Visa din Fatbike

Visa din Fatbike
Fattystripper väger typ 40gr
tublessvätska 200gr

Men det är inte främst vilten jag tycker är det primära utan det är att du får en så himla mkt bättre känsla vid lågt tryck utan slang. En slang med lågt tryck ligger liksom å skaver inne i hjulet å du behöver inte oroa dig för pinch flag när du kör med 4 psi’s tryck

Visa din Fatbike
Kör med Fattystrippers med o det funkar bra, svårt byta däck dock så mina vinterpuckar får sitta på för jämnan då jag bara vintercyklar på Duden

Visa din Fatbike
Fatbikefälgar som är avsedda att köra tubeless har en kant invändigt som håller däcket på plats även om man cyklar med lågt lufttryck. Dina Syncros har sannolikt ingen sådan invändig kant och detta gör att däcket har svårt att stanna kvar på sin "hylla"

1736364999552.png

Visa din Fatbike
Ser riktigt nice ut , cyklar du själv i mörkret eller ihop med någon ? Ja cyklar 99 % själv och tycker det är obehagligt när man kommer in i skogen , rädd att stöta på älgar i mörkret osv 😅

Du vänjer dig. Tyckte själv det vart obehagligt de första gångerna och nu är det riktigt trevligt och spännande, speciellt om det är på en plats man inte varit förut.

Visa din Fatbike
Är det kritvitt så kommer man ju undan med mycket mindre, men här nere är det allt som oftast beckmörkt i skogen. Sedan är det mest en fråga om hur fort man vill kunna cykla.
Japp helt beckmörkt 😅👍 jag har en pannlampa och en på styret , båda är halvbra , men duger så ja ser tillräckligt , men har ändå en obehag känsla när ja cyklar i skogen själv och ser lysande ögon till och från haha

Visa din Fatbike
Ser riktigt nice ut , cyklar du själv i mörkret eller ihop med någon ? Ja cyklar 99 % själv och tycker det är obehagligt när man kommer in i skogen , rädd att stöta på älgar i mörkret osv 😅
Cyklar ofta själv i skogen och simmar ofta själv i hav och sjöar- verkar inte vara rädd för mörker eller djur men har alltid med hyggligt med nödutrustning. Mer rädd för att skada mig och bli liggandes:)

Visa din Fatbike
Cyklar ofta själv i skogen och simmar ofta själv i hav och sjöar- verkar inte vara rädd för mörker eller djur men har alltid med hyggligt med nödutrustning. Mer rädd för att skada mig och bli liggandes:)
Okej ja förstår , låter bra , jo det är klart , man får vara extra försiktig när man är ute själv framförallt på natten , när ingen kan rädda än

Visa din Fatbike
Hörde att det fanns något som heter "Norsk Siesta" där man tar en skidtur på lunchen om det är fint väder. Kändes helt rätt att testa konceptet med fatbike istället efter att jag monterat en dropper på prov. Fick bli våfflor efteråt för den rätta känslan.
1000043314.webp

1000043315.webp

Bilagor

• 1000043314.webp
    1000043314.webp
    1.1 MB · Besök: 44
Visa din Fatbike
Var ute på lite natt cykling igår , var mysigt stundvis , men helt plötsligt kändes det som man var med i någon form utav skräckfilm 🤣

Jag vet att man kan träna bort detta , någon som har något tips hur man ska tänka ?

När
Ja cyklar på öppna fält , åkrar osv så är det helt lugnt , men så fort ja kommer in i skogen på
Smala stigar så börjar rädslan slå till

Väldigt störande men hoppas den känslan avtar ju mer ja cyklar i mörkret , djur är ju lätta o upptäcka med sina lysande ögon , så om en älg är i närheten av mig så borde ja se den, även om ja tror att den har skrämts bort långt innan ja hinner upptäcka den

Bilagor

• IMG_9904.webp
    IMG_9904.webp
    669.8 KB · Besök: 43
Visa din Fatbike
Var ute på lite natt cykling igår , var mysigt stundvis , men helt plötsligt kändes det som man var med i någon form utav skräckfilm 🤣

Jag vet att man kan träna bort detta , någon som har något tips hur man ska tänka ?

När
Ja cyklar på öppna fält , åkrar osv så är det helt lugnt , men så fort ja kommer in i skogen på
Smala stigar så börjar rädslan slå till

Väldigt störande men hoppas den känslan avtar ju mer ja cyklar i mörkret , djur är ju lätta o upptäcka med sina lysande ögon , så om en älg är i närheten av mig så borde ja se den, även om ja tror att den har skrämts bort långt innan ja hinner upptäcka den
Mängdträning, som du säger. :)

Tillbaka
Topp