Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Roeckl Sports Kids Gloves finns bl a hos Bike24.com i olika färger och mönster och SMÅ storlekar.Halvt ot, men är det någon som har tips på var man kan hitta cykelhandskar till en treåring som är vettiga? Tyckte det var svårt nog till en femåring. Vi hittade ett par på stadium outlet till honom av en slump.
Färgen på 240. På andra storlekar verkar tjejmodellen ha lägte insteg. Av någon twisted anledningPå White XC 240 Lite ANE, vad betyder ”ANE”, vad skiljer på de utan?
XC 240 Lite Ane 24, terrängcykel - Barncykel - XC 240 Lite Ane 24, terrängcykel | XXL
Läs mer om XC 240 Lite Ane 24, terrängcykel. Trygg handel med prisgaranti och 28 dagars öppet köpwww.xxl.se
XC 240 Lite 24, terrängcykel - Barncykel - XC 240 Lite 24, terrängcykel | XXL
Läs mer om XC 240 Lite 24, terrängcykel. Trygg handel med prisgaranti och 28 dagars öppet köpwww.xxl.se
Edit: Och någon skillnad mellan årsmodell 22 och 23?
Aha, tack.Färgen på 240. På andra storlekar verkar tjejmodellen ha lägte insteg. Av någon twisted anledning
Sonen cyklar i stort sett helt själv nu men stannar/säger stopp/nej när jag släpper handen från honom. Jag har två händer på honom och åker inlines bakom, händerna är där för att rädda han från vurpor eller få han att känna sig trygg.
Gått från 10 tum balanscykel till 14 tum cykel. Han når ner till marken med tårna men cykeln är tyngre än balanscykeln så den tippar ibland.
Har ni några tips om hur vi kan få han att känna sig trygg att cykla själv utan att ha behov av känna att jag stöttar han?
Mina ungar började på XC240 när de var runt 127cm men jag tror det bör funka från 125 med lite beroende på överkroppslängd då cykeln har ganska så lång reach, lång styrstam och lite väl XC orienterat lågt styre så de blir lite liggande i körställningen (vilket du åtgärdar snabbt genom att titta på köp/sälj där någon vänlig själ lagt ut ett kit till just XC240! ;) ).Aha, tack.
Men visst borde en sån där passa en nyss 7-årig tjej på 125cm? Om inte nu så till våren iaf, så hinner pappa hotta upp den lite över vintern också ;-)
Hon blir sakta tuffare i skogen på sin 20" men man ser ju hur mycket mjukare de med 24" går över rötter etc...
En länk till det kitet please?Mina ungar började på XC240 när de var runt 127cm men jag tror det bör funka från 125 med lite beroende på överkroppslängd då cykeln har ganska så lång reach, lång styrstam och lite väl XC orienterat lågt styre så de blir lite liggande i körställningen (vilket du åtgärdar snabbt genom att titta på köp/sälj där någon vänlig själ lagt ut ett kit till just XC240! ;) ).
Nackdelen med just White XC240 är att de kommer med lite väl smala och tunna däck. Det håller vikten nere samt att de blir lättrullade men vill man ha lite lägre lufttryck så punkar de ganska så lätt. Men ett par bättre däck med lite större lyftvolym så funkar de bra i skogen så länge inte farten blir för hög. Funkar t o m på Pelikanen och hjälpligt på Albatrossen i Isaberg utan problem men med risken att ungarna klagar lite på ont i händer/armar efter några åk!! Vi har precis bytt en av våra till en 27,5" med fjädrande gaffel och där klagas det inte alls på händer/armar efter 15 åk men desto mer i uppförsbackarna då cykeln blev nästan 5kg tyngre! ;)
Ja, från 125 ska det fungera. Tror grabben ligger där någonstans. 120 tycker jag är snåltAha, tack.
Men visst borde en sån där passa en nyss 7-årig tjej på 125cm? Om inte nu så till våren iaf, så hinner pappa hotta upp den lite över vintern också ;-)
Hon blir sakta tuffare i skogen på sin 20" men man ser ju hur mycket mjukare de med 24" går över rötter etc...
Mina ungar började på XC240 när de var runt 127cm men jag tror det bör funka från 125 med lite beroende på överkroppslängd då cykeln har ganska så lång reach, lång styrstam och lite väl XC orienterat lågt styre så de blir lite liggande i körställningen (vilket du åtgärdar snabbt genom att titta på köp/sälj där någon vänlig själ lagt ut ett kit till just XC240! ;) ).
Nackdelen med just White XC240 är att de kommer med lite väl smala och tunna däck. Det håller vikten nere samt att de blir lättrullade men vill man ha lite lägre lufttryck så punkar de ganska så lätt. Men ett par bättre däck med lite större lyftvolym så funkar de bra i skogen så länge inte farten blir för hög. Funkar t o m på Pelikanen och hjälpligt på Albatrossen i Isaberg utan problem men med risken att ungarna klagar lite på ont i händer/armar efter några åk!! Vi har precis bytt en av våra till en 27,5" med fjädrande gaffel och där klagas det inte alls på händer/armar efter 15 åk men desto mer i uppförsbackarna då cykeln blev nästan 5kg tyngre! ;)
REA! 26", 3000 pix, klart prisvärd.
XC 260 LITE ANE 24, terrängcykel - Barncykel - XC 260 LITE ANE 24, terrängcykel | XXL
Läs mer om XC 260 LITE ANE 24, terrängcykel. Trygg handel med prisgaranti och 28 dagars öppet köpwww.xxl.se
Min dotter tokgrina när hon såg sin nya blåa cykel, men efter rosa handtag, korg och lite annat lull lull så blev det bra ?Jahapp, beställde en sån här till dottern igår, men hon tokdissade färgen på den idag när jag visade vad hon ska få, för hon gillar ju inte rött (idag...)
Hoppas den ser bättre ut när den kommer då :-)
XC 240 Lite Ane 24, terrängcykel - Barncykel - XC 240 Lite Ane 24, terrängcykel | XXL
Läs mer om XC 240 Lite Ane 24, terrängcykel. Trygg handel med prisgaranti och 28 dagars öppet köpwww.xxl.se
Är färger genetiskt kodat till kön, tro?Min dotter tokgrina när hon såg sin nya blåa cykel, men efter rosa handtag, korg och lite annat lull lull så blev det bra ?
Vi fick tag i en sådan till dottern. Hon är helnöjd!REA! 26", 3000 pix, klart prisvärd.
XC 260 LITE ANE 24, terrängcykel - Barncykel - XC 260 LITE ANE 24, terrängcykel | XXL
Läs mer om XC 260 LITE ANE 24, terrängcykel. Trygg handel med prisgaranti och 28 dagars öppet köpwww.xxl.se

Stackars liten! Jag har klickat hem lila padaler, handtag och flaska, vet inte om jag vågar visa cykeln (som ska komma idag) innan de har kommit... :-)Min dotter tokgrina när hon såg sin nya blåa cykel, men efter rosa handtag, korg och lite annat lull lull så blev det bra ?
Haha vi får väl se ?Stackars liten! Jag har klickat hem lila padaler, handtag och flaska, vet inte om jag vågar visa cykeln (som ska komma idag) innan de har kommit... :-)
Sanningens minut är nära...Haha vi får väl se ?
Det hade nog blivit ett populärt klipp om man filmat det, jag hade gjort en karta och när väl dörren öppnades till boden och det kommer ett vrålbröl? ”Men vad är det? Den är blå vill ha en rosa…
Hur lång är din dotter?Puh, färgen blev succé och den ser inte oöverkomligt stor ut?
Blev dock en avstigningsvurpa så har nu slammat sadeln tills hon vant sig så får vi se om det bli en riktig provtur ikväll...
Visa bilaga 652300
ca 125, hon trillade väl mest för att hon glömde bort sig. Typ som min första SPD-vurpa, i garaget ?Hur lång är din dotter?
Jag lät min dotter prova en exakt lika förra veckan och hon kunde cykla och kliva på/av men tyckte den såg lite stor ut på henne, hon är 117cm.
Ser ju onekligen prisvärd ut för 2500kr så säljs dom nog ut snabbtEn white 24” nedsatt nu. Nån som provat? Lite trist med mekaniska skivbromsar tycker jag…
XC 240 Trainer 23, mountainbike - Barncykel - XC 240 Trainer 23, mountainbike | XXL
Läs mer om XC 240 Trainer 23, mountainbike. Trygg handel med prisgaranti och 28 dagars öppet köpwww.xxl.se
Typiskt, man skulle haft is i magen alltså...Nu var det dags för xc240 Lite igen:
XC 240 Lite 24, terrängcykel - Barncykel - XC 240 Lite 24, terrängcykel | XXL
Läs mer om XC 240 Lite 24, terrängcykel. Trygg handel med prisgaranti och 28 dagars öppet köpwww.xxl.se
Har du köpt till det högre priset hos XXL så kolla om de har någon typ av prisgaranti eller om du kan prata med dem om att du vill häva köpet och köpa en likadan till det lägre priset. Då brukar de mjukna lite och ge tillbaka priskillnaden!! ;)Typiskt, man skulle haft is i magen alltså...