White AX 290 FF 21

White AX 290 FF 21
Nedsatt 1000 kr till 2499 tom. 22-07-03.

Läste om någon som inte var nöjd med Biltema skärmar.. men specificerade inte vad som var fel. Var där idag i annat ärende så köpte ett set 27-667.

Trixade lite vid installation men gick ändå rätt bra.. men ingen installationsmanual så för en som aldrig monterat skärmar innan fick man gissa en del. Ska klippa till stagen så de blir kortare men detta duger absolut till min snart 9-åring (145 cm) som är ägare till cykeln.

Däremot passade inte cykelkorgen 27-1977 alls så får leta vidare där. Fler tips mottages tacksamt! Var något tidigare i tråden men den verkar inte säljas längre, tråden är ju rätt gammal.

Visa bilaga 562909
Visa bilaga 562910
Visa bilaga 562911

Sitter och funderar på att slänga iväg en beställning på en AX 290 FF ANE 23 till dottern som är 10 jordsnurr, 150 cm. Hur tycker du att din unge har haft det på sin? Ser ut att vara samma modell? Lite orolig att den ska kännas för stor på cykelbanorna här hemma...

White AX 290 FF 21
Sitter och funderar på att slänga iväg en beställning på en AX 290 FF ANE 23 till dottern som är 10 jordsnurr, 150 cm. Hur tycker du att din unge har haft det på sin? Ser ut att vara samma modell? Lite orolig att den ska kännas för stor på cykelbanorna här hemma...
Köpte också en till min 9-åring som är runt 145cm. Fungerar finfint faktiskt efter lite cyklande. Enda är väl att styret är lite brett, funderar på att kapa det lite. Sadeln är i botten just nu och styret likaså.

White AX 290 FF 21
Ska försöka konvertera bromsarna på min hoj som i dagsläget har mekanisk bromsar. Eftersom vajerdragning till bakbromsen är intern måste jag ta isär den kompletta hydrauliska bromsen för de kunna trä igenom kabeln. Vad är att rekommenderade lossa vid oket eller handtaget?

White AX 290 FF 21
Kommer man märka stor skillnad på dom två. Jag är i behov av en cykel nu till början av sommaren. Tänker att + modellen kanske inte kommer ut på rea

White AX 290 FF 21
Hur mycket kommer du cykla? Kommer du från fälgbromsar och inte skall cykla ruggigt mycket borde grundmodellen vara nog.
Kommer ifrån gamla rostiga monarkcyklar man köpt på en loppis för 500kr typ. Riktigt dåliga cyklar alltså. Tanken är väl att man ska cykla en hel del, ta sig runt på utflykter osv. Men inget längre än 3mil.

White AX 290 FF 21
Plockat ut strandcykeln för första gången i år. Skulle haft en något snyggare korg framtill.
IMG_5119.jpeg

White AX 290 FF 21
fan vad jag velar fram och tillbaka nu.. skulle det vara ovärt att helt enkelt bara köpa + modellen nu även fast den inte är på rea. eller är dom cyklarna enbart prisvärda med rabatten inräknad.
Utan rea på plus ska du inte köpa den. Jämförelsemässigt är inte plus utan rea värt skillnaden prismässigt.

White AX 290 FF 21
Då har man köpt cykeln nu då, nu är det bara skärmar och någon typ av pakethållare/korg man ska fixa
Jag funderar på att köpa XXLs basic-pakethållare till en annan cykel, men av någon anledning verkar folk här välja andra alternativ. Biltemas kan jag direkt avfärda som skräp.

White AX 290 FF 21
okej detta är en pinsam fråga, men jag har fan ingen koll på cyklar och aldrig mekat med en cykel. Men ska den där plastskivan som sitter vid bakhjulet vara kvar eller är det något man ska ta bort?

White AX 290 FF 21
Var "tvungen" att slå till på en hoj nu när reapriset låg på 2500:-. Måste säga att förväntningarna var rätt låga men jisses vad mycket cykel för pengarna?! Till och med de mekaniska tektrobromsarna fungerar riktigt bra efter lite justering. Köpte en storlek L och är 183 cm lång. Skulle nog velat haft en M, L kändes kanske lite stor men jag gillar lite mindre ramar.

13,85 kg från butik väger L-ramen (utan reflexer i ekrarna). Sjukt brett styre från butik, 72 cm? Kapade av 10 cm på en gång.

20230529_201135.jpg

White AX 290 FF 21
Jag kan inget mer än att cykla, och även det knappt. Men jag slog till på cykeln för jag behövde en för pendling och litar inte på min gamla rosthög som stått utomhus i 25 år.

Inte mer än provcyklat runt kvarteret för jag har inget lås ännu, och ramlås verkar inte gå att montera eller?

Styret är väldigt brett, tänker att jag känner på det några resor men det känns som jag ser onödigt stöddig ut.

White AX 290 FF 21
Jag kan inget mer än att cykla, och även det knappt. Men jag slog till på cykeln för jag behövde en för pendling och litar inte på min gamla rosthög som stått utomhus i 25 år.

Inte mer än provcyklat runt kvarteret för jag har inget lås ännu, och ramlås verkar inte gå att montera eller?

Styret är väldigt brett, tänker att jag känner på det några resor men det känns som jag ser onödigt stöddig ut.
Många kapar styret, jag trodde jag skulle det göra på min primärcykel, men vande mig.

White AX 290 FF 21

Stämmer, jag löste ett vikbart lås som man fäster man i drickahållarskruvarna.

White AX 290 FF 21
Kapade mitt styre 3cm/sida. Osmart, blev för smalt?‍♀️ börja med lite kapning först. Åven om man provhåller hur man tycker de är skönt brukar de upplevas annorlunda när man kapat. Har nog nu kapat 5-6styren till olika fordon för smalt, endel lär sej tydligen aldrig?

White AX 290 FF 21
Hej igen! Jag undrar vad för däck jag ska byta till från dom som sitter. Dom som sitter heter typ deli tire. Men dom känns inte så bra om jag ska va ärlig. Jag cyklar främst asfalt men även stigar sä nåt som klarar båda bra vore skönt det får inte kosta för mycket heller. Såg att bikster har rea nu. Men jag kan inget om vad jag behöver köpa för att det ska bli bra.

Mvh

Tillbaka
Topp