Snyggaste MTB

Snyggaste MTB
Den här är inte så dum
1657662292644.png

Snyggaste MTB
Såg en igår i matt svart med Öhlins gaffel och dämper med Öhlins gul fjäder, riktigt snygg!
(Hade dock inte koll på pizzakassett)

Undrar om den på din bild kan fjädra. Kedjan verkar vara för tajt.
Pivot-punkten sitter väldigt nära vevaxeln så det funkar på nåt sätt. Gissar att kedjan slackar när det fjädrar.

Snyggaste MTB
Jag kan tycka att du är inne på något när det gäller att liva överrör med sadelstag, men en sån där cykel hade inte jag kunnat cykla på eftersom det inte finns så långa sadelstolpar att få tag i som jag skulle behöva. Jag har ingen koll på geon i detta fallet, men eftersom sadelstolpen på bilden har ganska långt utstick men trots det sitter sadeln lägre än styret (som på en barncykel, mao) finns det ingen chans att jag skulle kunna sitta ens lite rätt med 90 cm ben på 184 cm kropp.

Snyggaste MTB
Jag kan tycka att du är inne på något när det gäller att liva överrör med sadelstag, men en sån där cykel hade inte jag kunnat cykla på eftersom det inte finns så långa sadelstolpar att få tag i som jag skulle behöva. Jag har ingen koll på geon i detta fallet, men eftersom sadelstolpen på bilden har ganska långt utstick men trots det sitter sadeln lägre än styret (som på en barncykel, mao) finns det ingen chans att jag skulle kunna sitta ens lite rätt med 90 cm ben på 184 cm kropp.
XL sticker upp lite och har 450 mm. Skulle det inte räcka om 380 räcker för mig på på 176 cm?
Inte lika snyggt tyvärr

330726.jpg

Snyggaste MTB
Nya Unno Burn är ruskigt läcker tycker jag. Tyvärr verkar design gått före funktion - sadelröret alldeles för långt för att kunna ta långa droppers (åtminstone minsta storleken)

UNNO_Burn_First_Ride_END_052_WEB_Res-8665.jpg
To their defence, as nice as it is to have 240 mm dropper, I think that most of the people will never get hit in the arse on any Swedish trails (with very rare exceptions) and the target audience will most likely not get on those trail to start with...
only a couple of years ago, 150 mm was plenty. I personally have never felt like I needed more than 175 mm (1m79 on a good day)
Max (Fredriksson) may have an issue with it, but most of us do not require the level of movement freedom on a bike as he does....

Snyggaste MTB
Missvisande rubrik! Det finns inte några mountainbikes som är snygga. Alla är ju mer eller mindre missfoster på vad som är en cykel. Men det ligger väl i sakens natur antar jag. Mindre fula skulle jag säga att rubriken borde vara.

Snyggaste MTB
Missvisande rubrik! Det finns inte några mountainbikes som är snygga. Alla är ju mer eller mindre missfoster på vad som är en cykel. Men det ligger väl i sakens natur antar jag. Mindre fula skulle jag säga att rubriken borde vara.

Jag kan hålla med det. Nya lvgcyklar brukar dock också vara fula. Gamla MTB är kanske mindre ful. Som @Calcifer efterfrågade, kan jag ladda upp en bild på min helstel SS, som jag tycker är helt ok.

388 (1).jpg

Snyggaste MTB
Haha, ditt inlägg är så spot on till din profilbild! Trevlig fredag! ??

Snyggaste MTB
Edit: Du hade ju annars kunnat motivera vad som var fult, bortsett från det uppenbara: varumärket. ? Hade jag nu inte skrivit ut att det var just en Subaru Impreza-blå Cube hade du nog inte brytt dig, eftersom loggan inte ens gick att tyda på bilden. Personligen tycker jag bilen i bakgrunden var snyggast.

Senast redigerad av en moderator:
Snyggaste MTB
Ball tråd, må den bli långlivad! Var är @AlfaAlfa s inlägg?

Canyons Strive 2015 som Fabien Barel körde sin sista säsong på har en clean geometri med raka linjer. Knycken långt fram på överröret ger en hållning med pondus vilket hör hemma på en förtroendeingivande MTB. Stylingen är mycket sofistikerad från ett racingperspektiv, ramens sida är helt mattsvart bortsett från Canyon-loggan som går i gradient från orange till blå. När man närmar sig cykeln uppenbarar sig samma orange färg applicerad på insidan av utvalda ytor med täta 45 graders svarta linjer. Varje sekund spelar roll och den här cykeln utstrålar att den vet vad den går för. Färgmatchade komponenter.

(stulna bilder då mitt eget exemplar blev stulet i Falun, snyft)

A6549F9E-A10B-403C-8D6A-511CAC2361AD.jpeg
D503481C-67E5-47D1-9BC9-D7B34F7A5799.jpeg
9EE0FA4D-9AD2-4689-B8EF-07FEA8111C45.jpeg
99AFC024-A799-4A52-8593-5BCCF230F41A.jpeg
EB70E985-6ADC-4EEB-89A5-616D505B28A8.jpeg
5C3A6558-F074-4AA8-A2AA-3F11A50F1D2F.jpeg

Tillbaka
Topp