Visa din Miyata!

Visa din Miyata!
Snygga! Vad Àr det för nÄtt/kommer de ifrÄn?
Jag fick feeling, startade upp photoshop och fifflade ihop kombon ATB och IMG_5639.jpeg

Som blev klistermĂ€rken frĂ„n stickerapp 😂
antingen det, eller sĂ„ fĂ„r jag lĂ€mna ett gĂ€ng nĂ€sta gĂ„ng jag vĂ„gar mig till veloform 😁

Visa din Miyata!
Jag fick feeling, startade upp photoshop och fifflade ihop kombon ATB och Visa bilaga 733698

Som blev klistermĂ€rken frĂ„n stickerapp 😂

antingen det, eller sĂ„ fĂ„r jag lĂ€mna ett gĂ€ng nĂ€sta gĂ„ng jag vĂ„gar mig till veloform 😁
Snyggt! Jag Àr ocksÄ intresserad om det Àr sÄ (Àven om jag har det vÀl lÄngt till veloform)

Visa din Miyata!
Gör't @jolov!

Det börjar surras ute i stugorna om nytt Miyata-hÀng pÄ Veloform den 30 november.

Detta Àr din chans att trÀffa yewns vÀrmlÀndska Dalspringare, Sennsas that-is-not.a-big-bike-THIS-is-a-big-bike, nÄgon av Sebbes oljade blixtar, Pingstpastorn frÄn bibelbÀltet och mÄnga fler. Vem vet, kanske till och med Lila Dimman kommer att vara dÀr?

Tröskeln in till Veloform Àr lika lÄg som min egen medelhastighet, och som ni alla vet sÄ Àr denna exklusiva skara inte mer exklusiv Àn att vilka mÀrken som helst tillÄts, inte bara Miyata.

VÀl mött!

Visa din Miyata!
Gör't @jolov!

Det börjar surras ute i stugorna om nytt Miyata-hÀng pÄ Veloform den 30 november.

Detta Àr din chans att trÀffa yewns vÀrmlÀndska Dalspringare, Sennsas that-is-not.a-big-bike-THIS-is-a-big-bike, nÄgon av Sebbes oljade blixtar, Pingstpastorn frÄn bibelbÀltet och mÄnga fler. Vem vet, kanske till och med Lila Dimman kommer att vara dÀr?

Tröskeln in till Veloform Àr lika lÄg som min egen medelhastighet, och som ni alla vet sÄ Àr denna exklusiva skara inte mer exklusiv Àn att vilka mÀrken som helst tillÄts, inte bara Miyata.

VÀl mött!
Jag vill passa pÄ att berÀtta att en hugad (knÀpp) cyklist pÄ lördag, enligt egen utsago, kommer att Äka frÄn Stockholm till Kungsbacka för att hÀmta KrÀftan (den röda sjutolvan vars försÀljningsöverskott ska skÀnkas till Cancerfonden).

Visa din Miyata!
Gör't @jolov!

VÀl mött!
Jag kommer med nĂ„got nyoljat đŸ€©

Visa din Miyata!
Gör't @jolov!

VÀl mött!
Jag fick komman in fastÀn det var stÀngt. LÀgre tröskel Àn sÄ Àr svÄrt att hitta!

Snyggt! Jag Àr ocksÄ intresserad om det Àr sÄ (Àven om jag har det vÀl lÄngt till veloform)
Men det fÄr vi lösa isf!

AllmÀn varning att jag ocksÄ gjorde ett instagramkonto med samma namn för att ta över vÀrldsherravÀldet (och samla alla mina pysselbyggen nÄgonstans)

Visa din Miyata!
Jag fick komman in fastÀn det var stÀngt. LÀgre tröskel Àn sÄ Àr svÄrt att hitta!

Men det fÄr vi lösa isf!

AllmÀn varning att jag ocksÄ gjorde ett instagramkonto med samma namn för att ta över vÀrldsherravÀldet (och samla alla mina pysselbyggen nÄgonstans)
HÀrligt! MisstÀnker att du inte hÄller till i Stockholm?

Visa din Miyata!
Det gör jag!

Jag planerar min flykt, men Ă€n sĂ„ lĂ€nge Ă€r jag kvar đŸ€“
Ibland fÄr jag höra att jag lÀser MiyatatrÄden som fan lÀser bibeln. Skönt dÄ med sÄhÀr tydliga och entydiga besked. Jolov Àr pÄ vÀg att flytta till Göteborg. Kul! Stanna till i Jkpg pÄ vÀgen sÄ fÄr du en kopp kaffe!

Visa din Miyata!
Ibland fÄr jag höra att jag lÀser MiyatatrÄden som fan lÀser bibeln. Skönt dÄ med sÄhÀr tydliga och entydiga besked. Jolov Àr pÄ vÀg att flytta till Göteborg. Kul! Stanna till i Jkpg pÄ vÀgen sÄ fÄr du en kopp kaffe!
Jag har en cykel stÄende i tidaholm, och jag Àr frÄn norrland. SÄ det Àr ju nÀstgÄrds enligt mina mÄtt!

Jag vet inte vart jag vill? Östersund?
Centrala stockholm Àr en mÀrklig plats för nÄgon som ogillar folk men gillar skog och fjÀll

Lutar Ät att @LWB fÄr konkurrens i sadelstolpsbranchen
IMG_5663.png

Visa din Miyata!
IMG_4097.jpeg

Ännu en hĂ„ltimman Ă€nnu en tur. Lila dimman har varit pĂ„ ortopedverkstan och anpassats för att förebygga belastningsskador i lĂ€ndrygg vilket indirekt lĂ€r öka min förbrukning av xyloproct och pĂ„skynda inköpet av annan sadel..

Nya styret kĂ€nns kanon men ”rak i ryggen” stĂ€ller lite större krav pĂ„ sadelns placering, lutning och modell 😅

IMG_4096.jpeg

Visa din Miyata!
Visa bilaga 734071

Ännu en hĂ„ltimman Ă€nnu en tur. Lila dimman har varit pĂ„ ortopedverkstan och anpassats för att förebygga belastningsskador i lĂ€ndrygg vilket indirekt lĂ€r öka min förbrukning av xyloproct och pĂ„skynda inköpet av annan sadel..

Nya styret kĂ€nns kanon men ”rak i ryggen” stĂ€ller lite större krav pĂ„ sadelns placering, lutning och modell 😅

Visa bilaga 734080
Xyloproct i all Àra, men jag har haft jÀttefina resultat Àven med Gilles Berthoud Aspin.

Vackert att se dimman tĂ€tna! 💜

Visa din Miyata!
Visa bilaga 734071

Visa bilaga 734080

Vill du bli av med den dÀr sadeln sÄ kan jag vara behjÀlplig. Tycker dom Àr fantastiskt sköna, men min ena blev mos och min andra Àr lite skev Àven den efter olika krascher.

Visa din Miyata!
NÀr jag lÄngt om lÀnge fick tag pÄ ett par Deore-tummisar och satte dem pÄ Skogsorkestern

IMG_4700.jpeg

sĂ„ var glĂ€djen naturligtvis stor. Lika bra som de var snygga, och lagom creddiga för att göra bygget rĂ€ttvisa utan att för den skull vara vulgovrĂ€kiga.

Men det tog tyvÀrr inte lÄng tid förrÀn jag pÄ nÄgot mÀrkligt sÀtt (klantighet?) lyckades förstöra vÀnsterreglaget:
IMG_4913.jpeg

I ett antal veckor har jag nu traskat i skuggan av ett blygrÄtt Äskmoln och förbannat mitt grymma öde. Funktionen Àr opÄverkad, men jÀklar vad trist det Àr att se ned pÄ vad som en gÄng var men inte lÀngre Àr.

Men vem tror ni kom till undsÀttning nÀr allting verkade hopplöst? Kung Sebbe naturligtvis!

Idag lÄg ett paket och vÀntade i brevlÄdan, och det paketet innehöll ett nygammalt vÀnsterreglage:
IMG_5417.jpeg

Tack Sebbe, du Àr en hjÀlte!

Visa din Miyata!
NÀr jag lÄngt om lÀnge fick tag pÄ ett par Deore-tummisar och satte dem pÄ Skogsorkestern

Visa bilaga 734212

sĂ„ var glĂ€djen naturligtvis stor. Lika bra som de var snygga, och lagom creddiga för att göra bygget rĂ€ttvisa utan att för den skull vara vulgovrĂ€kiga.

Men det tog tyvÀrr inte lÄng tid förrÀn jag pÄ nÄgot mÀrkligt sÀtt (klantighet?) lyckades förstöra vÀnsterreglaget:
Visa bilaga 734211

I ett antal veckor har jag nu traskat i skuggan av ett blygrÄtt Äskmoln och förbannat mitt grymma öde. Funktionen Àr opÄverkad, men jÀklar vad trist det Àr att se ned pÄ vad som en gÄng var men inte lÀngre Àr.

Men vem tror ni kom till undsÀttning nÀr allting verkade hopplöst? Kung Sebbe naturligtvis!

Idag lÄg ett paket och vÀntade i brevlÄdan, och det paketet innehöll ett nygammalt vÀnsterreglage:
Visa bilaga 734210

Tack Sebbe, du Àr en hjÀlte!
Gillar navborstarnađŸ€©đŸ€©

Visa din Miyata!
Jag har kommit till vÀgs Ànde med denna.
Är nöjd med min Ridgerunner team och har en triplecross som lĂ„ngtidsprojekt.
PXL_20241028_114106897.MP.jpg
Pathrunner i alu med Stx.
Hade tÀnkt riva den och sÀlja som lös ram och komponenter men om nÄgon tar den innan jag hinner detta sÄ Àr den din.
Lite smutsig, osmörjd och slaktad pÄ sadel o styrstam.
Vill nÄgon ha den sÄ Àr det bara att hÀmta.

Edit. Löste sig smidigt sÄ vill sig allt vÀl kommer den föras med för leverans till GBG den 30/11.

Senast Àndrad:
Visa din Miyata!
Visa bilaga 735288
Hade tÀnkt riva den och sÀlja som lös ram och komponenter men om nÄgon tar den innan jag hinner detta sÄ Àr den din.
SÀnd PM sÄ tar vi det dÀrifrÄn.
Leverans till Jkpg och Huskvarna kan ordnas.

och 30 nov gÄr det en transport Jkpg-Gbg. Om nÄgon dÀr Àr intresserad sÄ kan vi sÀkert samarbeta.

Visa din Miyata!
Visa bilaga 735288
SÀnd PM sÄ tar vi det dÀrifrÄn.
Leverans till Jkpg och Huskvarna kan ordnas.
Jag Ă€r ju Miyatalös för tillfĂ€llet. Hmm
 đŸ€”

Visa din Miyata!
Helt ohÄllbart ju ......
Jag vet. FĂ„r jag ta över den? Du har kanske sett mitt track record? Är snĂ€ll mot mina cyklar.

Nu Àr frÄgan om 30 november gÄr att fÄ till, eller om Miyatan och jag Àr en omöjlig kÀrlek i en vÄldsam tid.
IMG_6394.jpeg

Senast redigerad av en moderator:
Visa din Miyata!
Jag vet. FĂ„r jag ta över den? Du har kanske sett mitt track record? Är snĂ€ll mot mina cyklar.

Nu Àr frÄgan om 30 november gÄr att fÄ till, eller om Miyatan och jag Àr en omöjlig kÀrlek i en vÄldsam tid.

Klart du fÄr om du vill ha den. Du har ju hjÀlpt mig innan.
Vad gÀller det datumet sÄ kommer jag inte vara i GBG.

Visa din Miyata!

Visa bilaga 735314
Gillinger och Karlsson đŸ€© den filmen lĂ„g rĂ€tt i tiden
 pĂ„ den tiden!
SÄg den och Sthlms natt för ett tag sedan, visuellt svingammalt men charmigare Àn mkt nya grejer!
Blir nog Åshöjdens Bk i helgen för att gĂ„ lite djupare i den svenska filmtraditionenđŸ€©

Visa din Miyata!
Tillbaka
Topp