Originalfästet sitter med o-ring (dvs gummiband) och det tycker jag känns osäkert ut hållfasthetssynvinkel (o-ringar blir spröda efter ett tag). Rackligt.
Garmins originalfäste man skruvar fast är mycket bättre. Har två sådana för de cyklar jag använder oftast, plus o-ringsfästet som jag sätter längst bak på sadelväskan vid bikepacking.
Instämmer med alla gällande hur fantastiskt det är med radar! Man kan parcykla i stillhet, få en signal varpå man går in på ett led i god tid. När man kör solo brukar jag ta upp lite plats genom att ligga en bit in i vägbanan, för att kort innan bilen passerar (som man enkelt avgör genom att kika på cykeldatorn) går man ut längst åt höger.
Har hittills aldrig missat en bil och systemet känns ytterst välfungerande. Rekommenderas starkt!
Enda nackdelen med lyset är att det är fult. Finns inget vettigt sätt att montera det på utan att det ser tokigt ut, i princip. Mina två snyggaste sätt att montera det är på nedanstående vis:
På omodern cykel med rakt överrör och därmed långa sadelstag så den går att sätta mellan sadelstagen likt nedan.
Visa bilaga 640926
Visa bilaga 640928
Alternativt längst bak på sadelväskan när jag kör med sådan (man får zooma in på bilden...).
Visa bilaga 640927
Båda lösningarna ovan tillämpas med det "dåliga" o-ringsfästet men med buntband istället för o-ring.
För Pfaffs del kostar radarbaklyse ungefär dubbelt så mycket som en enligt honom fungerande sänksåg, så det är förmodligen därför hen inte är intresserad.?