Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Om jag inte minns fel är det en formad stolpe - kanske höra av sig till ex @Kid1000 och förhöra sig om möjligheten att reparera/tillverka ersättare?Hej allihopa!
Visa bilaga 703916Visa bilaga 703917 Jag vet att detta kanske inte är rätt ställe att fråga, men jag skriver här i hopp om att det kanske finns andra som har haft samma problem tidigare. Idag gick min cykels sadelstolpe sönder och jag kan inte hitta en sadelstolpe som passar ramen. Är det någon som har några idéer (kanske har använt en tidigare och kan rekommendera en lösning)?
Min cykel är en Cannondale Synapse 2009. Jag lämnar länken nedan, sidan 64.(https://www.cannondale.com/-/media/files/manual-uploads/manuals/09_cannondale_catalog.pdf)
Enligt mina efterforskningar på internet (reddit) verkar det som att sadelstolpen KP102 skulle passa, men jag kan inte hitta den någonstans.( )
Vad kan jag göra förutom att hänga upp ramen på väggen i mitt rum?
Ja det är en teardrop shape stolpe.Om jag inte minns fel är det en formad stolpe - kanske höra av sig till ex @Kid1000 och förhöra sig om möjligheten att reparera/tillverka ersättare?
? och WOW?Min gruscyklen är äntligen färdigt. Bytte direkt till finare hjul och däck, tajtare kassett och sätter på min 17 år gamla Delle Italia SLC (I nyskick, även om använt 10 år på mtb).
Senare bytte jag till ett snyggare vevparti och framdrev, tillsammans med kassett mec lite större omfång. Största anledningen var för stor q-factor, men tyvärr visade det sig att nya vevpartiet har identisk q-factor (mycket större en speccad). Bytte just till ett styre med flare. Nu är det mycket trevligare på hoodsen och nu kan jag även greppen bara "torna" för snabb asfaltkörning. Jag är myvket nöjd med resultatet, framförallt med gråa styrlindet. Viktigast är dock att cykeln är riktigt rolig både på grus och asfalt.
Visa bilaga 722973
Visa bilaga 722974
Visa bilaga 722975
Riktigt fin färgmatchning på den.Min gruscyklen är äntligen färdigt. Bytte direkt till finare hjul och däck, tajtare kassett och sätter på min 17 år gamla Delle Italia SLC (I nyskick, även om använt 10 år på mtb).
Senare bytte jag till ett snyggare vevparti och framdrev, tillsammans med kassett mec lite större omfång. Största anledningen var för stor q-factor, men tyvärr visade det sig att nya vevpartiet har identisk q-factor (mycket större en speccad). Bytte just till ett styre med flare. Nu är det mycket trevligare på hoodsen och nu kan jag även greppen bara "torna" för snabb asfaltkörning. Jag är myvket nöjd med resultatet, framförallt med gråa styrlindet. Viktigast är dock att cykeln är riktigt rolig både på grus och asfalt.
Visa bilaga 722973
Visa bilaga 722974
Visa bilaga 722975
Riktigt fin färgmatchning på den.
Riktigt snygg blev jävligt bra med vevarna och klingan.Min gruscyklen är äntligen färdig. Bytte direkt till finare hjul och däck, tajtare kassett och sätte på min 17 år gamla Selle Italia SLC (I nyskick, även om använt 10 år på mtb).
Senare bytte jag till ett snyggare vevparti och framdrev, tillsammans med kassett med lite större omfång. Största anledningen var för stor q-factor, men tyvärr visade det sig att nya vevpartiet har identisk q-factor (mycket större en speccad). Bytte just till ett styre med flare. Nu är det mycket trevligare på hoodsen och nu kan jag även greppa bara "torna" för snabb asfaltkörning. Jag är mycket nöjd med resultatet, framförallt med gråa styrlindet. Viktigast är dock att cykeln är riktigt rolig både på grus och asfalt.
Visa bilaga 722973
Visa bilaga 722974
Visa bilaga 722975
Vad är det för stad? Snyggt landskap med alla kranar.
Vad är det för vevparti? Riktigt snyggt, inte bara vevpartiet utan hela hojen!Min gruscyklen är äntligen färdig. Bytte direkt till finare hjul och däck, tajtare kassett och sätte på min 17 år gamla Selle Italia SLC (I nyskick, även om använt 10 år på mtb).
Senare bytte jag till ett snyggare vevparti och framdrev, tillsammans med kassett med lite större omfång. Största anledningen var för stor q-factor, men tyvärr visade det sig att nya vevpartiet har identisk q-factor (mycket större en speccad). Bytte just till ett styre med flare. Nu är det mycket trevligare på hoodsen och nu kan jag även greppa bara "torna" för snabb asfaltkörning. Jag är mycket nöjd med resultatet, framförallt med gråa styrlindet. Viktigast är dock att cykeln är riktigt rolig både på grus och asfalt.
Visa bilaga 722973
Visa bilaga 722974
Visa bilaga 722975
GarbarukVad är det för vevparti? Riktigt snyggt, inte bara vevpartiet utan hela hojen!
Vad är det för vevparti? Riktigt snyggt, inte bara vevpartiet utan hela hojen!
Snyggast på länge, nyare Cannondale är annars (för) ofta "nedlastade" med en del extra finesser.Min gruscyklen är äntligen färdig. Bytte direkt till finare hjul och däck, tajtare kassett och sätte på min 17 år gamla Selle Italia SLC (I nyskick, även om använt 10 år på mtb).
Visa bilaga 722973
Visa bilaga 722974
Visa bilaga 722975
Snyggast på länge, nyare Cannondale är annars (för) ofta "nedlastade" med en del extra finesser.
Vad är grundmodellen? Cannondale CX-någonting?
Ja inte helt lätt 2024 att hitta cyklar eller ramar som prickar i alla boxar.Det är en Cannondale SuperSix Evo CX. Den är på väg ur assortimentet. Det finns en ny modell med ful stam med kablar igenom, och genom styrlagret såklart. Jag är nöjd att jag hittade den här men gammaldags vajer/slangdragning. Och färgsättning är överraskande snyggare än jag trodde från bilder på nätet. Framförallt glimrande blå/lila är otrolig snygg, och fin kontrast med medelgrå.
Är sugen på en nedsatt SuperSix Evo 4 (105 Di2-varianten) och undrar om någon har den eller motsvarande och kan berätta om ni upplever några problem/knas med cykeln?
Har nog lite förhandlingsutrymme gentemot LBSen, de verkar villiga att göra uppdateringar. Men utöver att byta klingor fram/vevparti så vet jag inte. Sadel sa de att de kunde ändra, men sadlar har jag hemma. Finns det någon uppenbar sak? Däck kanske, skulle ju vara skönt att slippa lägga 800 kr extra direkt efter för GP5000.
Tveksamt om de skulle slänga på kolfiberhjul för ~10k på en redan lite read cykel. Men skadar ju inte att höra sig för om vilket pris de skulle sätta med bättre hjul.Antar det sitter aluhjul på cykeln nu, isf skadar det aldrig att kolla om de är villiga att byta hjulen till någon modell av Hollowgram, typ R45.
Stora galna planer eller köra den som den är?Fyndat lite.
Visa bilaga 728991
Inga galna planer.Stora galna planer eller köra den som den är?![]()
Den är nedplockad nu, ja.Inga galna planer.
Någon har stoppat dit en LX-framväxel så den måste väl bytas till en XT (som bakväxeln). Det är niodelat, lite roligt - har inte haft det på någon cykel i original tidigare. Kanske borde bromsarna bytas till Avid eftersom reglagen är därifrån, förre ägaren tycks ha bytt till färgmatchade, lite enklare.
Sedan ska den bara tvättas av lite och… Äh, vem fan försöker jag lura? Jag kommer att plocka ned hela hojen, precis som vanligt.
Jag har sneglat på just den där. Otroligt snygg! Men jag kom på mig själv att gravelcykel ej är min grej. Sålde ju min Topstone.Min gruscyklen är äntligen färdig. Bytte direkt till finare hjul och däck, tajtare kassett och sätte på min 17 år gamla Selle Italia SLC (I nyskick, även om använt 10 år på mtb).
Visa bilaga 722973
Visa bilaga 722974
Visa bilaga 722975
Lustigt nog gjorde jag detsamma. Knep ett par oanvända Chorus vevar på K&S.Den är nedplockad nu, ja.
Och delvis ihopsatt igen.
Men skit i det, jag har satt på nya vevar på Kanonen.
Visa bilaga 732213
Va? Är ju över ett kilo över...Legalise my Cannondale etc etc.
Visa bilaga 740157
Va? Är ju över ett kilo över...
Vad kan gå fel med ett par Ksyrium hjul och Campa liksom....Visa bilaga 740253
Skavde av några gram till. Vågen stannar på 7,81 kilo med nya tuber.
Älskar den här cykeln.![]()
Allt!Vad kan gå fel med ett par Ksyrium hjul och Campa liksom....![]()
Vill inte vara petig men det där är R-sysVad kan gå fel med ett par Ksyrium hjul och Campa liksom....![]()
Såklart, my bad.Vill inte vara petig men det där är R-sys![]()