Blockettråden 2

Blockettråden 2
Var det någon som behövde nya (inte begagnade) hjul?

A93EE4A7-36FD-4197-A9F0-022B64DCD1FC.png

Blockettråden 2
Gillar denna. Varför köpa en ny Sworks Tarmac SL8a custombyggd från cykelcity för 140k när du kan köpa denna beggade SL7a för 160k?
Visa bilaga 650109

Prisskillnaden motsvarar precis dyrare hjul och cagen av bakväxeln. Konstigt att fråga nypriset dock.

Tycker dessutom att cykeln är riktigt ful och hjul och cagen gör den ännu fulare. (men då är jag ändå inte spekulant på cyklar i den prisklassen)

Blockettråden 2
Prisskillnaden motsvarar precis dyrare hjul och cagen av bakväxeln. Konstigt att fråga nypriset dock.

Tycker dessutom att cykeln är riktigt ful och hjul och cagen gör den ännu fulare. (men då är jag ändå inte spekulant på cyklar i den prisklassen)
För att inte nämna pedalerna samt den "billiga" flaskhållaren.. Nåja, den som gick vinnande ur denna deal är garanterat CykelCity ?
Hoppas killen får den sålt.

Blockettråden 2
Blockettråden 2
Blockettråden 2
Cykeln kostar alltså 150 000kr, du cyklar mindre än 5 timmar och säljer för 85 000.

Nog visste jag att det finns rika killar på Happy men detta är rekord i förlust räknat krona per timme

Varje timme på cykeln kostade 13 000kr, och då inte inräknat tiden det tar att skriva annons och konversera med köpare. För 13 000kr / timme kan man köra Ferrari på bana :love:

Skärmbild 2023-09-01 090941.png

Blockettråden 2
Cykeln kostar alltså 150 000kr, du cyklar mindre än 5 timmar och säljer för 85 000.

Nog visste jag att det finns rika killar på Happy men detta är rekord i förlust räknat krona per timme

Varje timme på cykeln kostade 13 000kr, och då inte inräknat tiden det tar att skriva annons och konversera med köpare. För 13 000kr / timme kan man köra Ferrari på bana :love:

Visa bilaga 650523
Nu har förmodligen inte säljaren lagt 150k på den, jobbar man t ex i en cykelaffär så betalar man ju bara en bråkdel av vad cyklar och delar kostar mot kund.

Fet cykel.

Blockettråden 2

Visa bilaga 650523

Frågar man 130000, är det fel. Frågar man 85000, är det också fel ...

Jag tycker att man får klaga mindre på 85000, men jag skulle inte köpa en begagnad cykel för 85000 (kanske inte ny heller).

Blockettråden 2
Det är dock en intressekoll, men:
"Intressekoll men för rätt pengar kan den få gå vidare till nästa lyckliga ägare"

Vad är då rätt pengar, inte bara 30000, antar jag.
Hej
Lite kul att ni skriver om min cykel :)
Vad är då rätt pris enligt er?
Själv tycker jag det är svårt att prissätta
Hade den varit sliten med originalhjul och sålts utan sadel/pedaler så hade den klart varit värd mindre. Här får man en grymt kompetent ram och en cykel som lätt kan hänga med dagens värstingar

Blockettråden 2
Hej
Hade den varit sliten med originalhjul och sålts utan sadel/pedaler så hade den klart varit värd mindre. Här får man en grymt kompetent ram och en cykel som lätt kan hänga med dagens värstingar

Jag tyckte inte priset var särskilt fel. Generellt blir jag upprört när jag läser ordet "intressekoll".
Men här undrade jag varför du skrev "rätt pris" när du också skrev en pris vid "Pris".

Blockettråden 2
Hej
Jättefin cykel, men fälgbromsar är inte jättehett längre.
Som referens fick jag 12.000 för min Tarmac 2013 med SRAM Red (6,8 kg) för ett par år sedan.

Tillbaka
Topp