Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har aldrig varit med om bra julmust på julbord. Julborden lever kvar på 70-talet för det mesta.var på julbord igår, blev serverad på glasflaska apotekarnes standardmust och nygårda eklagrad.
båda blaskiga vattniga ursäkter för julmust.
men det finns väl folk som gillar det med...
Fast på 70-talet var ju julmusten bra.Har aldrig varit med om bra julmust på julbord. Julborden lever kvar på 70-talet för det mesta.
Nygårda Original är min favorit!var på julbord igår, blev serverad på glasflaska apotekarnes standardmust och nygårda eklagrad.
båda blaskiga vattniga ursäkter för julmust.
men det finns väl folk som gillar det med...
Precis som du gillar blaskiga fotbolls- och hockeylagNygårda Original är min favorit!
Så jag gillar uppenbarligen blaskiga och vattniga Julmustar!![]()
Hockeylaget kan jag hålla med om, men mitt Fotbollslag är banne mig inte blaskigt!Precis som du gillar blaskiga fotbolls- och hockeylag![]()
kanske det. var ett par år sedan jag upplevde den, men minns den som fylligare än dessa två tyvärr blaskiga varianter.Nygårda Original är min favorit!
Så jag gillar uppenbarligen blaskiga och vattniga Julmustar!![]()
Det var glest mellan läskeblasken på den tiden, så minnet vränger realiteten som är att allt med socker var fantastiskt och överdådigt gott…,,, must, sockerdricka och päronsoda och enbart vid festliga tillfällen, typ.Fast på 70-talet var ju julmusten bra.
Skandal! Vasa har övergivit de gamla klassiska etiketterna fr Bockens och Till och bytt till nåt modernt bjäfs
Visa bilaga 742254
Har inte en aning om hur den sett ut tidigare, men hittade den på systemet.Tjusig etikett! Visst har de haft en mer simpel röd etikett förut? Var hittade du den? Var den mer fyllig eller syrlig och frisk?
Dom lyckades välta ner IRN-BRU i UKDå får väl ica gubben se om det lönar sig. Det har väl försökts i 40 år eller nåt
Nu får du snart tråden låst :)Dom lyckades välta ner IRN-BRU i UK, jag är inte förvånad då mördande reklam påverkar. https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Irn-Bru
Visa bilaga 742694
Ja, den gamla var bättre. Blev en med bäst före datum 2015 ikväll. Dags att börja beta av laget bakifrån, tror inte att de ska lagras för länge.
Är benägen att hålla med. Den här var fortfarande god, men hade legat lite länge.Tjena!
6-7 år så är dom på topp enligt mig.
Vilka är ”alla andra” då?Ganska lustigt, jag föredrar Apotekarnes julmust och tycker att alla andra är blaskiga
Kan inte rapa upp varianter men när jag ser något i affären som jag inte provat köper jag. Har hittills inte blivit förtjust i någon av dem. Nygårda, zeunerts vet jag att jag provat. Diverse fatlagrade och gudvetvad (har faktiskt inte provat trocamust dock). Jag har inte blivit imponerad, åtminstone inte så att jag tycker att priset är motiverat (då kan jag säga att jag gärna köper öl som kostar 100 spänn).Vilka är ”alla andra” då?
Bäst jag räddar upp den, den här topplistan fr nån bloggare stämmer ganska bra!
Visa bilaga 742656
Smakade du årgångsmusten ca tio år sen som var med noter av apelsin? Var den liknande isf?Drack en Roslagens Bryggeri Julmust igår. Den var helt ok. Nyanser av apelsin och en liten liten beska/bitter. Helt klart vuxen smak,
Norrland är bäst på läsk. Som tur är så kan man numera köpa Trocadero och Dr Pepper söder om Dalälven. Portello och Bordsdricka är dock fortfarande ovanliga i södern.Bäst jag räddar upp den, den här topplistan fr nån bloggare stämmer ganska bra!
Visa bilaga 742656
Portello och portello zero kommer ofta in på Willys här i Uppsala. Ibland lidl också. Willys brukar också vara tillmötesgående och ta in den om man frågor.Norrland är bäst på läsk. Som tur är så kan man numera köpa Trocadero och Dr Pepper söder om Dalälven. Portello och Bordsdricka är dock fortfarande ovanliga i södern.
Vasa bryggeriers Specialmust ser man aldrig i södern heller.
Norrland är bäst på läsk. Som tur är så kan man numera köpa Trocadero och Dr Pepper söder om Dalälven. Portello och Bordsdricka är dock fortfarande ovanliga i södern.
Vasa bryggeriers Specialmust ser man aldrig i södern heller.
Rydbergs orientdressning kanske inte räknas?Tjena!
Vad har Dr Pepper med Norrland att göra??
Bordsdricka finns att köpa här, har bara gjort det en gång dock. Inte min smak.
Däremot irriterar det mig att man inte kan köpa orientdressing i södra Sverige.
Förr typ 80-talet, tidigt 90-tal, så var Dr Pepper mycket vanligare i Norrland än övriga Sverige. Redan i Gävle blev det krångligare än i Sundsvall, Ljusdal, Hudiksvall och Östersund. Jag flyttade mellan de där orterna 191-1996. Och andra bekräftade det. Stockholm var väldigt krångligt innan 7-11 tog in den typ 97.Tjena!
Vad har Dr Pepper med Norrland att göra??
Bordsdricka finns att köpa här, har bara gjort det en gång dock. Inte min smak.
Däremot irriterar det mig att man inte kan köpa orientdressing i södra Sverige.
visste ni att det bara är i europa original dr pepper säljs. baserad på socker och inte majssirap.Förr typ 80-talet, tidigt 90-tal, så var Dr Pepper mycket vanligare i Norrland än övriga Sverige. Redan i Gävle blev det krångligare än i Sundsvall, Ljusdal, Hudiksvall och Östersund. Jag flyttade mellan de där orterna 191-1996. Och andra bekräftade det. Stockholm var väldigt krångligt innan 7-11 tog in den typ 97.
Apotekarnes och Nygårdas "vanliga" är de jag gillar bäst.Ganska lustigt, jag föredrar Apotekarnes julmust och tycker att alla andra är blaskiga
Rydbergs orientdressning kanske inte räknas?
Folk har svårt karakterisera vad den smakar, vilket är bittermandel aka pistage. inte att förväxla med pistagenötter, som inte smakar pistage.
Förr typ 80-talet, tidigt 90-tal, så var Dr Pepper mycket vanligare i Norrland än övriga Sverige. Redan i Gävle blev det krångligare än i Sundsvall, Ljusdal, Hudiksvall och Östersund. Jag flyttade mellan de där orterna 191-1996. Och andra bekräftade det. Stockholm var väldigt krångligt innan 7-11 tog in den typ 97.
Testat be Willys ta in? De brukar vara rätt lättövertalade.Tjena!
Ovanligare än bordsdricka här nere. Jag har nog aldrig sett den i en butik söder om Stockholm och där har jag bara sett den en gång.
Hör inte Dr Pepper ihop med straight edge? Har en väl grundat misstanke.Förr typ 80-talet, tidigt 90-tal, så var Dr Pepper mycket vanligare i Norrland än övriga Sverige. Redan i Gävle blev det krångligare än i Sundsvall, Ljusdal, Hudiksvall och Östersund. Jag flyttade mellan de där orterna 191-1996. Och andra bekräftade det. Stockholm var väldigt krångligt innan 7-11 tog in den typ 97.
pistagesmaken är just bittermandel. pepper har ingen smak av körsbär däremot en massa annat inklusive vanilj.Tjena!
Hur menar du nu? Pistage smakar ju pistage och bittermandel smakar bittermandel.
Dr. Pepper smakar bittermandel och körsbär. En hel del likt med amaretto, som man kan blanda med coca-cola och så har man en drink som smaka Dr Pepper.
Uppväxt med att Dr Pepper fanns i lokala tjorren i Halmstad så har nog inte tänkt på det.
pistagesmaken är just bittermandel. pepper har ingen smak av körsbär däremot en massa annat inklusive vanilj.
Testat be Willys ta in? De brukar vara rätt lättövertalade.
Då har du säker missat orientdressingTjena!
Av principskäl så handlar jag inte på Willys.
Tjena!
Uppväxt med att Dr Pepper fanns i lokala tjorren i Halmstad så har nog inte tänkt på det.
Bland veganer i Umeå på 90-talet så var Dr Pepper och Trocadero stort. En av veganerna har ju gått och blivit läskproducent, vet iofs inte om han var med på 90-talet.Hör inte Dr Pepper ihop med straight edge? Har en väl grundat misstanke.