Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Turen ner genom Europa eller denna, vilken smäller högst?
Än är turen långt ifrån över, vägen ner från Nordkap över Norges kust är lång och jag hoppas den kommer bjuda på spektakulär naturTuren ner genom Europa eller denna, vilken smäller högst?
Ja, det är nog svårslaget ?Än är turen långt ifrån över, vägen ner från Nordkap över Norges kust är lång och jag hoppas den kommer bjuda på spektakulär natur
Som jag redan har skrivit tidigare i tråden:Norrland. Vind och väder lovar ser lovande ut men helt sönderbiten av mygg och knott pallar jag inte längre så jag vänder hem igen.
Någon som provat myggmedlet från Bushman? Ser att det inte var med i testet, men verkar vara omtyckt.Som jag redan har skrivit tidigare i tråden:
Råd & Rön har i 6-24 testat 8 myggmedel.
Bäst i test blev
![]()
Care Plus Anti-Insect DEET 40%
Enda mina skogsvänner använder.Någon som provat myggmedlet från Bushman? Ser att det inte var med i testet, men verkar vara omtyckt.
DEET är DEET... Bushman är 40% DEET liksom många andra medel.
DEET är DEET... Bushman är 40% DEET liksom många andra medel.
Norrland, Dalarna. Vind och väder lovar ser lovande ut för en fortsättning norrut men helt sönderbiten av mygg och knott pallar jag inte längre så jag vänder hem igen. Inte ens inomhus som på bilden kommer jag undan flygfäna
Visa bilaga 706535
Ser härligt ut!Min första bikepacking blev lyckad. Tog mig lugnt och sansat från Göteborg till Oskarshamn på tre cykeldagar. Allt förutom mat packades med och jag har lyckats använda allt förutom mina badbyxor! Varje dag berikades av regn men så småningom klarnade det upp och det mesta torkade. Enklare än väntat att hitta tältplatser. Mitt stora problem var att hitta toaletter på vägen. Någon som delar denna erfarenhet? Kul att få se Småland från sin bästa sida också. Gillar man Utvandrarna så får de en att tänka lite extra på den tiden. Lite stel i axlar och lite ont i ländryggen sista dagen myggbiten har man ockå blivit. Tältplatser blev i Tranemo och Myresjö.
Positivt överraskad av den goda hänsyn lastbilschaufförer tog på vägen. Nästan alla körde om med god marginal. Fint!
Här kommer lite bilder
Visa bilaga 706575
Bågen redo för avfärd
Visa bilaga 706556
Första tältplatsen i Tranemo
Visa bilaga 706572
Cockpit
Visa bilaga 706559
Andra tältplatsen (Myresjö)
Visa bilaga 706555Visa bilaga 706568
Visa bilaga 706570
Chill i Virserum
Visa bilaga 706569
Snigelsmör?
Jag kör den där men applicerar bara på kläder och inte huden ? ta inte på några fina kläder baraVisa bilaga 706571
Det här är den aussie-versionen jag pratade om. 80% ?
Första gången jag sket i skogen var det En Grej. Det är det inte längre ? Mossa och stenar går fint att lyfta på.Mitt stora problem var att hitta toaletter på vägen. Någon som delar denna erfarenhet?
Jag försökte få till en högre lutning på den men utan resultat. Antingen är det för tungt eller jag som inte fick till det riktigt. Men annars har den fungerat skitbra verkligen. Lätt att få i och ur drybagen och väldigt lite svaj. Endast känt av den litegrann när jag stått och pushat i backar. Lär man inte göra med mindre packningSer härligt ut!
Hur presterade sadelväskan (och selen)? Det ser lite tungt ut... Beställde själv en sån häromdagen på rean, fast en 10 liters.
Nä inget problem så men lider av artros och det är problematiskt att gå ner på huk. Kunde jag nämt ?Första gången jag sket i skogen var det En Grej. Det är det inte längre ? Mossa och stenar går fint att lyfta på.
(Är man konstant i tätbefolkade områden är det en annan grej förstås, men de brukar ju erbjuda tillgång till toaletter så länge man köper något).
Ah, jobbigt. Att "hänga ut" från ett träd är en teknik som kan vara ... avslappnande ... och kanske också hjälpa lederna? Bad cGPT ordna en bild. Den blev sådär, men om du tänker dig båda benen som det vänstra och hänger ut mer så har du målbild för en bra bajsfit!Nä inget problem så men lider av artros och det är problematiskt att gå ner på huk. Kunde jag nämt ?
Hahaha, underbart! Tack för tipset ?Ah, jobbigt. Att "hänga ut" från ett träd är en teknik som kan vara ... avslappnande ... och kanske också hjälpa lederna? Bad cGPT ordna en bild. Den blev sådär, men om du tänker dig båda benen som det vänstra och hänger ut mer så har du målbild för en bra bajsfit!
Ah, jobbigt. Att "hänga ut" från ett träd är en teknik som kan vara ... avslappnande ... och kanske också hjälpa lederna? Bad cGPT ordna en bild. Den blev sådär, men om du tänker dig båda benen som det vänstra och hänger ut mer så har du målbild för en bra bajsfit!
Hur går det?Än är turen långt ifrån över, vägen ner från Nordkap över Norges kust är lång och jag hoppas den kommer bjuda på spektakulär natur
Tack! Det går inte så fort upp till Nordkap, vädergudarna verkar vilja annat. Det regnar ganska skapligt och Yr har utfärdat gul varning för regn, översvämningar och jordskred. Sitter just nu och glassar på ett torrt och varmt hotellrum och torkar upp mitt genomblöta tält. Vädret imorgon verkar inte bli något bättre, men jag jobbar mig så sakteliga uppåt. Det tar den tid det tarHur går det?
Har du kommit fram till Nordkap?
Hoppas att du har haft en fin tur, och att resan ner genom Norge
blir solig och med många trevliga norrmän.
Lycka till!
Låter som en mycket bra strategi.Tack! Det går inte så fort upp till Nordkap, vädergudarna verkar vilja annat. Det regnar ganska skapligt och Yr har utfärdat gul varning för regn, översvämningar och jordskred. Sitter just nu och glassar på ett torrt och varmt hotellrum och torkar upp mitt genomblöta tält. Vädret imorgon verkar inte bli något bättre, men jag jobbar mig så sakteliga uppåt. Det tar den tid det tar
Fick dem för 20kr i XXLs fyndlåda så testar iafNågon som har erfarenhet av Thules Pack'n pedals sidoskydd?
150 spänn just nu och funderar på om jag ska chansa och ta mig till XXL imorgon.
Pack'n Pedal Sideframes - Cykeltillbehör - Pack'n Pedal Sideframes | XXL
Läs mer om Pack'n Pedal Sideframes. Trygg handel med prisgaranti och 28 dagars öppet köpwww.xxl.se
Det jag undrar främst är om det är smidigt att sätta fast vad som helst på dem och om de känns stabila.
Min första bikepacking blev lyckad. Tog mig lugnt och sansat från Göteborg till Oskarshamn på tre cykeldagar. Allt förutom mat packades med och jag har lyckats använda allt förutom mina badbyxor! Varje dag berikades av regn men så småningom klarnade det upp och det mesta torkade. Enklare än väntat att hitta tältplatser. Mitt stora problem var att hitta toaletter på vägen. Någon som delar denna erfarenhet? Kul att få se Småland från sin bästa sida också. Gillar man Utvandrarna så får de en att tänka lite extra på den tiden. Lite stel i axlar och lite ont i ländryggen sista dagen myggbiten har man ockå blivit. Tältplatser blev i Tranemo och Myresjö.
Positivt överraskad av den goda hänsyn lastbilschaufförer tog på vägen. Nästan alla körde om med god marginal. Fint!
Här kommer lite bilder
Visa bilaga 706575
Bågen redo för avfärd
Första tältplatsen i Tranemo
Cockpit
Andra tältplatsen (Myresjö)
Visa bilaga 706555
Chill i Virserum
Snigelsmör?
Jag försökte få till en högre lutning på den men utan resultat. Antingen är det för tungt eller jag som inte fick till det riktigt. Men annars har den fungerat skitbra verkligen. Lätt att få i och ur drybagen och väldigt lite svaj. Endast känt av den litegrann när jag stått och pushat i backar. Lär man inte göra med mindre packning
Vilken best till sadleväska!
Om du inte upplevde svajj med den där sadelväske-setupen är det jag som beställer en sån med 10L påsen Dirrrrrekt!
Underbart.Nordkap! 2122km, 23 dagar
Visa bilaga 707089Visa bilaga 707087Visa bilaga 707088Visa bilaga 707090Visa bilaga 707091Visa bilaga 707092Visa bilaga 707093Visa bilaga 707094Visa bilaga 707095Visa bilaga 707096Visa bilaga 707097Visa bilaga 707103Visa bilaga 707098Visa bilaga 707099Visa bilaga 707100Visa bilaga 707101Visa bilaga 707102
Man drar fast höljet med "skruvanordning" i sadeln vilket jag tror gör att den sitter väldigt stabilt och minimerar svajVilken best till sadleväska!
Om du inte upplevde svajj med den där sadelväske-setupen är det jag som beställer en sån med 10L påsen Dirrrrrekt!
Visa bilaga 707231
Min lågbudget-setup. Vitus Nucleus från där bikester kursade. Väskor från AliExpress och decathlon. Efter ett par turer; väldigt nöjd.
Om det är något som temuväskor så är dragkedjor usla, men materialet ok.Hur är kvaliteten på AliExpress-prylarna?
Mycket Bang for the buck?
Har använd ramväskan, som är från Newbooler, till pendling ett par månader. Hittills håller den riktigt bra. Dragkedjorna känns bra. Även grejorna från Rhinowalk och Rockbros känns bra, med YKK dragkedjor. De sälj även på svenska sidor men för typ dubbla priset. Mycket Bang for the buck. Långa leveranstiderHur är kvaliteten på AliExpress prylarna?
Mycket Bang for the buck?
Rockbros finns ofta på Amazon också, deras hårda grejor är rätt bra. Där skulle jag lita på dragkedjorna. En hel del kinagrejor står det YKK på dragkedjorna fast det är något annat. Men funkar det så funkar det!Har använd ramväskan, som är från Newbooler, till pendling ett par månader. Hittills håller den riktigt bra. Dragkedjorna känns bra. Även grejorna från Rhinowalk och Rockbros känns bra, med YKK dragkedjor. De sälj även på svenska sidor men för typ dubbla priset. Mycket Bang for the buck. Långa leveranstider
Har använd ramväskan, som är från Newbooler, till pendling ett par månader. Hittills håller den riktigt bra. Dragkedjorna känns bra. Även grejorna från Rhinowalk och Rockbros känns bra, med YKK dragkedjor. De sälj även på svenska sidor men för typ dubbla priset. Mycket Bang for the buck. Långa leveranstider
Rockbros finns ofta på Amazon också, deras hårda grejor är rätt bra. Där skulle jag lita på dragkedjorna. En hel del kinagrejor står det YKK på dragkedjorna fast det är något annat. Men funkar det så funkar det!