att funka, så länge det står Miyata på diagonalen.

171B6B6A-D534-435A-8665-8E65CF8FC7CD.jpeg

Visa din Miyata!
Ikväll blev det en ny rekognoscering inför konventet, delvis på samma vägar som igår, delvis på nya. I vetenskapens namn valde jag idag tusingen med 35mm Schwalbe Marathon.

Visa bilaga 546755
Känns platsen igen?

Efter en mild justering av tusingens sadel och styre är passningen mellan man och maskin nu betydligt bättre.

Målet med att ta tusingen var att sondera konventrundan å alla er lvg:ares vägnar. Och jag vågar påstå att experimentet i huvudsak fick lyckat utfall. Däremot går det inte att blunda för att det är tajt med 35mm däck och skärmar i en tusing.

Visa bilaga 546756

Visa bilaga 546758

Visa bilaga 546759

Detta har sånär övertygat mig att tusingen får gå i snällterräng och TripleCross:en får bli en grusbusare med bredare nabbigare däck men utan skärmar, och för riktig smutsåka så är de bövla 26-tummarna fortfarande cream of the crop.

MEN!

Jag räknar inte med annat än att konventet kommer att begås i strålande solsken och temperaturer som kommer att få aprikoser och apelsiner att slå upp på självaste småländska höglandet, och vårt största bekymmer kommer vara att flakelacken på våra stolta cyklar kommer att mattas av vägdamm. Och under sådana omständigheter kommer vilka cyklar som helst att funka, så länge det står Miyata på diagonalen.

Visa bilaga 546757
Det är ju en stilig cykel det där!

Visa din Miyata!

Visa bilaga 546755
Känns platsen igen?

Visa bilaga 546756

Visa bilaga 546758

Visa bilaga 546759

MEN!

Visa bilaga 546757
Är det såna där goa stänkskärmar du tipsade om? Berthoud?

Visa din Miyata!

Det där styret ser riktigt fräckt ut, kommer bli grymt!

Jag fick övrigt äntligen tryckt på köpknappen för däck. 2 st Gravelking Slick Plus 35 mm på väg från Tyskland. Jag fegade ur och valde svarta. Det råkade även åka med ett par Conti GP Urban i tanwall till Kogan. 35 mm även där.

Jag offrar ett gammalt trött Schwalbe Marathon till frakt-gudarna, må de nya däcken få en lika snabb och behaglig resa norrut som jag kommer få med dem monterade.

Visa din Miyata!
Såklart. Hitta ett par svarta, japanska aluskärmar åt mig, då jävlar!

どぞ。 黒 は 見たことないですけど、 もし 日本製 の フェンダル 欲しかったら、 絶対 に Honjo を 買った方は いい !

Visa din Miyata!
Visa din Miyata!

どぞ。 黒 は 見たことないですけど、 もし 日本製 の フェンダル 欲しかったら、 絶対 に Honjo を 買った方は いい !
Väldigt vackra, väldigt dyra och icke-existerande i 26". :(

Visa din Miyata!
@slice me nice, skärmar eller inte, däck eller inte, nu är vi omåttligt nyfikna på hurdan QuickCrossen är!

Tyvärr inte hunnit mer än minitestet på gatan i förrgår kväll.

Jag har varit tvungen att prioritera pimpning av den här istället. Hur trendigt det än må vara med rå aluminium så var den tydligen helt ocyklingsbar utan sjöjungfrur och enhörningar på. Jag ser som att jag upprätthåller cykelintresset hos nästa generation slice me nice så att hon om tolv-tretton år kan bli med Miyata hon också.

Bilagor

• A64D8CD3-E484-44DC-8B15-F4AF74480AB0.jpeg
    A64D8CD3-E484-44DC-8B15-F4AF74480AB0.jpeg
    1.4 MB · Besök: 61
Visa din Miyata!

Jag har varit tvungen att prioritera pimpning av den här istället. Hur trendigt det än må vara med rå aluminium så var den tydligen helt ocyklingsbar utan sjöjungfrur och enhörningar på. Jag ser som att jag upprätthåller cykelintresset hos nästa generation slice me nice så att hon om tolv-tretton år kan bli med Miyata hon också.
Jag som har sett dem in the flesh kan berätta att cykeln och ungen är lika gulliga båda två.

Visa din Miyata!

Jag är bekant med konceptet
20211107_223621.jpg

Visa din Miyata!
Nu är vi uppe i bruksskick på grejerna. Ska dra vagn med barn till fotboll ikväll så ordnade upp det sista (nästan).
Rullade några korta sträckor hemmavid för att känna lite till och den känns riktigt pigg. Jag känner att this is the beginning of a beautiful friendship.

Jag fick vända på stammen (inte lika snyggt men får duga) för att få korgen mer horisontell, den sitter ju i styret och inte som en del andra i gaffelkronan. Av samma anledning fick benet sitta i fästena bakom istället för framför hjulaxeln. Korgen är inte i toppskick men fungerar okej, men hade glömt hur mycket mer svajig den är jämfört med Pelago Front Rack som sitter på en annan hoj (snart på en Koga nära dig). Det blir inga tunga laster här inte.

Det kommer naturligtvis foto på hela ekipaget med vagn och allt lite senare.

Bilagor

• 608907F8-4C85-4563-8F9A-E6BAB2EA0879.jpeg
    608907F8-4C85-4563-8F9A-E6BAB2EA0879.jpeg
    1.4 MB · Besök: 62
  • CCECE689-DDA4-4532-82DD-5AC2CD4611B6.jpeg
    CCECE689-DDA4-4532-82DD-5AC2CD4611B6.jpeg
    1.5 MB · Besök: 70
Tillbaka
Topp