Är det okej att ha rosa cykelkläder som man?

Det beror på hur säker du är på dig själv

Eller du kanske är ute efter att signalera ngt annat....
21PB-D03-4-1.jpg

Det är inte speciellt fint eller vackert vare sig det är
en man eller kvinna som har rosa cykelkläder.
Men var och en får klä sig som det passar dom, den som är osäker
kring om det är ok eller inte kanske bryr sig för mycket om vad andra tycker.

Sedan när skulle det inte vara okej?

T-mobile med rosa logga sponsrade ett av storlagen från 1991-2010. Alltid mycket rosa på cyklar och kläder.

Golf och cykling är väl de två sporter där man under utövning får klä sig i de fulaste färger och kläder med maximal avvikelse från normen. Golfare lever dock i lite mer skyddad verkstad på sina banor jämfört med cyklister som ofta utövar sina aktiviteter bland gemene man.

När det gäller just rosa är ju Team EF exemplariska rollmodeller

Golf och cykling är väl de två sporter där man under utövning får klä sig i de fulaste färger och kläder med maximal avvikelse från normen. Golfare lever dock i lite mer skyddad verkstad på sina banor jämfört med cyklister som ofta utövar sina aktiviteter bland gemene man.

När det gäller just rosa är ju Team EF exemplariska rollmodeller
Gissar jag rätt om jag gissar att du inhämtat din information om hur golfare klär sig från filmen "Den ofrivillige golfaren" inspelad för ca 35 år sedan?

Gissar jag rätt om jag gissar att du inhämtat din information om hur golfare klär sig från filmen "Den ofrivillige golfaren" inspelad för ca 35 år sedan?
Haha. Nej genom att ha bekanta som golfar och att cykla genom golfbanor.

Kunde varit en cykeljersey. Tog bara första bästa.

1000021288.jpg

Golf eller cykling. Bara att välja. Perfekt för folk som vill köpa dyra saker och spöka ut sig i outfit som väsentligt avviker från ens vardagsklädsel.

Obs om det inte framgår finns ett visst mått av sarkasm i mina inlägg. Men kanske är det bara jag som ser likheterna :)

När man cyklar ska man ha shorts, en gammal Tshirt, gympadojjor och en sliten keps. Mörka färger såklart, svart & mörkblått, men inslag av rött är ok.

Rapha brukar ha mycket rosa detaljer.
Insåg just att rapha är engelskt och där är det poppis med rosa tex inom finansvärlden. Minns första gången jag cyklade in till London via finanskvarteren och såg alla männen som stod I sina rosa skjortor diskuterades utanför pubarna. Kan vara därför de kör rosa för att ge lite känslan posh.

Tillbaka
Topp