Visa din Miyata!
Den försvann _fort_Såg ut som en 3x på marketplace nu under ”Miyata city bike”
Edit: är den 130mm
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Den försvann _fort_Såg ut som en 3x på marketplace nu under ”Miyata city bike”
Edit: är den 130mm
De är verkligen snabba, Trippelkryssarna.Den försvann _fort_
TypisktDen försvann _fort_
Kanske något för brorsan..Om någon är sugen så kommer jag snart att lägga ut min 3X gravelstålis utrustad med 2x10 Tiagra
edit: ligger ute till försäljning nu:
![]()
Säljes: Miyata TripleCross stålgravel
"Tyvärr" har jag "för många cyklar" och behöver göra plats i garaget &arinhappyride.se
För få tjejer på bilden tyvärr, men väldigt fin cykel.Tycker min 3X är rätt mysig. Har blivit några turer till jobbet nu. Inser att jag behöver en 130mm stam eller styre med längre reach.
Även något kvittrande i body eller trissor som måste åtgärdas. Sadeln är sådär, tror jag vill ha en en i plast. Styret ska få linda. Och så gaffeln. Kanske borde hitta en ersättare ändå...
Visa bilaga 685650
Hjulen ser ju grymt små ut till ramen. :) Är det nån form av PA-basar i bakgrunden?
Jisses ja :) Hur lång är du? Vad är sadeln inställd på, vevlager till ovansida sadel?
Är 182 med PBH ~90cm. Sadel inställd på 790,0 mm för att hålla @LWB s mätprecisionJisses ja :) Hur lång är du? Vad är sadeln inställd på, vevlager till ovansida sadel?
Det är mycket riktigt ett PA, måste ha tillräckligt med ljud för att meka cykel..Hjulen ser ju grymt små ut till ramen. :) Är det nån form av PA-basar i bakgrunden?
PBH? Blev fundersam på att knipa den själv men tänkte jag varken har tid eller plats, så tippsade istället. Tror det blir ett ballt bygge det där :)Är 182 med PBH ~90cm. Sadel inställd på 790,0 mm för att hålla @LWB s mätprecision
Insöm/skrevhöjd, PBH (Public Bone Height) är bara en onödig anglicism från min sida..PBH? Blev fundersam på att knipa den själv men tänkte jag varken har tid eller plats. Tror det blir ett ballt bygge det där :)
Ja baskapaciteten ser ut att vara fullt tillräcklig :DÄr 182 med PBH ~90cm. Sadel inställd på 790,0 mm för att hålla @LWB s mätprecision
Det är mycket riktigt ett PA, måste ha tillräckligt med ljud för att meka cykel..Visa bilaga 685703
Riktigt fet ???
Tror du missförstår. Det är basarna som är feta.Riktigt fet ???
Den är otroligt fin. Från att ha letat 22,5:a förgäves i flera år så går du inte bara förbi utan helt B-O-R-T-O-M 22,5 och snatchar lite enkelt med vänsterhanden trådens brutalaste cykel. Folk lär ha blivit religiösa för mindre.
Den är otroligt fin. Från att ha letat 22,5:a förgäves i flera år så går du inte bara förbi utan helt B-O-R-T-O-M 22,5 och snatchar lite enkelt med vänsterhanden trådens brutalaste cykel. Folk lär ha blivit religiösa för mindre.
Plötsligt händer det! Ser fram emot att få cykla på giraffen, håller på och letar donatorcykel för att få ihop lite basgrejor.. Borde ändå gå att skramla fram nån gammal Crescent med hyfsad spec.
Jag diggar dessa enorma ramar med 26-tums hjul, de ser man inte så ofta. Den största jag har (tyvärr med påbörjat rambrott) är 23 tum:
Visa bilaga 685772
Billobikes byggde en enorm Panasonic förra året, slammad quill med riser-styre blev rätt bra, men så var den också ämnad åt en 2-meters drasut:
Men jag tror du kan få den att lira med ditt p-bone...ser fram emot bygget!
Intressant!
Ja det skiljer inte mkt, några cm till aluminiums fördelIntressant!
Jag undrar om det är med alu-cyklarna som med stålisarna att längden växer marginellt för varje tvåtums [50,8 mm reds. anm.] hopp i höjd?
Skiljer det lika lite i hjulbas som det verkar på bilden?
Självfallet, men skall ersättas med en svart a-tac ahead när jag får tummen ur?Är det t-bone-stammen som får komma till heders?
Klart vi vill se. Lägg ut, lägg ut!Köpte för 10 år sedan en helt unik "Miyata Brico", tjejracer 1982. Direkt importerad ifrån Japan till Frankrike.
Hamnade sedan i Sverige efter flytt. Har tyvärr inget foto fn. Men vill någon se, så står den hemma hos oss och vid intresse skickar jag gärna bild. Tror detta ex, är det enda i Sverige.
På rak arm har jag ingen koll, får slå i arkivet senare ?Cyklade i helgen och början av veckan en tur upp längs ostkusten till Kalmar, sen Vimmerby och hem igen via Store Mosse, Värnamo, Kristianstad och Smygehuk. Kan bjuda på några frostiga bilder från Haväng, Skåne
@Carl Edfeldt Visst var det väl så att största Miyata 1000 som såldes i Sverige var 63 cm? Funderade på detta under turen men har tyvärr slängt de kataloger jag hade så kan inte kolla.
:
![]()
![]()
Men den som fångade färden bäst är denna
![]()
Fina bilder!Cyklade i helgen och början av veckan en tur upp längs ostkusten till Kalmar, sen Vimmerby och hem igen via Store Mosse, Värnamo, Kristianstad och Smygehuk. Kan bjuda på några frostiga bilder från Haväng, Skåne
@Carl Edfeldt Visst var det väl så att största Miyata 1000 som såldes i Sverige var 63 cm? Funderade på detta under turen men har tyvärr slängt de kataloger jag hade så kan inte kolla.
:
![]()
![]()
Men den som fångade färden bäst är denna
![]()
Inte hundra men har för mig att 127mm är vanligtReprisinlägg från en närliggande tråd:
Vågar jag mig på en teknisk fråga i denna bildtråd? Det förbrukade vevlagret till ett High runner-projekt hann försvinna innan jag mätte axellängden. Vad brukar vara gängse längd (mellan tummen och pekfingret) på dessa? Kommer köra enkelklinga fram, men med originalvevarna.
Jag tänker att 106 kan bli lurigt med fästena för lillklingan på högerarmen. Jag förutsätter 68 mm vevhusbredd.Med enkelklinga fram låter 127mm mkt. Skulle gissat på 106 alt 112mm. Mät ramens bredd över vevlagret.
Jag kan intyga att så är fallet. Det funkar, men du får låta interaktionen mellan styre och reglage bestämma vilken position du sätter reglagen i vilket inte är hundra.Visa bilaga 686066
Inspobild till mitt Valley Runner-bygge. Tyvärr gifter sig inte ett Albastyre med M730-seriens biffiga reglare och handtag så det blir nog ett rakt styre..
Där är den, ser ut som en vacker prunkig viol på den trötta grusvägen ???Tog en liten tur på passrännar`n idag i duggregnet. Skön tur oavsett väderlek. Men kommer inte helt överens med styrkombon även om jag på något sätt gillar den. Funderar på att testa den på gen 1 istället.
Visa bilaga 686114
Det kan behövas en liten vårblomma att glädja sig med ;)Där är den, ser ut som en vacker prunkig viol på den trötta grusvägen ???
Känner mig nödgad att hoppa in här och räta ut en del missförstånd (here I come to save the day!). Det är vevpartiet som bestämmer axellängden på vevlagret. Själva ramen har inget annat att säga till om än bredd på vevlagerhylsa samt gängning. Kolla Sheldon Browns lista över vevpartier och vilken axellängd som dessa kräver.Reprisinlägg från en närliggande tråd:
Vågar jag mig på en teknisk fråga i denna bildtråd? Det förbrukade vevlagret till ett High runner-projekt hann försvinna innan jag mätte axellängden. Vad brukar vara gängse längd (mellan tummen och pekfingret) på dessa? Kommer köra enkelklinga fram, men med originalvevarna.
Så är det såklart. Tredelade vevpartier borde ligga inom ett visst spann däremot, det var därför jag eftersökte en ungefärlig siffra snarare än nanometerprecision.Känner mig nödgad att hoppa in här och räta ut en del missförstånd (here I come to save the day!). Det är vevpartiet som bestämmer axellängden på vevlagret. Själva ramen har inget annat att säga till om än bredd på vevlagerhylsa samt gängning. Kolla Sheldon Browns lista över vevpartier och vilken axellängd som dessa kräver.
Det finns tyvärr inga tumregler att förhålla sig till. Exempelvis så vill det tredelade vevparti jag tänkt till min Terra runner ha en axellängd på endast 110 mm.Så är det såklart. Tredelade vevpartier borde ligga inom ett visst spann däremot, det var därför jag eftersökte en ungefärlig siffra snarare än nanometerprecision.
Bra tips med SB, visste faktiskt inte att det fanns listat utifrån specifika vevparier.
Jag kan intyga att så är fallet. Det funkar, men du får låta interaktionen mellan styre och reglage bestämma vilken position du sätter reglagen i vilket inte är hundra.
Å andra sidan är en gammelstålis med Albatross rena drömmen så fan vet om du inte ska spara dina M730 till nästa ? bygge och leta några sköna tummisar och moto-bromsreglage som på din bild till den här?
Edit: glömallthälften ovan, jag trodde att du menade de integrerade broms- och växelreglagen… Jag vidhåller dock biten om stålis+Alba+tummisar+moto.