Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
För mig så är det bara att klicka på details till höger i live trackern. Klicka på cyklisten i listan o så centrerar sig kartan över nummerskölden. Man måste hitta namnet i listan men det har varit ok tycker jag.
Klicka på details och sedan den lilla stjärnan intill cyklistens namn. Då markeras hen som ”favorit” och ikonen får ett eget utseende på kartan, om man är tillräckligt inzoomad. I detailslistan går det också att sortera fram sina favoriter med en av knapparna överst. Då går det tokfort att hitta genom att sedan klicka på personen.Finns det något smart att att enkelt hitta en viss person bland pluttarna? Inga problem att söka i listan men svårt att hitta dem på kartan.
Tänkte på Sergey som kör Pursuit-velodrom-cykel. Han är ju lite kul att följa.
Sedan ovanstående skrevs har ytterligare sju cyklister kommit i mål, däribland första nordbo, finske Saario. Han förefaller dock ha förlorat striden om 16:e platsen med något som med TCR-mått nog får kallas en hårsmån, d.v.s. 1 minut.Ratiniks droppade in vid målet för en timme sedan som tionde cyklist. Mixell är inne i slutparcoursen och bör bli elva. Stéphane är inte alltför långt från parcoursen heller och borde bli tolva. Sen låter jag det vara osagt hur det går.
Christine Kammerer kommer nog inte att få godkänt för det där ruttvalet. Ser ut som hon klockrent cyklat E79 mellan Hateg och Petrosani.Nummer 18, 131 och ev. även 82 ser ut att vara på väg att göra en Broadwith, d.v.s. tvingas ta extrasvängen upp norr om CP4. Såvida de inte hittat någon klurig lösning på problemet.
Visa bilaga 572048
Galant = 1 minuts marginal!Perfekt! Tack!
Den gode Sergey verkar se ut att klara reptiden galant!:)
Och nr 131 kommer inom några timmar sannolikt att vara i Hateg och ställas inför problemet.
Visa bilaga 572199
Undrar om vi har en tredje cyklist som är på väg mot den förbjudna vägen. Rätt många timmars cyklande dit så vi får kanske veta först imorgon hur detta drama kommer att sluta.
Galant = 1 minuts marginal!
Visa bilaga 572205
www.instagram.com
Angående finisher´s party.De som kommer i mål nu, hur lång tid har de tagit för dem från CP4 till mål?
Och när är festen, eller hinner de fortf i mål de som kommer till CP4 i natt?
Att enligt inlägget för TCR att skriva om färjetider för en färja som inte går timmarna innan låter lite konstigt om vetskapen fanns om det omvända.Gillar det Bartholmoes skriver om färjeincidenten. Inget gnäll eller försök att skylla ifrån sig. Inte alls säker på att jag hade klarat av att vara lika storsint i den situationen.
![]()
Ulrich Bartholmoes på Instagram: "Ferry affairs – fair? not fair? I don’t care ;) . Currently there is a big discussion about the incident with the ferry at the end of my Transcontinental race. What happened? The parcours at Checkpoint 4 did a lot of
1,902 likes, 145 comments - ubartholmoes August 5, 2022: "Ferry affairs – fair? not fair? I don’t care ;) . Currently there is a big discussion about the incident with the ferry at the end of my Transcontinental race. What happened? The parcours at Checkpoint 4 did a lot of damage to me and my...www.instagram.com
Hatten av.Gillar det Bartholmoes skriver om färjeincidenten. Inget gnäll eller försök att skylla ifrån sig. Inte alls säker på att jag hade klarat av att vara lika storsint i den situationen.
![]()
Ulrich Bartholmoes på Instagram: "Ferry affairs – fair? not fair? I don’t care ;) . Currently there is a big discussion about the incident with the ferry at the end of my Transcontinental race. What happened? The parcours at Checkpoint 4 did a lot of
1,902 likes, 145 comments - ubartholmoes August 5, 2022: "Ferry affairs – fair? not fair? I don’t care ;) . Currently there is a big discussion about the incident with the ferry at the end of my Transcontinental race. What happened? The parcours at Checkpoint 4 did a lot of damage to me and my...www.instagram.com
Kommer bli tufft att nå finisher-partyt i tid med färjebegränsningarnaAmy Lippe har precis passerat bron över Donau och är nu inne i Rumänien.
Under gårdagen lade hon 37 mil till trackerkontot och tog nattvila då hon nått Donaufloden. Dagens trampande påbörjades strax före halv fem (sv tid) och hittills har 12 trackermil avverkats idag.
Ja.Kommer bli tufft att nå finisher-partyt i tid med färjebegränsningarna
Jag undrar vad han har för tandstatus. Undrar också om han inte skulle ha varit lite snabbare med en sportkaka istället för Snickers.Intressant diet Strasser gick på under loppet - 5 liter cola/dag och utöver det huvudsakligen snickers!
![]()
Christoph hat Führung beim TCR übernommen!
Am achten Tag des Transcontinental Race hat Christoph Strasser nach 3.500 Kilometern erstmals die Führung übernommen. Den Steirer trennen bei seinem ersten "unsupported" Rennen, wo er völlig auf sich alleine gestellt ist, in Rumänien nur fünf Kilometer vor seinen beiden Verfolgern aus...www.christophstrasser.at
Nej, tidigare år har det haft ett linjärt sambandJa.
Fattar fö inte riktigt stängningstiden vid CP 4, bara 15 timmar innan partyt. Finns ju inte en chans att någon kan greja den sträckan ens på dubbla den tiden. Brukar det vara så?
Kan det vara att han vet att snickers funkar medan sportkakor kommer i diverse olika varianter och smaker och det skulle kunna finnas en risk att magen skulle protestera? Snickers är ju också något som finns nästan överallt.Jag undrar vad han har för tandstatus? Undrar också om han inte skulle ha varit lite snabbare med en sportkaka istället för Snickers.
Jo, Snickers eller motsvarande godis får man tag i överallt. Det går inte att planera att få tag i en viss sportbar någonstans på klotet under liknande resor.Kan det vara att han vet att snickers funkar medan sportkakor kommer i diverse olika varianter och smaker och det skulle kunna finnas en risk att magen skulle protestera? Snickers är ju också något som finns nästan överallt.
Han kör väl bara någon flytande föda, rimligen med en hel del socker, på sina vanliga lopp, så tänderna har nog redan misshandlats rätt duktigt vid långcykling tidigare.
Tand- och sovstatus är nog likvärdigt braJag undrar vad han har för tandstatus. Undrar också om han inte skulle ha varit lite snabbare med en sportkaka istället för Snickers.
Snickers som sagt finns överallt och receptet torde vara detsamma. Bland "godisarna" är den också rätt rimligt sammansatt med både fett och protein vilket blir relevant på så här lång aktivitet på "relativt" låg intensitet. En sån här övning är ju en en enda total nedbrytningsprocess och på grund av längden behövs proteiner för att stävja muskelnedbrytningen och fett gynna med hög energitäthet för att få i sig kalorier.Jag undrar vad han har för tandstatus. Undrar också om han inte skulle ha varit lite snabbare med en sportkaka istället för Snickers.
Kanske vi skulle kontakta honom?Snickers som sagt finns överallt och receptet torde vara detsamma. Bland "godisarna" är den också rätt rimligt sammansatt med både fett och protein vilket blir relevant på så här lång aktivitet på "relativt" låg intensitet. En sån här övning är ju en en enda total nedbrytningsprocess och på grund av längden behövs proteiner för att stävja muskelnedbrytningen och fett gynna med hög energitäthet för att få i sig kalorier.
En traditionell bar är ju optimerad för högt kolhydratinnehåll för att kunna prestera på hög intensitet under relativt sett korta insatser.
Snickers har också en del salt vilket också gynnar i värmen.
Just att det är nötter, salt och inte bara en sockersöt smak bidrar också till att man lättare pallar äta dem timme in och timme ut.
Så jag tror inte att en renodlad vanlig sportbar hade gjort saken bättre för honom.
Tack för klargörandet! Det kommer jag att ha nytta av själv också.Snickers som sagt finns överallt och receptet torde vara detsamma. Bland "godisarna" är den också rätt rimligt sammansatt med både fett och protein vilket blir relevant på så här lång aktivitet på "relativt" låg intensitet. En sån här övning är ju en en enda total nedbrytningsprocess och på grund av längden behövs proteiner för att stävja muskelnedbrytningen och fett gynna med hög energitäthet för att få i sig kalorier.
En traditionell bar är ju optimerad för högt kolhydratinnehåll för att kunna prestera på hög intensitet under relativt sett korta insatser.
Snickers har också en del salt vilket också gynnar i värmen.
Just att det är nötter, salt och inte bara en sockersöt smak bidrar också till att man lättare pallar äta dem timme in och timme ut.
Så jag tror inte att en renodlad vanlig sportbar hade gjort saken bättre för honom.
Strasser brukar ju köra Ensure på sina strapatser när det är supported, samt peeroton numera som är hans "egna" sportdryck. Gissar att den är mer konventionell med kolisar och elektrolyter (har inte kollat).Tack för klargörandet! Det kommer jag att ha nytta av själv också.