Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Skapligt om du har riktig mätning
Jag tror den stämmer ganska bra satt nyligen PB på mark på 245kg och böjer närmare 200kg så det finns helt okej med pulver men ska nog öka på mitt FTP iställetSkapligt om du har riktig mätning![]()
Jag tar minst 45 kg i mark och minst 20 i böj och behöver också öka mitt ftpJag tror den stämmer ganska bra satt nyligen PB på mark på 245kg och böjer närmare 200kg så det finns helt okej med pulver men ska nog öka på mitt FTP istället![]()
Jag är rätt okej med ftpn, men skulle vilja öka mitt w/kg..Jag tar minst 45 kg i mark och minst 20 i böj och behöver också öka mitt ftp![]()
Wtf, är inte du smal som enJag är rätt okej med ftpn, men skulle vilja öka mitt w/kg..
Intressant att läsa! Jag hade samma styrka som dig för säg 8 år sedan. Sen började jag springa och slutade träna ben.Jag tror den stämmer ganska bra satt nyligen PB på mark på 245kg och böjer närmare 200kg så det finns helt okej med pulver men ska nog öka på mitt FTP istället![]()
Det där är en smått bisarr fördelning (med ett bra 20-minresultat). Jag har bara gjort första passet, så övriga resultat är från ”friåkning”:Visa bilaga 796673
Blev färdig med baseline camp idag. Gjorde bra ifrån mig på alla test. Så enda sättet att få bättre siffror är att bli bättre. Ska bli kul att se var man kan vara i slutet av året. Mest nöjd med 299w på 20 min och minst nöjd med 500w på 5 sek.
Ja det där ser ut som lågt hängande frukt att förbättra femsekundaren (om du inte är superlätt). Ren muskelminne-grej bara kanske? Gött att ha förbättringspotential framför sig!Visa bilaga 796673
Blev färdig med baseline camp idag. Gjorde bra ifrån mig på alla test. Så enda sättet att få bättre siffror är att bli bättre. Ska bli kul att se var man kan vara i slutet av året. Mest nöjd med 299w på 20 min och minst nöjd med 500w på 5 sek.
Jag sportar nog BMI på någon enstaka decimal under 25, men det är nog snarast den faktiska vikten som är avgörande här. Jag såg precis en cyklist som till alldeles nyss tillhört den absoluta Sverigeeliten inom mtb som cyklade förbi min arbetsplats, och det är fascinerande att se hur små cyklister är rent allmänt. Gissar att jag och han haft ungefär samma effektsiffror, men jag väger sisådär 20 kilo mer eller så.Jäklar 20 minuters siffror här på typ 380-426W samt en och annan spurtare av världsklass, nu känner jag mig ännu äldre samt svagare.
(förhoppningsvis har dessa hårdingar ett något högre bmi än mitt på knappa 22 som en mini-tröst)
Jag sportar nog BMI på någon enstaka decimal under 25, men det är nog snarast den faktiska vikten som är avgörande här.
Jäklar 20 minuters siffror här på typ 380-426W samt en och annan spurtare av världsklass, nu känner jag mig ännu äldre samt svagare.
(förhoppningsvis har dessa hårdingar ett något högre bmi än mitt på knappa 22 som en mini-tröst)
Tittar du på en MTB-cyklist så räcker det inte att ha ett högt ftp eller ens höga w/kg siffror utan de måste kunna prestera höga w/kg siffror på 1-60 sekunder under upprepade tillfällen. Ofta är det just den förmågan jämte teknik förstås som skiljer mellan de bättre elitcyklisterna och de där efter.Jäklar 20 minuters siffror här på typ 380-426W samt en och annan spurtare av världsklass, nu känner jag mig ännu äldre samt svagare.
If you look at a MTB cyclist, it is not enough to have a high ftp or even high w/kg numbers, they must be able to perform high w/kg numbers in 1-60 seconds on repeated occasions. Often it is precisely this ability, along with technique of course, that separates the better elite cyclists from those below.
Grymt bra och här snackar vi utomhuscykling.Ibland får man hitta på udda durationer för att det ska bli PR - särskilt så här i november
3h på 258 W (eller ca 83% av FTP)Visa bilaga 804104
Här i smutsiga södern är vi bortskämda med riktigt fina vägar för att kunna i timmar utan stopp eller störande mängd trafik. För egen del från (i princip) första tramptaget till sistaGrymt bra och här snackar vi utomhuscykling.![]()
Nära 1800W är respekt!Watts per kg ska vi inte tala om, mvh tjock. Inte kört längre tur än strax över 10 mil i år, diskbråck som strular. Men känner mig stark i benen ändå. 12651 km hittils i år. Visa bilaga 804203
Tack! Sällan uppe och nosar så högt dock, vet inte riktigt hur jag lyckades den gången, är normalt rätt kass på att sprinta.. får inte till tekniken riktigt och känner att jag inte får ut all kraft. Är dock nöjd med ett FTP mellan 350W och 400W beroende på form. Hade man bara varit lättare så.. :)Nära 1800W är respekt!
Thanks! Rarely up and sniffing so high though, don't really know how I managed that time, I'm normally pretty bad at sprinting.. can't quite get the technique right and feel like I'm not getting all the power out. However, I'm happy with an FTP between 350W and 400W depending on shape. If only it were lighter.. :)
no commentsMen bara 25,6 km/h, måste vara dubbdäcken…
Inga aerohjul? :)
Tänkte först att du hade monterat på en plog.Nej, men dubbdäck, ishalka och motvind!