slice me nice
Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Känner mig utanför. Känner nästan ingen skillnad på däck och däck.
Du kan få ett par dubbdäck av mig. Där kommer du känna skillnad
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Känner mig utanför. Känner nästan ingen skillnad på däck och däck.
Deal. :)Du kan få ett par dubbdäck av mig. Där kommer du känna skillnad
Jag gillar skarpt Pirelli Cinturato Gravel H i 35-millimetersutförande. Har även precis beställt en uppsättning Continental Grand Prix Urban 35 mm till fruns cykel. Kan återkomma med ett utlåtande när de sitter på plats.
Det finaste man kan ge sin cykel är ett par riktigt bra däck!
Bike-Discount hade bruna inne igår. Bara 400kr/st.De där Conti gp Urban verkar perfekt för vad jag letar efter. Var hittade du dem? Verkar slut i många webbutiker när jag letar.
De bruna är riktigt snygga och passar säkert fint på Kogan när det är dags för det, men jag tror att QC bör ha helsvarta. I värsta fall får jag vänta någon vecka på att de kommer in i lager, men helst hade jag velat kränga på dem om en dag eller två. Eller ännu hellre igår.Bike-Discount hade bruna inne igår. Bara 400kr/st.
De bruna är riktigt snygga och passar säkert fint på Kogan när det är dags för det, men jag tror att QC bör ha helsvarta. I värsta fall får jag vänta någon vecka på att de kommer in i lager, men helst hade jag velat kränga på dem om en dag eller två. Eller ännu hellre igår.
Äntligen premiärtur! Ett varv på gatan hann jag med ikväll så inga långpass precis. Riktigt trevlig upplevelse må jag säga, känns förvånansvärt rapp och lätt och sittpositionen precis lagom avvägd mellan någorlunda snabb men ändå rätt bekväm. Helnöjd.
Jag hade hoppats på att kränga på annat gummi, men de 42 mm jag hade från annan hoj ville ramen inte alls veta av. Jag tyckte det verkade vara gott om plats men icke sa Nicke. Det såg riktigt fett ut med dem på men tydligen ska hjulen kunna rotera också. Har jag hört.
Kanske jag får nöja mig med 32 mm som det är nu (fast något roligare än de jag fick med cykeln) så att jag kan köra Gilles 40 mm-skärmar.
Tanwall är väldigt landsväg imoÄh, jag bara velar och velar kring däck. Min senaste idé är att testa gravelking ss på Quickcrossen. Tanwall är sjukt snyggt, men är det bu eller bä mot övrigt rosa och svart?
Det ser för jävligt ut. Gör om, gör rätt. ?jag har tre uppsättningar tanwall däck monterade, från 40 mm till 2,8". Gör jag fel? ;)
Det är ju en stilig cykel det där!Ikväll blev det en ny rekognoscering inför konventet, delvis på samma vägar som igår, delvis på nya. I vetenskapens namn valde jag idag tusingen med 35mm Schwalbe Marathon.
Visa bilaga 546755
Känns platsen igen?
Efter en mild justering av tusingens sadel och styre är passningen mellan man och maskin nu betydligt bättre.
Målet med att ta tusingen var att sondera konventrundan å alla er lvg:ares vägnar. Och jag vågar påstå att experimentet i huvudsak fick lyckat utfall. Däremot går det inte att blunda för att det är tajt med 35mm däck och skärmar i en tusing.
Så länge det bara var lite barr gick det väl än…
Visa bilaga 546756
…men när det byggde upp med barr, sand, snö och what have you…
Visa bilaga 546758
…då gick det efterhand ganska tungt.
Visa bilaga 546759
Detta har sånär övertygat mig att tusingen får gå i snällterräng och TripleCross:en får bli en grusbusare med bredare nabbigare däck men utan skärmar, och för riktig smutsåka så är de bövla 26-tummarna fortfarande cream of the crop.
MEN!
Jag räknar inte med annat än att konventet kommer att begås i strålande solsken och temperaturer som kommer att få aprikoser och apelsiner att slå upp på självaste småländska höglandet, och vårt största bekymmer kommer vara att flakelacken på våra stolta cyklar kommer att mattas av vägdamm. Och under sådana omständigheter kommer vilka cyklar som helst att funka, så länge det står Miyata på diagonalen.
Visa bilaga 546757
Det är ju en stilig cykel det där!
Så är det. Miyatan är gratis, det man betalar för är åkband på alla attraktioner.Blir ju sugen på att köpa miyata enbart för att få de de där vägarna!
Är det såna där goa stänkskärmar du tipsade om? Berthoud?Ikväll blev det en ny rekognoscering inför konventet, delvis på samma vägar som igår, delvis på nya. I vetenskapens namn valde jag idag tusingen med 35mm Schwalbe Marathon.
Visa bilaga 546755
Känns platsen igen?
Efter en mild justering av tusingens sadel och styre är passningen mellan man och maskin nu betydligt bättre.
Målet med att ta tusingen var att sondera konventrundan å alla er lvg:ares vägnar. Och jag vågar påstå att experimentet i huvudsak fick lyckat utfall. Däremot går det inte att blunda för att det är tajt med 35mm däck och skärmar i en tusing.
Så länge det bara var lite barr gick det väl än…
Visa bilaga 546756
…men när det byggde upp med barr, sand, snö och what have you…
Visa bilaga 546758
…då gick det efterhand ganska tungt.
Visa bilaga 546759
Detta har sånär övertygat mig att tusingen får gå i snällterräng och TripleCross:en får bli en grusbusare med bredare nabbigare däck men utan skärmar, och för riktig smutsåka så är de bövla 26-tummarna fortfarande cream of the crop.
MEN!
Jag räknar inte med annat än att konventet kommer att begås i strålande solsken och temperaturer som kommer att få aprikoser och apelsiner att slå upp på självaste småländska höglandet, och vårt största bekymmer kommer vara att flakelacken på våra stolta cyklar kommer att mattas av vägdamm. Och under sådana omständigheter kommer vilka cyklar som helst att funka, så länge det står Miyata på diagonalen.
Visa bilaga 546757
Ja, det är det. Rekommenderas.Är det såna där goa stänkskärmar du tipsade om? Berthoud?
Gott.Ja, det är det. Rekommenderas.
Fast, vill man inte ha japanska skärmar på en japansk cykel?Ja, det är det. Rekommenderas.
Såklart. Hitta ett par svarta, japanska aluskärmar åt mig, då jävlar!Fast, vill man inte ha japanska skärmar på en japansk cykel?
Egentligen. ?
NJS-stämpel och allt ;)Såklart. Hitta ett par svarta, japanska aluskärmar åt mig, då jävlar!
Såklart. Hitta ett par svarta, japanska aluskärmar åt mig, då jävlar!
SimWorks by Honjo – Honjo Black is now available!!!
The most beautiful aluminum mudguard in the world is produced at a small factory in Honjo town, Sumida district in Tokyo. Since their establishment in 1949, what they produced is attached on randon…sim-works.com
どぞ。 黒 は 見たことないですけど、 もし 日本製 の フェンダル 欲しかったら、 絶対 に Honjo を 買った方は いい !
Väldigt vackra, väldigt dyra och icke-existerande i 26". :(SimWorks by Honjo – Honjo Black is now available!!!
The most beautiful aluminum mudguard in the world is produced at a small factory in Honjo town, Sumida district in Tokyo. Since their establishment in 1949, what they produced is attached on randon…sim-works.com
どぞ。 黒 は 見たことないですけど、 もし 日本製 の フェンダル 欲しかったら、 絶対 に Honjo を 買った方は いい !
I 26” är det bara Velo Orange som finns tillgängliga i nuläget. Finns även Dia Compe i svart, men bara för smalare däck.Väldigt vackra, väldigt dyra och icke-existerande i 26". :(
Verkar hopplöst slut i de webbshoppar som är aktuella, d v s inte i Storbritannien eller USA.I 26” är det bara Velo Orange som finns tillgängliga i nuläget. Finns även Dia Compe i svart, men bara för smalare däck.
Finns i både svart och alu här: https://www.goldsprintshop.com/Velo-Orange-Smooth-60-mm-Alloy-Fenders-26-blackVerkar hopplöst slut i de webbshoppar som är aktuella, d v s inte i Storbritannien eller USA.
Det ska vara Miyatatråden till att hitta grejer alltså. Stort tack - blir nog en beställning på domma.Finns i både svart och alu här: https://www.goldsprintshop.com/Velo-Orange-Smooth-60-mm-Alloy-Fenders-26-black
Ingen aning om det är en bra webhandel dock.
Om du kan tänka dig att strula lite med posthantering så skulle jag kunna tänka mig en sambeställning av ett par Grand Cru-reflexer. Och dela på fraktkostnaden, som är åt det lite dyra hållet.Det ska vara Miyatatråden till att hitta grejer alltså. Stort tack - blir nog en beställning på domma.
Kan jag definitivt tänka mig.Om du kan tänka dig att strula lite med posthantering så skulle jag kunna tänka mig en sambeställning av ett par Grand Cru-reflexer. Och dela på fraktkostnaden, som är åt det lite dyra hållet.
@slice me nice, skärmar eller inte, däck eller inte, nu är vi omåttligt nyfikna på hurdan QuickCrossen är!
Jag som har sett dem in the flesh kan berätta att cykeln och ungen är lika gulliga båda två.Tyvärr inte hunnit mer än minitestet på gatan i förrgår kväll.
Jag har varit tvungen att prioritera pimpning av den här istället. Hur trendigt det än må vara med rå aluminium så var den tydligen helt ocyklingsbar utan sjöjungfrur och enhörningar på. Jag ser som att jag upprätthåller cykelintresset hos nästa generation slice me nice så att hon om tolv-tretton år kan bli med Miyata hon också.
Om du kan avvakta några timmar bara så ska jag se om jag också vill skicka med något i samma beställning. De verkar ju ha en del fina saker där, aldrig sett den butiken förut.Kan jag definitivt tänka mig.
Det är självklart att jag väntar.Om du kan avvakta några timmar bara så ska jag se om jag också vill skicka med något i samma beställning. De verkar ju ha en del fina saker där, aldrig sett den butiken förut.
Finns i både svart och alu här: https://www.goldsprintshop.com/Velo-Orange-Smooth-60-mm-Alloy-Fenders-26-black
Ingen aning om det är en bra webhandel dock.
Får parafrasera judarnas bön under sedern: Nästa år i Chigasaki!Jag kan gå i god för butiken, kan också rekommendera ett besök där nästa gång ni cyklar förbi Berlin. Miyatakonventet 2023 månne?
Jag är bekant med konceptetTyvärr inte hunnit mer än minitestet på gatan i förrgår kväll.
Jag har varit tvungen att prioritera pimpning av den här istället. Hur trendigt det än må vara med rå aluminium så var den tydligen helt ocyklingsbar utan sjöjungfrur och enhörningar på. Jag ser som att jag upprätthåller cykelintresset hos nästa generation slice me nice så att hon om tolv-tretton år kan bli med Miyata hon också.