Visa din Miyata!

Visa din Miyata!
Jag vaxade kjedjan och räta löphjul coge arm var lite pinsamt vända coge arm plåt fel så jag vaxade och tog röd och svart märkpenna jumbo TEX 201.

Den linjerar på mellan framdrev och bakdrev 4 och 5 är axel kona pedal var den fast blir fast dragen.
är riktigt glada allt funkar.

Det är inte nöt märken vid qvick relise utan rostskydd vax.
IMG_20220707_131029_7.jpg
IMG_20220707_130815_6.jpg

Visa din Miyata!
Komplett XT M737...Tange Ultimate Ultralight rör. Men märket har jag ingen aning om, förmodligen nåt litet "House Brand". Quadra gaffeln är toast, fick dock med den stela originalgaffel. Kommer nog att bygga upp den till grabben, förutsatt att stolpjäveln ger upp, annars blir det slakt på delarna.

Bilagor

• Orca-Ohio-1stCleanUp.jpeg
    Orca-Ohio-1stCleanUp.jpeg
    1.8 MB · Besök: 72
Visa din Miyata!
Komplett XT M737...Tange Ultimate Ultralight rör. Men märket har jag ingen aning om, förmodligen nåt litet "House Brand". Quadra gaffeln är toast, fick dock med den stela originalgaffel. Kommer nog att bygga upp den till grabben, förutsatt att stolpjäveln ger upp, annars blir det slakt på delarna.
Flaskhållare skruvar är väll få in genom för lösa upp det är väl sadeln stolpen menar få lossa.

Visa din Miyata!
Ge Chemical LWB ett PM innan du ger upp på stolpen, vi fixar den tillsammans!

Visa din Miyata!
Känner mig friskare i dag. Frisk nog att slösa bort lite pengar hos LBS. Vevlager. 113 millimeter. Gott.

Precis när jag bestämt mig för att kika på eBay efter kedjedrev råkade jag slänga ett öga i en låda och där låg de, i all sin glans (inte): två stycken Shimano Hyperdrive. 46-36 fram, 11-28 bak. Jag kommer inte att behöva svettas i uppförsbackarna, men trampa fort som fan nedför.
AEF07067-D179-494F-BF49-193AAD9B9823.jpeg

Gaffel med ahead hängde med ramen. Fint skick. Ville egentligen köra quillstam på den här, men det finns en fördel med moderna gafflar…
040BFF16-C000-4F30-930A-D1296288792E.jpeg

…och det är att otåliga, småfeta män med dåligt tålamod kan göra ett styre färdigt innan styrlager och stam anländer från Deutchland.
F76A3EE7-483A-4776-8ADD-7663577C3FE2.jpeg

Senast redigerad av en moderator:
Visa din Miyata!
Ge Chemical LWB ett PM innan du ger upp på stolpen, vi fixar den tillsammans!
Ja, recept på grogg...kanske löser vi den tillsammans. Men problemet är jag jag aldrig är mer än 2 meter från ett eller flera barn, så först ska det försöka lösas med konventionellt våld och svordomar. Det verkar som att föregående ägare varit på den med trubbig mejsel så den sitter nog ändå tryggt där sedan en längre tid.

Visa din Miyata!
Känner mig friskare i dag. Frisk nog att slösa bort lite pengar hos LBS. Vevlager. 113 millimeter. Gott.

Precis när jag bestämt mig för att kika på eBay efter kedjedrev råkade jag slänga ett öga i en låda och där låg de, i all sin glans (inte): två stycken Shimano Hyperdrive. 46-36 fram, 11-28 bak. Jag kommer inte att behöva svettas i uppförsbackarna, men trampa fort som fan nedför.
Visa bilaga 565857
Gaffel med ahead hängde med ramen. Fint skick. Ville egentligen köra quillstam på den här, men det finns en fördel med moderna gafflar…
Visa bilaga 565858

…och det är att otåliga, småfeta män med dåligt tålamod kan göra ett styre färdigt innan styrlager och stam anländer från Deutchland.
Visa bilaga 565859
Om du spinner ut med 46-11 är det väl ändå dags att acceptera bredare däck? Jag skulle vara mer orolig över de låga växlarna med 36-28.

Visa din Miyata!
Om du spinner ut med 46-11 är det väl ändå dags att acceptera bredare däck? Jag skulle vara mer orolig över de låga växlarna med 36-28.
Bredare däck? Aldrig! :whistle:

Jag kör med 36-28 på Blackie och det har aldrig känts för tungt, ens i riktigt jävliga backar faktiskt. Känns som att det är något av en vanesak också.

Visa din Miyata!
Vänner! Jag undrar om någon av er har en fram- och en bakväxel liggande? Tacksam för allt men växlarna måste vara:
• För indexerat Shimano 7-delat
• Utan svarta detaljer

Jag undrar också om någon kan ha…. en sadelstolpe. 26,8 mm. Trådens vanligaste fråga, jag vet, men jag har gett bort alla mina.

Betalar givetvis om detta efterfrågas, eller skänker pengar till välgörande ändamål eller liknande.

Visa din Miyata!
Delar med mig lite av semestern?Nu går @aben igång?

Bilagor

• D7C98457-B844-4948-8CF4-9E7C858F60FC.jpeg
    D7C98457-B844-4948-8CF4-9E7C858F60FC.jpeg
    316.5 KB · Besök: 46
  • 22550B7F-4743-42F4-BAF4-461787891E39.jpeg
    22550B7F-4743-42F4-BAF4-461787891E39.jpeg
    1.1 MB · Besök: 30
  • 8BF5AD06-755D-4819-9E68-E5528E2BAE84.jpeg
    8BF5AD06-755D-4819-9E68-E5528E2BAE84.jpeg
    1.3 MB · Besök: 34
  • 08B2FE60-3455-4BC4-BB36-9C5D19CB03EE.jpeg
    08B2FE60-3455-4BC4-BB36-9C5D19CB03EE.jpeg
    1.3 MB · Besök: 35
  • BE7EED50-6CB4-4DA4-9BE8-2B08CECD0C87.jpeg
    BE7EED50-6CB4-4DA4-9BE8-2B08CECD0C87.jpeg
    992.4 KB · Besök: 35
  • 7880822A-B254-420E-BB92-A6FA3A8E297E.jpeg
    7880822A-B254-420E-BB92-A6FA3A8E297E.jpeg
    1.4 MB · Besök: 38
Visa din Miyata!
Kan bara placera bilden från Hammars backar, men den är inte en dålig heller och grusvägen man ser är åtminstone enligt mig en stark kandidat till Sveriges vackraste väg. Var du på cykel?
Grusvägen upp mot kullen är Kabusa. Bilden på Havet och båten är vid Ale stenar och vassen framför havet är Kiviks hamn. Resten är random Österlen. Som ett litet Provence, helt underbart! Igår började vi i Ystad och hamnade på en Foodmarket med massa olika valmöjligheter. Idag har vi åkt kustvägen hela vägen från Kåserberga till Brösarp med alla viktiga sevärdheter. Denna gång med bil så 3 barn är med?

Visa din Miyata!
Grusvägen upp mot kullen är Kabusa. Bilden på Havet och båten är vid Ale stenar och vassen framför havet är Kiviks hamn. Resten är random Österlen. Som ett litet Provence, helt underbart! Igår började vi i Ystad och hamnade på en Foodmarket med massa olika valmöjligheter. Idag har vi åkt kustvägen hela vägen från Kåserberga till Brösarp med alla viktiga sevärdheter. Denna gång med bil så 3 barn är med?
Kabusa är egentligen lite nordväst om backarna som ligger vid Hammar och brukar kallas Hammars backar. Men vägen börjar redan vid Nybrostrand och löper sedan genom hela Kabusa skjutfält fram till Hammar där man sen kan ta sig vidare på stig uppe på backafallen ända fram till Alestenar, gjorde den turen för inte länge sedan med min 610 men det bör nog helst vara med olastad cykel på stigdelen för det är många höga stättor att ta sig över.

Kommer köra den igen med "rätt" cykel när jag får på de breda däcken på Runnern :)

Foodmarket i Ystad låter kul, det skall jag kolla efter nästa gång.

Visa din Miyata!
Kabusa är egentligen lite nordväst om backarna som ligger vid Hammar och brukar kallas Hammars backar. Men vägen börjar redan vid Nybrostrand och löper sedan genom hela Kabusa skjutfält fram till Hammar där man sen kan ta sig vidare på stig uppe på backafallen ända fram till Alestenar, gjorde den turen för inte länge sedan med min 610 men det bör nog helst vara med olastad cykel på stigdelen för det är många höga stättor att ta sig över.

Kommer köra den igen med "rätt" cykel när jag får på de breda däcken på Runnern :)

Foodmarket i Ystad låter kul, det skall jag kolla efter nästa gång.
Ja men gör det, det var riktigt kul med valmöjligheterna. Dessutom sålde man korv och ostar från Frankrike och Italien samt bakverk. Fantastiskt ?

Visa din Miyata!
Efterfrågades lite mer info när jag hintade om ett vintage-projekt i yardsale-tråden. Köpte denna förra helgen för en ok peng. Skicket är lite charmigt slitet.. mekaniskt fungerar den dock bra och förra ägaren har gett den lite kärlek med ordentlig rengöring, nya däck och ny styrlinda.
2022-07-07 20_18_36-Foto - Google Foto — Mozilla Firefox.png

Min tanke var att använda den till pendling sommartid, fingrus på t ex Järvafältet men även våga ställa den på stan vid middag osv. Jag tänkte försöka att hålla den rätt nära orginal men några ändringar måste jag nog ändå göra:

-Byte till modern sadel, jag ska kunna cykla några timmar på den här
-Nya däck, så breda jag hittar, men finns inte så mycket att välja på i 27" storlek, Panaracer Pasela är väl det som ser roligast ut?
-Utväxlingen är på tok för tung för mitt användningsområde (52/42 fram och 14/24 bak), jag behöver lättare växlar, 46/34 och 13/28 är väl den bästa kompromissen jag kan hitta och fortfarande använda original bakväxel.
-Den är ganska lång, 2-3 cm längre än min racer till hoodsen, kortare stam och ev styre med kortare reach (detta har 11cm reach). Men å andra sidan kanske man har styret lite högre och sitter mer i bocken på en sån här cykel? Jag har sadeln så högt det går med original sadelstolpe så storleken är det nog inget fel på egentligen.
-Nya vajrar och höljen
-Nya bromshandtag? Är verkligen inte vän med den här gamla typen av reglage, är det att häda att köpa något modernare? T ex dessa:

Första tanken var ju uppdatering till 8-delat med Claris STI-reglage men det blir en rätt dyr operation. Provade med modernt bakhjul men fick det inte att sitta riktigt rakt i denna (126 vs 130mm navbredd), och det blev inte direkt mer clearance för däck heller, så då känns det inte riktigt värt det. Moderna Claris-reglage gör den nog också lite mera stöldbegärlig tänker jag...

Visa din Miyata!
Visa din Miyata!
Såhär har haft gått, lite skriv och pill kvar för att få rätt motstånd i reglagen osv!
Känns väldigt stabil, kanske lite väl stabil men vi får prata mer om det efter resan!
Hur får man in ändpluggarna, 20kg slägga eller skrivstäd? Den känns väldigt bekväm, lite som en snabb soffa!
Nu är det 54/44, har en 39klinga hemma men vet inte om jag borde hänga på den innan eller köra som det är och byta sen?

Bilagor

• B7DCA774-3923-4999-8AEA-B2D8F6B61CFB.jpeg
    B7DCA774-3923-4999-8AEA-B2D8F6B61CFB.jpeg
    1.9 MB · Besök: 60
  • 9CE228CE-3DE5-4CE3-AB80-9D33ABE61833.jpeg
    9CE228CE-3DE5-4CE3-AB80-9D33ABE61833.jpeg
    1.8 MB · Besök: 65
  • 776A5C2A-20EB-439F-9054-D0589CF50888.jpeg
    776A5C2A-20EB-439F-9054-D0589CF50888.jpeg
    1.6 MB · Besök: 63
  • 5F555948-456E-4763-8EE2-6723A03DA564.jpeg
    5F555948-456E-4763-8EE2-6723A03DA564.jpeg
    648.7 KB · Besök: 52
  • C1A3E622-620D-44DD-80DA-4280C5064EB9.jpeg
    C1A3E622-620D-44DD-80DA-4280C5064EB9.jpeg
    1.6 MB · Besök: 54
  • 69FBC207-77D9-4157-A151-6D686864A218.jpeg
    69FBC207-77D9-4157-A151-6D686864A218.jpeg
    1.4 MB · Besök: 54
  • 7F39D625-C0CA-4452-A90F-101D2B0EBFC9.jpeg
    7F39D625-C0CA-4452-A90F-101D2B0EBFC9.jpeg
    1.6 MB · Besök: 55
  • 1D5EB1A6-E926-41E1-A80A-22CFD6B921A3.jpeg
    1D5EB1A6-E926-41E1-A80A-22CFD6B921A3.jpeg
    1.7 MB · Besök: 58
  • E22A10A9-695B-4325-8ED0-02FAAD6ECD0F.jpeg
    E22A10A9-695B-4325-8ED0-02FAAD6ECD0F.jpeg
    2 MB · Besök: 58
Visa din Miyata!
Mycket fint @Moses95!
Jag ser fram emot att höra Berättelsen om Den Förestående Turen.

Om cykeln inte är alltför kort så kan (väl?) en kortare stam liva upp den en smula?

Kommer du att ha last när du kör? Om utväxlingen är på gränsen olastad så hade jag bytt till 39:an. Annars lär du säkert känna under turens gång om det ena eller det andra funkar bäst. God tur!

Visa din Miyata!
Såhär har haft gått, lite skriv och pill kvar för att få rätt motstånd i reglagen osv!
Känns väldigt stabil, kanske lite väl stabil men vi får prata mer om det efter resan!
Hur får man in ändpluggarna, 20kg slägga eller skrivstäd? Den känns väldigt bekväm, lite som en snabb soffa!
Nu är det 54/44, har en 39klinga hemma men vet inte om jag borde hänga på den innan eller köra som det är och byta sen?
Stiligt!

En del styren har mindre innerdiameter än vad styrändspluggarna behöver. Brukar då använda Nittopluggar som funkar för många olika diametrar.

Visa din Miyata!
Vänner! Jag undrar om någon av er har en fram- och en bakväxel liggande? Tacksam för allt men växlarna måste vara:
• För indexerat Shimano 7-delat
• Utan svarta detaljer

Jag undrar också om någon kan ha…. en sadelstolpe. 26,8 mm. Trådens vanligaste fråga, jag vet, men jag har gett bort alla mina.

Betalar givetvis om detta efterfrågas, eller skänker pengar till välgörande ändamål eller liknande.
Kan ha stolpe, kikar imorgon.

Visa din Miyata!
Snabb soffa? bästa nånnsinn

Visa din Miyata!
Mkt vackert, avundsjuka blickar på en av bilderna ?

Visa din Miyata!
Den äldre typen av bromshandtag ger en kabel med mjukare böj och därmed bättre funktion, det är en vanesak men jag föredrar dem klart.
@DanielS Vi har diskuterat detta ett par gånger tidigare i tråden. Jag föredrar brifters och har byggt om mina Miyator till det, medan @aben hellre kör ramväxlar (men indexerade).

Jag tänker så här: Ligger man mycket i bocken, ja då fungerar det bra med ramväxlar (du behöver inte sträcka dig så långt). Hänger man oftast på hoodsen, då är det bättre med brifters. För att kunna växla upp och ned från bocken med brifters måste du ha Shimanos eller SRAMs varianter. Campagnolos Ergoshift funkar inte.

Äldre racercyklar hade en annan geometri, du fick ungefär samma drop från sadeln till bocken som du med en modern hoj får från sadeln till hoodsen. Den nedre delen av dagens bockstyren verkar användas väldigt lite och ger ofta en extremt aggressiv sittställning.

Visa din Miyata!
Fem mil, passerar imorgon men det blir en nattcykling så funkar tyvärr inte. Vet inte alls vem det är men det står att han tidigare i vår annonserat ut 500 cyklar han köpt av kommunen så det hade varit kul att kolla om det finns något annat intressant :)
Det var ju synd, får ta en tur ner mot Lund efter fjällresan om den finns kvar då. Ha en trevlig nattcykling.

Visa din Miyata!
Mycket fint @Moses95!
Jag ser fram emot att höra Berättelsen om Den Förestående Turen.

Om cykeln inte är alltför kort så kan (väl?) en kortare stam liva upp den en smula?

Kommer du att ha last när du kör? Om utväxlingen är på gränsen olastad så hade jag bytt till 39:an. Annars lär du säkert känna under turens gång om det ena eller det andra funkar bäst. God tur!
Ja jag ska försöka skriva lite, får lite prestationsågren när vi har journalister i gruppen!
Jag tror det mest handlar om vana och lära sig njuta av det, kanske även styrlagret som inte ännu är bytt, de har ett läge där den lägger sig rakt framåt som kanske gör något!
Kortare stam kommer inte gå, då får jag styret i knät!
Tror jag kommer köra på med den utväxling som är och se hur det känns!

Visa din Miyata!
Snabb soffa? bästa nånnsinn
Stiligt!

En del styren har mindre innerdiameter än vad styrändspluggarna behöver. Brukar då använda Nittopluggar som funkar för många olika diametrar.

Jag gick loss med kniven och tog bort lite material, så det ordnade sig! ✌️

Visa din Miyata!
Ja jag ska försöka skriva lite, får lite prestationsågren när vi har journalister i gruppen!
Jag tror det mest handlar om vana och lära sig njuta av det, kanske även styrlagret som inte ännu är bytt, de har ett läge där den lägger sig rakt framåt som kanske gör något!
Kortare stam kommer inte gå, då får jag styret i knät!
Tror jag kommer köra på med den utväxling som är och se hur det känns!
Jag kan hjälpa dig med styrlagret nästa gång du har vägarna förbi. I bästa fall kan du byta det korgade lagret mot lösa kulor och på så vis få ut några extra mil ur lagret.

Visa din Miyata!
@DanielS Vi har diskuterat detta ett par gånger tidigare i tråden. Jag föredrar brifters och har byggt om mina Miyator till det, medan @aben hellre kör ramväxlar (men indexerade).

Jag tänker så här: Ligger man mycket i bocken, ja då fungerar det bra med ramväxlar (du behöver inte sträcka dig så långt). Hänger man oftast på hoodsen, då är det bättre med brifters. För att kunna växla upp och ned från bocken med brifters måste du ha Shimanos eller SRAMs varianter. Campagnolos Ergoshift funkar inte.

Äldre racercyklar hade en annan geometri, du fick ungefär samma drop från sadeln till bocken som du med en modern hoj får från sadeln till hoodsen. Den nedre delen av dagens bockstyren verkar användas väldigt lite och ger ofta en extremt aggressiv sittställning.
Ja vi får se, misstänkte det om geometrin...

Jag provar med nya bromshandtag men behåller ramväxlarna tills vidare för att hålla budgeten.

Kommer att spara original-grejerna ifall det blir att låta den gå vidare till en annan entusiast...

Visa din Miyata!
Den äldre typen av bromshandtag ger en kabel med mjukare böj och därmed bättre funktion, det är en vanesak men jag föredrar dem klart.
Nja, det är inte hela sanningen
Gamla bromshandtag, alla med synlig vajer, hade ingen returfjäder i handtaget utan i stället en kraftig returfjäder i själva bromsen.
De bromshandtag med vajerdragning under styrlindan som har tillverkats sedan mitten/slutet av 80-talet har en returfjäder i handtaget, detta i kombination med bromsar med svagare returfjäder ger sammanlagt en MYCKET bättre känsla, funktion och broms (eftersom returfjädern i handtagen gör att man "slipper" friktionen från vajern) och snyggare utseende, dessutom minskar risken att fastna i uppstickande bromsvajrar eller att skada dem (för de som mekar med cyklarna upp-och-ner).

TS/ @DanielS Om jag vore du skulle jag göra de uppgraderingar/ändringar du listar i olika steg och utvärdera resultatet innan du går vidare med nästa
Vad gäller bromsar handtag så skulle jag börja med vanligt underhåll: dvs nya vajrar+höljen och bromsgummin
Om du sedan ändå vill gå vidare och byta bromshandtagen skulle jag då även kolla om det går att byta hjul till de mkt vanligare 622. Men det betyder även att du måste kunna justera ned bromsklossarna ~4mm. Går det med dina nuvarande bromsar? Hos många bromsar, åtminstone Shimanos, från slutet av 80-talet/början av 90-talet går det att ställa ned kraften från returfjädern. Kan kanske vara idé att kolla hur det är med dina?
Skall du ändå byta bromsarna så skulle jag oavsett hjulbyte eller ej försöka byta till bromsar som är tillräckligt långa för 622-hjul. Jag skulle också, om det går, välja dubbelledade bromsar (dual pivot), i praktiken är det de som fungerar bäst särskilt med långa bromsarmar.
Ytterligare en sak att ha koll på vad gäller bromsarna är vilken typ av fastsättning de har, nu förtiden är insex det vanligaste men på äldre cyklar en vanlig mutter
Så här
bpCjp.jpg

Bild härifrån

Visa din Miyata!
Gamla bromshandtag, alla med synlig vajer, hade ingen returfjäder i handtaget utan i stället en kraftig returfjäder i själva bromsen.
De bromshandtag med vajerdragning under styrlindan som har tillverkats sedan mitten/slutet av 80-talet har en returfjäder i handtaget, detta i kombination med bromsar med svagare returfjäder ger sammanlagt en MYCKET bättre känsla, funktion och broms (eftersom returfjädern i handtagen gör att man "slipper" friktionen från vajern) och snyggare utseende, dessutom minskar risken att fastna i uppstickande bromsvajrar eller att skada dem (för de som mekar med cyklarna upp-och-ner).

TS/ @DanielS Om jag vore du skulle jag göra de uppgraderingar/ändringar du listar i olika steg och utvärdera resultatet innan du går vidare med nästa
Vad gäller bromsar handtag så skulle jag börja med vanligt underhåll: dvs nya vajrar+höljen och bromsgummin
Om du sedan ändå vill gå vidare och byta bromshandtagen skulle jag då även kolla om det går att byta hjul till de mkt vanligare 622. Men det betyder även att du måste kunna justera ned bromsklossarna ~4mm. Går det med dina nuvarande bromsar? Hos många bromsar, åtminstone Shimanos, från slutet av 80-talet/början av 90-talet går det att ställa ned kraften från returfjädern. Kan kanske vara idé att kolla hur det är med dina?
Skall du ändå byta bromsarna så skulle jag oavsett hjulbyte eller ej försöka byta till bromsar som är tillräckligt långa för 622-hjul. Jag skulle också, om det går, välja dubbelledade bromsar (dual pivot), i praktiken är det de som fungerar bäst särskilt med långa bromsarmar.
Ytterligare en sak att ha koll på vad gäller bromsarna är vilken typ av fastsättning de har, nu förtiden är insex det vanligaste men på äldre cyklar en vanlig mutter
Så här
bpCjp.jpg

Bild härifrån

Väldigt bra inlägg. Jag har nog gjort alla de misstagen flera gånger vilket lett till många onödiga bromsköp!

Visa din Miyata!
Jag tycker att känslan i reglage med returfjäder är sämre. Direktkontakten med bromsen försvinner. Med bra vajrar och vajerhöljen är det förstås inget problem med friktionen. Ett plus är att man inte måste använda dyra vajrar och höljen med plastbeläggningar invändigt för att motverka problemet med konstiga vajerdragningar längs styret och ut i märklig vinkel. Dessutom är det, enligt mig, snyggare med bromsvajrarna uppstickande ur reglagen.

Så smaken är som rôven klôven.

I realiteten är skillnaden givetvis så liten att den spelar liten eller ingen roll för den vanliga cyklisten.

Håller med om dual pivot-bromsar - jag tycker också att de är bättre. Mycket bättre faktiskt.

Senast redigerad av en moderator:
Visa din Miyata!

Så här
bpCjp.jpg

Bild härifrån
Byta bromshandtagen är väl mest för bekvämare handposition och kanske möjlighet att bromsa från hoodsen, men det kanske inte är så man ska bromsa på den här?

Bromsarna har reach för 622-hjul, testade med mitt racerhjul. Dock sitter det några distanser längst bak i dropoutsen med en bult som tar i en 11-delad kassett (kanske inte tar i med en 8-delad och den går att slipa ned också) så går säkert att få till. Hjulet hamnade inte heller helt rakt men det borde också kunna lösas.

Sedan hur bra bromsarna tar i praktiken har jag inte testat än, men de känns ok vid rull på gatan.

Visa din Miyata!
Jag kan hjälpa dig med styrlagret nästa gång du har vägarna förbi. I bästa fall kan du byta det korgade lagret mot lösa kulor och på så vis få ut några extra mil ur lagret.
Där är du fin, men jag har fått et fint stronglight lager av @Kashmirsocialist som kommer på efter turen, har inte haft tid eller ork eller verktyg för att byta det nu innan..!

Tillbaka
Topp