Vi får starta studiecirkel i hjulbygge. Använda gamla 26” hjul med utslitna fälgar. Finns ju gott om dem. Något för konventet…
Vad var förresten datumet?
Jag hade tänkt att hia mig till helgen för att ge illusionen av att jag har ett liv utanför Happy, men jag vet inte vem jag försöker lura, så nu kör vi:
Det första traditionsenliga årliga MIYATAKONVENTET går av stapeln första helgen i juli. Datum är 2-3 juli, men ni som vill är välkomna att installera er fr.o.m. fredag kväll den 1 juli.
Platsen är på vischan i närheten av Bottnaryd utanför Jönköping. Exakt adress meddelas i PM.
Upplägget som jag tänker mig vad gäller praktikaliteter är boende i tält eller husvagn/husbil, självhushåll, utedass, tillgång till el finns för ex. mobilladdare mm, samfälld grillning för de som önskar och förstås sitta och ljuga runt lägerelden kvällarna och nätterna igenom… ja, nåt i den stilen.
Vad gäller själva bejakandet av våra perversa lustar och tvivelaktiga böjelser så hoppas jag på ett överdåd av Miyata, mycket cykelsnack i allmänhet och så hittar vi på en gemensam och lättsam cykeltur under lördagen. Jag ska försöka få till något där vi utgår ifrån Base Camp och böljar lite fram och tillbaka någon mil åt gången, så att de som vill kan köra vidare
ad infinitum och de som får nog kan vika av hemåt igen. Fokus lär bli på grusväg, med några enstaka meter stig och asfalt. Men det finstilta kan vi diskutera närmare tillsammans.
Regler enligt tidigare inlägg:
- var glada och trevliga mot varandra
- det viktiga är att ses och ha det trevligt tillsammans
- #lugsnotdrugs
Har jag glömt något?
Så, ni som önskar delta, skicka ett PM med (ert verkliga) namn, telefonnummer och planerad ankomstdag.
Om intresset skulle visa sig vara skyhögt så säger vi väl först till kvarn för säkerhets skull, men i utgångspunkten är det Max Yasgur style som gäller, alla ska med!
Välkomna!