Visa din Miyata!

Visa din Miyata!

Bilagor

• 20240720_091347.JPG
    20240720_091347.JPG
    895.3 KB · Besök: 73
  • 20230811_210308.JPG
    20230811_210308.JPG
    907.4 KB · Besök: 68
  • 20240624_200038.JPG
    20240624_200038.JPG
    1 MB · Besök: 78
Visa din Miyata!
Skulle jag lämna några av mina favoritcyklar obevakade i garaget med en flaska rött och Marvin gaye i högtalarna är jag ganska säker på att avkomman hade sett ut på något liknande sätt, och det är menat som rent beröm!
Haha.. Ja jag är rätt nöjd med den men finns ju alltid smådetaljer att fixa!
Det är ju snart dags att slänga på dubbdäcken på den igen tyvärr! Kanske borde hitta nån annan hoj att använda på vintern :D

Visa din Miyata!
Hej, jag heter Jon och jag blev tillslut med en Miyata.
Efter att mitt mående i våras satte käppar i hjulet (no pun intented och tack @slice me nice som jag haft dåligt samvete för) och jag fastnade så kunde jag senare under sommaren och nu början på hösten ta tag i saker. Jag hittade en Dalspringare i Grums som en vän i Karlstad kunde fixa åt mig som senare fördes till mina föräldrar och sen kunde jag hämta den för att tillslut åka tåg från Grums med den ändå ?.

Nog med det! Jag behövde nåt att pilla med och jag ville ha nåt gött att pendla och vila ögonen på. Så nu har jag byggt upp denna med lite hjälp av allas vår store @Valdemar som sa "ha kortare höljen" med en barsk ton. (Tack förövrigt, utan dig hade jag varit kvar och meckat än)

Jag vill på sikt ha den med med gamla grejer, finare skärmar, men hade dessa grejer från ett tidigare bygge och ville komma igång och känna på den.
Men det tar vi till våren tänker jag!
Nu har jag krupit till korset och nu har jag skrivit i tråden @LWB . Hoppas nån kan uppskatta den lika mycket som jag.

Bilagor

• 20240914_165425.JPG
    20240914_165425.JPG
    999 KB · Besök: 116
  • 20240914_165442.JPG
    20240914_165442.JPG
    850.5 KB · Besök: 113
Visa din Miyata!
Efter att mitt mående i våras satte käppar i hjulet (no pun intented och tack @slice me nice som jag haft dåligt samvete för) och jag fastnade så kunde jag senare under sommaren och nu början på hösten ta tag i saker. Jag hittade en Dalspringare i Grums som en vän i Karlstad kunde fixa åt mig som senare fördes till mina föräldrar och sen kunde jag hämta den för att tillslut åka tåg från Grums med den ändå ?.

Nog med det! Jag behövde nåt att pilla med och jag ville ha nåt gött att pendla och vila ögonen på. Så nu har jag byggt upp denna med lite hjälp av allas vår store @Valdemar som sa "ha kortare höljen" med en barsk ton. (Tack förövrigt, utan dig hade jag varit kvar och meckat än)

Jag vill på sikt ha den med med gamla grejer, finare skärmar, men hade dessa grejer från ett tidigare bygge och ville komma igång och känna på den.
Nu har jag krupit till korset och nu har jag skrivit i tråden @LWB . Hoppas nån kan uppskatta den lika mycket som jag.

Så snygg!!??

Visa din Miyata!

Välkommen, snyggt bygge och kul med ännu en ATB-jätte i tråden!

Visa din Miyata!

Jättefint bygge! Härligt att du kom vidare!

Visa din Miyata!
Kamrater,
I casa LWB hänger det sedan alltför länge en 58 cm TripleCross-ram med misshandlade kedjestag och ger mig dåligt samvete.

Jag tror att cykeln har många år och många mil kvar att ge men jag har skrivit av den.

Detta oemotståndliga objekt skänkes om någon känner sig manad. Det är endast ramen, strippad på allt löstagbart inkl. gaffel, lager, sadelklämma mm.

Hämtas i Jkpg alt. kan på lite sikt lämnas någonstans längs sträckan Jkpg-Gbg.

Om överlämningen sker i Gbg så är priset att jag bjuder på en espresso på Veloform.

Visa din Miyata!
Kamrater,
I casa LWB hänger det sedan alltför länge en 58 cm TripleCross-ram med misshandlade kedjestag och ger mig dåligt samvete.

Jag tror att cykeln har många år och många mil kvar att ge men jag har skrivit av den.

Detta oemotståndliga objekt skänkes om någon känner sig manad. Det är endast ramen, strippad på allt löstagbart inkl. gaffel, lager, sadelklämma mm.

Om överlämningen sker i Gbg så är priset att jag bjuder på en espresso på Veloform.

Är du inte rädd att komma ner till tvåsiffrigt antal miyator?

Visa din Miyata!
Kamrater,

Och sadelstolpen är lös?

Visa din Miyata!
Taktiskt. Fördela dom på familjemedlemmarna

-jag har bara tio miyator. Men bondkatten den lille rackarn. Hon har tolv
Bondkatten är den enda som inte har någon. Annars har farsan, grabben, frugan, brorsan, brorsans båda grabbar, jr:s kusin, kompisen, andra kompisen och tredje kompisen (som fö. redan har skaffat en extra till sin son! ?)… the list goes on. Hjälp mig ut ur detta helvete!

Skämt åsido, hur pass misshandlade är stagen?
Jag var ute och kollade och bedömer att det definitivt inte är värre än att det går att bygga på. Som sagt för tråkigt för att plöja ned tusenlappar i ett finbygge, men som vardags-whip helt ok.

Visa din Miyata!
Att måla en ram med bakhalvan vit och framhalvan blå är ganska underligt egentligen men ändå är den på en Runner en av de snyggaste lackeringarna som gjorts på en cykel :)
Jag håller med dig 100 procent, ändå blev det en tidlös klassiker.
Orginalblå är lite mildare men jag tycker allt att Subarufärgen sticker ut lite extra ?

Visa din Miyata!
Är den första alltid gratis? Förfarandet för att dra in nya medlemmar i träsket verkar bekant på något sätt. ?
Man (@LWB) walks over dressed in flashy clothes
With an empty heart and a head full of money coffee
Puts his arm around the lad of fifteen years (@KristerD)
Talks sort of close like a long-lost brother
"It's really cool, all the pop stars do
If you don't try a little you'd really be a fool
Tell you what I'll do, I'll make the first one free
And when you want some more just come back to me"

Visa din Miyata!
Försöker blåsa liv i en Valleyrunner från -89 (?) samt en Dawes Galaxy men alla sadelstolpar i prylhyllan har så klart fel dimension.
Så om någon har en med Ø 26,8 mm diameter och en minimilängd på 250 mm är det här ett bra tillfälle att bättra på ert karma! :giggle:
Även stadiga hjul är av intresse då tanken är att bygga upp den som en "commutour".
Förutom min eviga tacksamhet erbjudes ett gäng reeetrodelar, happy-valuta eller kalla kasch i utbyte.
Svara gärna via annonsen:

1989 Miyata ValleyRunner 20.5'' 52cm 2024-06-28 05.jpg 1989 Miyata ValleyRunner 20.5'' 52cm 2024-06-28 02.jpg

Visa din Miyata!
Ser att LWB värvar flitigt, så har även jag blivit nerlockad i detta bottenlösa hål…

Jag frågade om tips på styre/sadel till min tio år gamla mtb för att göra den lite mer bekväm att pendla på…

Efter en veckas groomande hälsade jag på LWB för att kolla lite styren och sadlar. Det hela slutade med att jag fick låna ”skäggiga damen” att ”känna” på men med uppmaning att hålla utkik efter en 22,5a som ju egentligen var mer min storlek.

Senare samma dag efter en mil på SD och en sen kväll på nätet hade jag köpt denna ? Vi får se vart det slutar.

Bilagor

• IMG_3881.jpeg
    IMG_3881.jpeg
    638.3 KB · Besök: 80
Visa din Miyata!
Ser att LWB värvar flitigt, så har även jag blivit nerlockad i detta bottenlösa hål…

Jag frågade om tips på styre/sadel till min tio år gamla mtb för att göra den lite mer bekväm att pendla på…

Efter en veckas groomande hälsade jag på LWB för att kolla lite styren och sadlar. Det hela slutade med att jag fick låna ”skäggiga damen” att ”känna” på men med uppmaning att hålla utkik efter en 22,5a som ju egentligen var mer min storlek.

Senare samma dag efter en mil på SD och en sen kväll på nätet hade jag köpt denna ? Vi får se vart det slutar.
Är det den från cykeloutleten?

Visa din Miyata!
Hej!

Är det någon i Västerås som har möjlighet att hämta en donatorcykel till mig? Finns det möjlighet till transport till Jönköping eller Örebro är det ett plus.https://www.blocket.se/annons/1206974440

Om någon vill ha ramen är den er!
Jag kollade på den där annonsen igår morse. Jag hade nog kunnat tänka mig att slå till om ramen varit större, men jag bedömde att det måste vara en medium eller motsv. Var i Västerås-trakten finns den? Jag har inte tillgång till bil, men om cykeln inte finns alltför långt bort så kan jag alltid hämta och förvara den tills du hittar en transportlösning. Skicka gärna ett PM om du är intresserad.

Visa din Miyata!
Jag kollade på den där annonsen igår morse. Jag hade nog kunnat tänka mig att slå till om ramen varit större, men jag bedömde att det måste vara en medium eller motsv. Var i Västerås-trakten finns den? Jag har inte tillgång till bil, men om cykeln inte finns alltför långt bort så kan jag alltid hämta och förvara den tills du hittar en transportlösning. Skicka gärna ett PM om du är intresserad.
Jag kollar närmre med säljaren, återkommer!

Tillbaka
Topp