SRAM DUB till GXP???

• Trådstartare Trådstartare H N
  • Start datum Start datum

H N

Medlem
SRAM DUB till GXP???
Är det nån som vet om det finns någon adapter som man använda för att konvertera ett SRAM DUB vevlager så att jag kan använda SRAM GXP vevar? Har letat som 17 i trådar på forum men hittar inget.

SRAM DUB till GXP???
Vevlager är väl rätt billiga och dessutom mer eller mindre en slitdel?
Har svårt att tro att det finns adaptrar som är både bra och billiga jämfört med att bara köpa rätt vevlager istället?
GXP kräver lite mer av lagret på icke-drivsidan så det känns halvviktigt att få en riktig lösning gjord för de extra krafterna?

SRAM DUB till GXP???
Vevlager är väl rätt billiga och dessutom mer eller mindre en slitdel?
Har svårt att tro att det finns adaptrar som är både bra och billiga jämfört med att bara köpa rätt vevlager istället?
GXP kräver lite mer av lagret på icke-drivsidan så det känns halvviktigt att få en riktig lösning gjord för de extra krafterna?
Du bekräftade det spåret som jag var inne på själv. Tyckte att det var synd på ett nästan nytt lager ock så är man ju lite snål ibland.

SRAM DUB till GXP???
Undar samma nu!
Köpt en gxp till shimano adapter. Då borde väl en gxpvev fungera på shimano pressfit likväl som för shimano ht2 för BSA?

Senast ändrad:
SRAM DUB till GXP???
Undar samma nu!
Köpt en gxp till shimano adapter. Då borde väl en gxpvev fungera på shimano pressfit likväl som för shimano ht2 för BSA?

Du menar att du har en adapter för att använda en Shimano HT2 vevparti i ett GXP vevlager? Jag förstår inte hur det kan funka för att ett HT2 axle har 24 mm diameter medan GXP är 24 mm på en sidan och 22 på andra sidan.

SRAM DUB till GXP???
Jag har Gxp-lager på hojen men med ett ultegra vevparti. Har du ett shimano-vevlager så borde det funka fint med SRAM-vevar och en Gxp-adapter.

SRAM DUB till GXP???
Jag har Gxp-lager på hojen men med ett ultegra vevparti. Har du ett shimano-vevlager så borde det funka fint med SRAM-vevar och en Gxp-adapter.
Hur får du in Ultegravevpartiet i ett lager med 22mm hål på vänstersidan? Som Berk skriver ovanför så är högersidan lika stora men vänster mindre på GXP än Shimano.

SRAM DUB till GXP???
Du menar att du har en adapter för att använda en Shimano HT2 vevparti i ett GXP vevlager? Jag förstår inte hur det kan funka för att ett HT2 axle har 24 mm diameter medan GXP är 24 mm på en sidan och 22 på andra sidan.
Ne såklart motsatsen?‍♂? svårt att förminska en vevaxel ??
Gxpvev skrev jag ju.

SRAM DUB till GXP???
Ne såklart motsatsen?‍♂? svårt att förminska en vevaxel ??
Gxpvev skrev jag ju.

Jag förstod från ditt inlägg att du redan hade HT2 vevar och GXP lager och nu ville har tvärtom.

Ja, adapter från GXP vev på HT2 lager finns att köpa. En bra HT2 vevlager kostar dock inte mycket, så jag skulle klart föredrar det, förutom om jag hade Pressfit och ingen verktyg till det.

SRAM DUB till GXP???
Du bekräftade det spåret som jag var inne på själv. Tyckte att det var synd på ett nästan nytt lager ock så är man ju lite snål ibland.
Se det såhär, du kommer ha nytta av det lagret du byter till nästa projekt. Se det som en bra att ha grej. Och ja det är ALLTID bra att ha lite extra grejer som kan komma till nytta nån dag.

Tillbaka
Topp