Visa din Fatbike

Visa din Fatbike
Dum fråga kanske, men fyller fälgband någon funktion annan än utseendemässig?
Men jo, om du menar generellt. En fälg är (oftast) inte tät i sig. De feta fatbikefälgarna med hål är extremexemplet. Det blir svårt att köra slanglöst med stora hål i fälgen. Slang går inte heller så bra eftersom slangen kommer blåsas upp som ballonger (en liten överdrift för effektens skull) genom hålen. Men slang på vanlig fälg utan hål då? Nej, det går inte heller så bra generellt eftersom slangen kommer skava mot ekerändarna.

Visa din Fatbike
Visa din Fatbike
Vilka problem ni har. ;)
Jag måste vara dum… Hur fungerar detta?

Visa din Fatbike
IMG_8144.jpeg

Visa din Fatbike
Fler här som håller upp sina egna fatbikespår?

Här är före- /efter bild från dagens trampande efter nattens snöfall. Totalt är spåret nu ca 3 km efter att ca 1 km drevat igen helt under julen.

Visa bilaga 673306Visa bilaga 673305
Tanken har slagit mig, men det är enklare att utnyttja skoterspåren. Skulle varit roligt att kontakta skogsägare och fråga om jag fick göra ett dedikerat cykelspår, men... Mycket jobb för lite vinning.

Visa din Fatbike
Fler här som håller upp sina egna fatbikespår?

Här är före- /efter bild från dagens trampande efter nattens snöfall. Totalt är spåret nu ca 3 km efter att ca 1 km drevat igen helt under julen.
Japp kör upp ett spår på ca 25km på befintliga cykelstigar och runt en myr åt cykelklubben här. Körs på talko och är några som delar körningen. Kör med snöskoter och hemmabyggd plog.

P_20220218_202216.jpg
P_20220218_202225.jpg

Visa din Fatbike
Tanken har slagit mig, men det är enklare att utnyttja skoterspåren. Skulle varit roligt att kontakta skogsägare och fråga om jag fick göra ett dedikerat cykelspår, men... Mycket jobb för lite vinning.
Håller helt med, mer trampande än cyklande just nu. Men för min del är det värt det då spåret går över ett berg och erbjuder vansinnigt rolig cykling och ansluter till skoterled som gör det möjligt att förlänga fatbikerundorna. Det egna spåret blir lite som grädden på moset.

Visa din Fatbike
Håller helt med, mer trampande än cyklande just nu. Men för min del är det värt det då spåret går över ett berg och erbjuder vansinnigt rolig cykling och ansluter till skoterled som gör det möjligt att förlänga fatbikerundorna. Det egna spåret blir lite som grädden på moset.
Ja, det är nåt speciellt att göra saker själv (gjorde egna skejtspår på åkern en vinter). :) Här har det snöat såpass mycket att de nog varit svårt att kunna hålla spåren nog hårda. Eller att ta sig fram för att göra spåren. När jag gjorde skidspåren körde jag fast (på åkern) med mindre snö, när min "packare" dök ner i snön. Iofs behövs ju bara en skoter för packningen...

Visa din Fatbike
Ergonhandtag, Manitougaffel, 180 mm OneUp V2 och nu ett par Dominion A4. Helt klart favoritcykeln i stallet nu.

Edit: GX-växlar också!

Senast ändrad:
Visa din Fatbike
Börjar se riktigt smutt ut nu.
Saknas bara någon form av väska, så du kan göra ännu längre turer utan att behöva konka på en ryggsäck ;)

Edit: det jag har i åtanke är en liten sadelväska, som inte sticker ut mycket utanför sadeln, typ en sådan här:
Lirar inte så bra med droppern, men det finns ju gott om plats för ramväska om man ska ge sig ut på äventyr.

Visa din Fatbike
Blev en grillrunda ut på havet idag
20240127_113100.jpg

Utter?
20240127_121528.jpg

Underbart väder ?
20240127_123404.jpg

"Burgare" ?
20240127_132225.jpg

Avslutade med att fortsätta lite längre ut för att se om man kunde ta sig fram till sommarstugan men det var öppet längre ut (syns dåligt på bilden).

Härlig dag men nu blir det soffan en sväng ?

Tillbaka
Topp