42Hz
Aktiv medlem
Visa din Fatbike
Gillar inte bäver i ansiktet?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tycker buntband funkar bra. Skyddstejp behövs oavsett.Medföljde det inga kardborreband? Eller är katt/sillastrypare vad de coola cyklisterna kör med?
Dum fråga kanske, men fyller fälgband någon funktion annan än utseendemässig?Då är man tubless och nya röda fälgband ??
Visa bilaga 670521
Men jo, om du menar generellt. En fälg är (oftast) inte tät i sig. De feta fatbikefälgarna med hål är extremexemplet. Det blir svårt att köra slanglöst med stora hål i fälgen. Slang går inte heller så bra eftersom slangen kommer blåsas upp som ballonger (en liten överdrift för effektens skull) genom hålen. Men slang på vanlig fälg utan hål då? Nej, det går inte heller så bra generellt eftersom slangen kommer skava mot ekerändarna.Dum fråga kanske, men fyller fälgband någon funktion annan än utseendemässig?
Jag måste vara dum… Hur fungerar detta?Vilka problem ni har. ;)
[Byggtråd Fatbike] Rocky Mountain Blizzard med extra allt (var: 3/4 cykel och väntar på delar...)
Lite osäker på hur pass färdigmonterat utgångsläget får vara för att det fortfarande ska få klassas som byggtråd, men ovan är vad vi har att jobba med. 3/4 cykel kom i ett paket från USA. Det kommer gå långsamt i den här tråden p.g.a. väntar på saker från Kina, så ha inte allt för höga...happyride.se
Man petar in nipplarna via ventilhålet och fiskar ut dem med magnet. Fippligt när man bygger men verkar smuckt sen.Jag måste vara dum… Hur fungerar detta?
Tycker buntband funkar bra. Skyddstejp behövs oavsett.
Trodde jag också men med lite gegga innanför kardborren (Gbg!) förvandlas den rätt fort till smärgelduk.Ser inte behovet av skyddstejp med karborrebanden och den typen av "framskärm" jag kör med och med tanke på min körstil
o sen är det snyggt ocksåDum fråga kanske, men fyller fälgband någon funktion annan än utseendemässig?
Fattar!o sen är det snyggt också
Visa bilaga 673243
Gallring, fina spår att cykla i iallafall, det är kramsnö här idag, men ingen att krama ??
?
Jo, men den vill inte ?Krama cykeln? ;)
Tanken har slagit mig, men det är enklare att utnyttja skoterspåren. Skulle varit roligt att kontakta skogsägare och fråga om jag fick göra ett dedikerat cykelspår, men... Mycket jobb för lite vinning.Fler här som håller upp sina egna fatbikespår?
Här är före- /efter bild från dagens trampande efter nattens snöfall. Totalt är spåret nu ca 3 km efter att ca 1 km drevat igen helt under julen.
Visa bilaga 673306Visa bilaga 673305
Japp kör upp ett spår på ca 25km på befintliga cykelstigar och runt en myr åt cykelklubben här. Körs på talko och är några som delar körningen. Kör med snöskoter och hemmabyggd plog.Fler här som håller upp sina egna fatbikespår?
Här är före- /efter bild från dagens trampande efter nattens snöfall. Totalt är spåret nu ca 3 km efter att ca 1 km drevat igen helt under julen.

Håller helt med, mer trampande än cyklande just nu. Men för min del är det värt det då spåret går över ett berg och erbjuder vansinnigt rolig cykling och ansluter till skoterled som gör det möjligt att förlänga fatbikerundorna. Det egna spåret blir lite som grädden på moset.Tanken har slagit mig, men det är enklare att utnyttja skoterspåren. Skulle varit roligt att kontakta skogsägare och fråga om jag fick göra ett dedikerat cykelspår, men... Mycket jobb för lite vinning.
Ja, det är nåt speciellt att göra saker själv (gjorde egna skejtspår på åkern en vinter). :) Här har det snöat såpass mycket att de nog varit svårt att kunna hålla spåren nog hårda. Eller att ta sig fram för att göra spåren. När jag gjorde skidspåren körde jag fast (på åkern) med mindre snö, när min "packare" dök ner i snön. Iofs behövs ju bara en skoter för packningen...Håller helt med, mer trampande än cyklande just nu. Men för min del är det värt det då spåret går över ett berg och erbjuder vansinnigt rolig cykling och ansluter till skoterled som gör det möjligt att förlänga fatbikerundorna. Det egna spåret blir lite som grädden på moset.
Jo, men den vill inte ?
Som tur är så ställer alltid soffan upp ?
GX?Ergonhandtag, Manitougaffel, 180 mm OneUp V2 och nu ett par Dominion A4.
Stupid fun.Helt klart favoritcykeln i stallet nu.
Justeja, växeln är uppgraderad till GX också, med XX1-infästning i guld.
Lirar inte så bra med droppern, men det finns ju gott om plats för ramväska om man ska ge sig ut på äventyr.Börjar se riktigt smutt ut nu.
Saknas bara någon form av väska, så du kan göra ännu längre turer utan att behöva konka på en ryggsäck ;)
Edit: det jag har i åtanke är en liten sadelväska, som inte sticker ut mycket utanför sadeln, typ en sådan här:
Lirar inte så bra med droppern, men det finns ju gott om plats för ramväska om man ska ge sig ut på äventyr.
Fint! Hur var föret?Dagens äventyr: Frukost picknick för att kolla på soluppgången.
Fint! Hur var föret?