Visa din Miyata!
Skulle jag lämna några av mina favoritcyklar obevakade i garaget med en flaska rött och Marvin gaye i högtalarna är jag ganska säker på att avkomman hade sett ut på något liknande sätt, och det är menat som rent beröm!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Skulle jag lämna några av mina favoritcyklar obevakade i garaget med en flaska rött och Marvin gaye i högtalarna är jag ganska säker på att avkomman hade sett ut på något liknande sätt, och det är menat som rent beröm!
Let’s get it on?…och Marvin gaye i högtalarna…
Haha.. Ja jag är rätt nöjd med den men finns ju alltid smådetaljer att fixa!Skulle jag lämna några av mina favoritcyklar obevakade i garaget med en flaska rött och Marvin gaye i högtalarna är jag ganska säker på att avkomman hade sett ut på något liknande sätt, och det är menat som rent beröm!
JappAah, en cantimixtehundring… ?
Dessvärre ser den ut att ha fått sig en one-two-combination i näbben va? Synd på en fin ram, men så kan det gå när man använder prylarna.
Baksidan med lätta och flexiga ramar och gafflar. Funderade på om jag sett en Runner med liknande och jag tror inte det, de verkar tåla betydligt tuffare behandling.Japp
Såg en Koga Miyata Flyer här idag, den såg ut att ha levt ett hårt liv... :)
Let’s get it on?
Sexual healing?
What’s going on?
?![]()
Storlek på ram? Vars i världen?Kollar ifall det finns något intresse för denna hojen :)
Hm, frugan trampar runt på en gammal tung damhoj... Och Malmö är nästgårds för mig...Ram storlek ca 47 beroende på vart jag sätter måttbandet mot trampnavet den finns i Malmö
Ni är välkomna att komma förbi ?Hm, frugan trampar runt på en gammal tung damhoj... Och Malmö är nästgårds för mig...
Hej, jag heter Jon och jag blev tillslut med en Miyata.
Efter att mitt mående i våras satte käppar i hjulet (no pun intented och tack @slice me nice som jag haft dåligt samvete för) och jag fastnade så kunde jag senare under sommaren och nu början på hösten ta tag i saker. Jag hittade en Dalspringare i Grums som en vän i Karlstad kunde fixa åt mig som senare fördes till mina föräldrar och sen kunde jag hämta den för att tillslut åka tåg från Grums med den ändå ?.
Nog med det! Jag behövde nåt att pilla med och jag ville ha nåt gött att pendla och vila ögonen på. Så nu har jag byggt upp denna med lite hjälp av allas vår store @Valdemar som sa "ha kortare höljen" med en barsk ton. (Tack förövrigt, utan dig hade jag varit kvar och meckat än)
Jag vill på sikt ha den med med gamla grejer, finare skärmar, men hade dessa grejer från ett tidigare bygge och ville komma igång och känna på den.
Men det tar vi till våren tänker jag!
Nu har jag krupit till korset och nu har jag skrivit i tråden @LWB . Hoppas nån kan uppskatta den lika mycket som jag.
Välkommen, snyggt bygge och kul med ännu en ATB-jätte i tråden!Hej, jag heter Jon och jag blev tillslut med en Miyata.
Efter att mitt mående i våras satte käppar i hjulet (no pun intented och tack @slice me nice som jag haft dåligt samvete för) och jag fastnade så kunde jag senare under sommaren och nu början på hösten ta tag i saker. Jag hittade en Dalspringare i Grums som en vän i Karlstad kunde fixa åt mig som senare fördes till mina föräldrar och sen kunde jag hämta den för att tillslut åka tåg från Grums med den ändå ?.
Nog med det! Jag behövde nåt att pilla med och jag ville ha nåt gött att pendla och vila ögonen på. Så nu har jag byggt upp denna med lite hjälp av allas vår store @Valdemar som sa "ha kortare höljen" med en barsk ton. (Tack förövrigt, utan dig hade jag varit kvar och meckat än)
Jag vill på sikt ha den med med gamla grejer, finare skärmar, men hade dessa grejer från ett tidigare bygge och ville komma igång och känna på den.
Nu har jag krupit till korset och nu har jag skrivit i tråden @LWB . Hoppas nån kan uppskatta den lika mycket som jag.
Jättefint bygge! Härligt att du kom vidare!Hej, jag heter Jon och jag blev tillslut med en Miyata.
Kamrater,
I casa LWB hänger det sedan alltför länge en 58 cm TripleCross-ram med misshandlade kedjestag och ger mig dåligt samvete.
Jag tror att cykeln har många år och många mil kvar att ge men jag har skrivit av den.
Detta oemotståndliga objekt skänkes om någon känner sig manad. Det är endast ramen, strippad på allt löstagbart inkl. gaffel, lager, sadelklämma mm.
Hämtas i Jkpg alt. kan på lite sikt lämnas någonstans längs sträckan Jkpg-Gbg.
Om överlämningen sker i Gbg så är priset att jag bjuder på en espresso på Veloform.
Och sadelstolpen är lös?Kamrater,
I casa LWB hänger det sedan alltför länge en 58 cm TripleCross-ram med misshandlade kedjestag och ger mig dåligt samvete.
Jag tror att cykeln har många år och många mil kvar att ge men jag har skrivit av den.
Detta oemotståndliga objekt skänkes om någon känner sig manad. Det är endast ramen, strippad på allt löstagbart inkl. gaffel, lager, sadelklämma mm.
Hämtas i Jkpg alt. kan på lite sikt lämnas någonstans längs sträckan Jkpg-Gbg.
Om överlämningen sker i Gbg så är priset att jag bjuder på en espresso på Veloform.
Målet är ensiffrigt. Rädd, jo, men jag ska klara det.Är du inte rädd att komma ner till tvåsiffrigt antal miyator?
Inte bara lös, den är väck som öronen på en lutfisk.Och sadelstolpen är lös?
Skämt åsido, hur pass misshandlade är stagen?Och sadelstolpen är lös?
Jag skulle säga tillräckligt ok för att bygga en rakt-upp-och-ner cyklings-cykel men för tråkiga för att bygga något elegant utav.Skämt åsido, hur pass misshandlade är stagen?
Tänk dig för… ?Topp, då är jag klart intresserad!
Nu är du En Av Oss.? känns som att jag på något sätt fastnade i miyata träsket redan innan jag fått ramen..
? känns som att jag på något sätt fastnade i miyata träsket redan innan jag fått ramen..
Jo det är du visst!Nu är du En Av Oss.
?
Är den första alltid gratis? Förfarandet för att dra in nya medlemmar i träsket verkar bekant på något sätt. ?Nu är du En Av Oss.
?
Taktiskt. Fördela dom på familjemedlemmarnaMålet är ensiffrigt. Rädd, jo, men jag ska klara det.
Inte bara lös, den är väck som öronen på en lutfisk.
Bondkatten är den enda som inte har någon. Annars har farsan, grabben, frugan, brorsan, brorsans båda grabbar, jr:s kusin, kompisen, andra kompisen och tredje kompisen (som fö. redan har skaffat en extra till sin son! ?)… the list goes on. Hjälp mig ut ur detta helvete!Taktiskt. Fördela dom på familjemedlemmarna
-jag har bara tio miyator. Men bondkatten den lille rackarn. Hon har tolv
Jag var ute och kollade och bedömer att det definitivt inte är värre än att det går att bygga på. Som sagt för tråkigt för att plöja ned tusenlappar i ett finbygge, men som vardags-whip helt ok.Skämt åsido, hur pass misshandlade är stagen?
Att måla en ram med bakhalvan vit och framhalvan blå är ganska underligt egentligen men ändå är den på en Runner en av de snyggaste lackeringarna som gjorts på en cykel :)Riktigt roligt med nya sektmedlemmar och deras finfina byggen??
Själv tog jag en sväng på en gammal klassiker igår ?
Visa bilaga 726600
Jag håller med dig 100 procent, ändå blev det en tidlös klassiker.Att måla en ram med bakhalvan vit och framhalvan blå är ganska underligt egentligen men ändå är den på en Runner en av de snyggaste lackeringarna som gjorts på en cykel :)
Man (@LWB) walks over dressed in flashy clothesÄr den första alltid gratis? Förfarandet för att dra in nya medlemmar i träsket verkar bekant på något sätt. ?

Är det den från cykeloutleten?Ser att LWB värvar flitigt, så har även jag blivit nerlockad i detta bottenlösa hål…
Jag frågade om tips på styre/sadel till min tio år gamla mtb för att göra den lite mer bekväm att pendla på…
Efter en veckas groomande hälsade jag på LWB för att kolla lite styren och sadlar. Det hela slutade med att jag fick låna ”skäggiga damen” att ”känna” på men med uppmaning att hålla utkik efter en 22,5a som ju egentligen var mer min storlek.
Senare samma dag efter en mil på SD och en sen kväll på nätet hade jag köpt denna ? Vi får se vart det slutar.
Jag kollade på den där annonsen igår morse. Jag hade nog kunnat tänka mig att slå till om ramen varit större, men jag bedömde att det måste vara en medium eller motsv. Var i Västerås-trakten finns den? Jag har inte tillgång till bil, men om cykeln inte finns alltför långt bort så kan jag alltid hämta och förvara den tills du hittar en transportlösning. Skicka gärna ett PM om du är intresserad.Hej!
Är det någon i Västerås som har möjlighet att hämta en donatorcykel till mig? Finns det möjlighet till transport till Jönköping eller Örebro är det ett plus.https://www.blocket.se/annons/1206974440
Om någon vill ha ramen är den er!
Jag kollar närmre med säljaren, återkommer!Jag kollade på den där annonsen igår morse. Jag hade nog kunnat tänka mig att slå till om ramen varit större, men jag bedömde att det måste vara en medium eller motsv. Var i Västerås-trakten finns den? Jag har inte tillgång till bil, men om cykeln inte finns alltför långt bort så kan jag alltid hämta och förvara den tills du hittar en transportlösning. Skicka gärna ett PM om du är intresserad.
https://www.hitta.se/kartan/partner/blocketv2?ad_id=1206974440Jag kollar närmre med säljaren, återkommer!
Det blev en dyr en har jag förstått men skicket är så gott som nyskick, den har stått bortglömd inomhus troligen hela sitt liv.Är det den från cykeloutleten?