Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lågfartsområde.Det har jag, ofta.
Och på sk lekgata, gågata mm är om jag inte minns fel, högsta hastighet 7 kmh.
Markeras med skylt
Visa bilaga 564192
Någon här har kommer säkert med korrekt beteckning på denna. :-)
Tror aldrig jag sett en bilväg med hastighetsbegränsning på 10 km/h.
Nej, gångfartsområdeLågfartsområde.
Det intressanta är ju att infrastrukturuformarna (och de flesta ickecyklister) förväntar sig att cyklar ska framföras ytterst långsamt. Varför då, kan man fråga sig. Varför ska cyklister inte kunna ta sig så snabbt och smidigt från A till B som möjligt? Blir ens ärende plötsligt mindre viktigt om man sätter sig på en cykel istället för i en bil? Om något är det ju betydligt mindre farligt med en cykel i 50 blås än en bil i 50 blås. Skillnaden är att ingen skulle få för sig att anpassa infrastrukturen för ens 30 för cyklister. För att man inte tar reda på hur cykling fungerar utan fortsätter förutsätta att det är nån slags hobbyverksamhet för lallare som ändå inte har nåt viktigare för sig.
Inne på vår återvinningsstation är det 10 km/h.Tror aldrig jag sett en bilväg med hastighetsbegränsning på 10 km/h.
Underarbete? Men det skulle ju förstöra möjligheterna att redan inom ett par år automatiskt få fartsänkande hinder. Då måste de ju manuellt placera ut sådana. Klart slöseri med pengar, i synnerhet som underarbete också kostar pengar.Exakt. De vill att man ska ställa bilen och ta cykeln till jobbet, men förväntar sig att man ska cykla långsamt och utsätta sig för diverse faror och "konstigheter" som aldrig skulle tillåtas i biltrafik. Bara en sådan sak att underarbetet till cykelbanan ofta verkar obefintlig.
Ser ut att vara ett schysst drop iaf.Den här cykelbanan har varken varken markeringar i asfalten eller varningsskyltar.Visa bilaga 564374
Var är det där?Den här cykelbanan har varken varken markeringar i asfalten eller varningsskyltar.Visa bilaga 564374
Linköping mittemot fotbollsarenan.Var är det där?
Jodå, på apparatskåpet står det att man ska se bra!Den här cykelbanan har varken varken markeringar i asfalten eller varningsskyltar.Visa bilaga 564374
Den skylten missade jag, ?Jodå, på apparatskåpet står det att man ska se bra!
Man kan fantisera lite om vad som skulle hända ifall en bilväg utformades på samma sätt.Den här cykelbanan har varken varken markeringar i asfalten eller varningsskyltar.Visa bilaga 564374
Precis vid Nacka forum. Inga reflexer eller skyltar och grinden syns verkligen sjukt dåligt även mitt på dan. Att det ska vara så oändligt svårt att göra rätt, va?
Visa bilaga 563748
Man ska vara glad för det lilla!
Om det inte vore för att vi har myndigheter som inte gör sitt jobb, trots att vi betalar dem för det, ja.Man ska vara glad för det lilla!
Nu verkar de ha bytt till ett nytt staket för att kunna detektera om en cyklist kör in i det (igen). Det är bra det.Kommunen meddelar nu att entreprenören fixat det. ?
Visa bilaga 565984
Edit: Jag har naturligtvis svarat med att skicka bilden ovan och frågat om de anser att "lösningen" är korrekt.
Edit 2: Komiskt nog är det här vägen man cyklar om man ska från stan till Nacka stadshus (fast från andra hållet). Så om några politiker där använder cykel så borde de veta om detta. Har dock aldrig sett mer än nån enstaka cykel utanför stadshuset, så jag gissar att de flesta kör bil.
Nu verkar de ha bytt till ett nytt staket för att kunna detektera om en cyklist kör in i det (igen). Det är bra det.
Saknar skylten "Cyklister hänvisas till andra sidan"
Alternativt "För din säkerhet, led cykeln."Saknar skylten "Cyklister hänvisas till andra sidan"
Det finns i 08. Men va faen då kan man ju lika gärna lämna cykeln hemma!Alternativt "För din säkerhet, led cykeln."
Fast den kanske är något man bara hittar i Göteborg?
De har i alla fall lyckats ställa sergeanten åt rätt håll! Inte alla som lyckas med det... ?
Ser mest ut som nätfiske av cyklister ?Kommunen meddelar nu att entreprenören fixat det. ?
Visa bilaga 565984
Edit: Jag har naturligtvis svarat med att skicka bilden ovan och frågat om de anser att "lösningen" är korrekt.
Edit 2: Komiskt nog är det här vägen man cyklar om man ska från stan till Nacka stadshus (fast från andra hållet). Så om några politiker där använder cykel så borde de veta om detta. Har dock aldrig sett mer än nån enstaka cykel utanför stadshuset, så jag gissar att de flesta kör bil.
Våglängden hos en cyklist är ca 1,3*10^-36 meter. Nån som har optiken i färskare minne än jag kan väl räkna lite på diffraktionen när cyklisten passerar genom en 7 cm bred spalt.Eller så är det någon fysikintresserad men inte så smart person som har ställt upp ett experiment för att påvisa våg-partikeldualitet för cyklister?
Jo men den gillar jag, för, tack för erbjudandet, men jag känner mig trygg på cykeln.Alternativt "För din säkerhet, led cykeln."
Varför måste cykeln lida för min säkerhet?Alternativt "För din säkerhet, led cykeln."
Det kanske är någon annans cykel de menar att du ska leda?Jo men den gillar jag, för, tack för erbjudandet, men jag känner mig trygg på cykeln.
Har de lånecyklar vid bygget? Tänker att även folk utan cykel vill känna sig säkra.Det kanske är någon annans cykel de menar att du ska leda?
Äsch. Sträcket är ju kanonfint draget. Jag cyklar där nästan dagligen när jag är i stan och det är flera år sedan det renderade mig några problem... ??Visa bilaga 566694
Denna har kanske varit uppe redan men den tål att visas igen då det är så dålig stadsplanering. I Hammarby sjöstad. Ett brofundament sträcker sig halvvägs in på cykel och gångbanan. Undras hur många som snubblat eller cyklat rakt in i det? Snöplogen har iallafall inte missat fundamentet ?
Leder den in till en återvändsgränd oxå!?
På förekommen anledning:Om det inte vore för att vi har myndigheter som inte gör sitt jobb, trots att vi betalar dem för det, ja.
Sånt här slarv gör ju att man som cyklist undrar varför man ska bry sig om några regler alls när man alltid får sämsta möjliga förutsättningar. Varför ska jag respektera giltiga skyltar eller trafikljus när det tydligen är helt okej att fortsätta göra olagligt dåliga cykelbanor?
Är det bara jag som får en liten, liten känsla av Hassan?På förekommen anledning:
Bla den här konversationen, där jag ändå blir lite imponerad av att båda behåller en lugn och sansad ton:
Vid en nedlagd galvaniseringsfabrik?
Vid en nedlagd galvaniseringsfabrik?
/Fedde
Klar? Vaddå? Blir den permanent!?Det är en genväg genom ett gammalt förorenat industriområde. Fållan är typ klar nu i sommar…
Om det är platsen jag tänker på (vid en nedlagdKlar? Vaddå? Blir den permanent!?