Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag hittade några spd pedaler från biltema som var billiga och väldigt prisvärda faktiskt. Använder till pendling till den stora delen :)Funderade på pedaler och stöd till cykeln.
Någon rekommendationer? Kommer mestadels använda cykeln till pendling.
Ingen idé att överanalysera. Funkar det, så funkar det.Ser det rätt ut vid växel fram?
Den plattan är lite speciell:
Kolla själva i Shimano Dealer's Manual - Front Derailleur
- Den behövs endast om framväxeln sitter på ett ramfäste
- Om det är en framväxel med klamman i framväxeln behövs inte plattan
- Om det är en lös klamma som man monterar en framväxel för ramfäste på
kan klamman ha plattan inbyggd, åtminstone om klamman är en Shimano SM-AD91
Detta gäller inte enbart FD-R7000 utan alla senare modeller av Shimanos framväxlar, D-A, Ultegra, 105 och GRX.
Årets rea blev 11040kr och cyklarna såldes slut direkt. Samma cykel såldes ut i höstas för 9990 lokalt.Ja, men förra året och delar av i år har de legat på 11990
Är det olika thru axel beroende på vagn? :)En thule chariot dubbelvagn. Vilken thule thru axel ska man ha? lite svårt att fatta detta.
En white GX pro 20 stl S
Står det på axeln gänga och längd kanske? Robert axle project tillverkar åt Thule, men för att köpa så måste man veta lite basics. Går du till xxl så kanske dom kan prova på plats.En thule chariot dubbelvagn. Vilken thule thru axel ska man ha? lite svårt att fatta detta.
En white GX pro 20 stl S
När det tror jag inte men beroende på cykel, finns typ 6-7 olika, men fattar inte riktigt vilken jag behöver..Är det olika thru axel beroende på vagn? :)
Vad kommer du fram till? Jag tror kid212.När det tror jag inte men beroende på cykel, finns typ 6-7 olika, men fattar inte riktigt vilken jag behöver..
Har märkt att jag får ont i nacken och misstänker att min reach är för lång. Funderar på att gå ned till 90mm.
Fungerar det att koppla in denna?
Styrstam - Brett utbud av styrstammar online
Köp Styrstammar hos oss - Hög kvalitet till låga priser! ✔ Alltid snabba leveranser ✔ Välkommen! - Bikester.sewww.bikester.se
Är du van vid den här sortens sittställning? Nackont beror ofta på ren ovana. Det gör ont i början. Försök vänta ut det lite först. Första åtgärd på hojen är att vända på stammen, och köra så ett tag. Nästa åtgärd är kortare och/eller högre stam, tex en sån som föreslogs eller kanske rentav en 17 graders, tex denna:Har märkt att jag får ont i nacken och misstänker att min reach är för lång. Funderar på att gå ned till 90mm.
Jag har en med dessa spec som funkar fint:En thule chariot dubbelvagn. Vilken thule thru axel ska man ha? lite svårt att fatta detta.
En white GX pro 20 stl S
Vad är det som avgör ifall de passar eller ej? :)Tror inte den är lämplig för en gruscykel, du bör nog hitta en lite kraftigare med hel frontplatta.
Dessa https://www.bike24.com/p292307.html är såpass billiga att du kan köpa ett par stycken i olika längd att experimentera med.
Det är nog inte helt omöjligt ändå :)Är du van vid den här sortens sittställning? Nackont beror ofta på ren ovana. Det gör ont i början. Försök vänta ut det lite först. Första åtgärd på hojen är att vända på stammen, och köra så ett tag. Nästa åtgärd är kortare och/eller högre stam, tex en sån som föreslogs eller kanske rentav en 17 graders, tex denna:
![]()
Shop Rose High Comfort Stem ± 17° now | Rose Bikes
Rose High Comfort Stem ± 17° at Rose Bikes. • 30 days free returns in EU • Fast delivery • Many items directly availablewww.rosebikes.se
Steerer tube Ø:1 1/8"Vad är det som avgör ifall de passar eller ej? :)
Tack!
| Handlebar clamp Ø: | 31,7 / 31,8mm |
Vad är det som avgör ifall de passar eller ej? :)
Tack!
Ah! jag tolkade som att de fysiskt inte skulle passa :DFörstår inte riktigt din fråga. Jag syftar på hållfasthet, påfrestningarna på grus är större än på slät landsväg.
Jonjas råd syftar på att vända styrtappen upp-o- ner så den vinklas uppåt istf neråt. Inte fram-o-bak… ?
Ah! jag tolkade som att de fysiskt inte skulle passa :D
Men då förstår jag dig bättre. Tack för det!
Ah! Smart! Är det därför de skriver -+?
Är det någon som vet bredden på styret på storlek S? 42cm?
Var nog bara för det skulle se bättre ut när de rear den nu igen.Nu verkar XXL höjt priset ytterligare till 13 999:-
Attans. Jag som var inne i butik igår när den kostade 12 999:- och bad dem plocka undan en för provtur idag.
Visa bilaga 573162
När det gäller prisvärdhet är det få cyklar som klår White GX Ltd. Även med det höjda priset är det svårslaget.Funderar på att köpa en GX men har också andra tankar på en Scott Speedster Gravel https://www.cykelkraft.se/gravelbike-scott-speedster-gravel-50
Är GX jämförbar med Scott Speedster Gravel eller är de likvärdiga för priset?
Kände samma sak på en annan White-cykel (SC Lite FF Deore) som jag köpte och lämna tillbaka. Rullade ju på bra men hur tråkig som helst att cykla på. Har sett liknande kommentarer om White i andra trådar så undrar om de verkligen är så prisvärda?-Cykelkänslan är mer ”rullar” än ”det här är kul!”.
White GX är prisvärdhet gestaltad i en alltiallo bockstyrecykel.Kände samma sak på en annan White-cykel (SC Lite FF Deore) som jag köpte och lämna tillbaka. Rullade ju på bra men hur tråkig som helst att cykla på. Har sett liknande kommentarer om White i andra trådar så undrar om de verkligen är så prisvärda?
Men vad är det som gör att den känns så död?Den rullar ju men skänker ingen glädje i övrigt. Har effektmätare pedalbaserad så man kan ju dra någon intervall ändå.
Tanken var vintercykel, då duger allt ? prisvärd
Vet inte om NickPick vägt själv eller tittat på tillverkarens siffror när 2,3 kg nämns för ett hjulpar.Men vad är det som gör att den känns så död?
Nu vill jag minnas att jag gav 8000 iofs. Hurra för inflationen.12000+ för en brukscykel, jisses...
För några år sedan, innan jag började läsa här på forumet, skulle jag aldrig ens tänkt tanken att köpa en cykel för 10k. Nu för tiden är det nästan så man impulsköper cyklar man inte ens behöver för den summan bara för att ”det är ju inga pengar för en cykel”.12000+ för en brukscykel, jisses...
Njae, vill minnas att frugans 7 växlade Crescent tralla kostade närmare 8000:- för 10 år sedan.12000+ för en brukscykel, jisses...
Har du något bättre alternativ så shoot.12000+ för en brukscykel, jisses...
Har du något bättre alternativ så shoot.
35% av växlarna![]()
Herrcykel 28″ 7 växlar
En stilren, lätt pendlingscykel som kräver minimalt med underhåll tack vare navväxel och rullbromsar. Smuts och grus kommer helt enkelt inte åt dessa delar.&...www.biltema.se
30% av priset också :)35% av växlarna
140% av vikten
50% bra alternativ till en gravel från White.
Bra försök iallafall.
Har du något bättre alternativ så shoot.