Visa din Fatbike

Visa din Fatbike
Ja håller helt med 😊👍 just därför ja cyklar med , för att ha kul och komma ut och se allt som ett spännande äventyr 👌

Låter som det är nu man skall lura in dig på bikepacking... ;) Om inte så har du en massa trevlig läsning framför dig...

Nu är hon väl inte vidare aktiv här längre, men hennes trådar är rejält underhållande imho.

Sen finns ju den allmänna tråden:

Visa din Fatbike
Hej ja ska beställa Dropper till min kona WO

Hur listar ja ut vilken storlek på sadelrör , för det står ingenstans

Men är det skjutmått eller måttband som gäller ? Någon som vet ?

Visa din Fatbike
Enligt Deep seek: Kona bytte sadelstolpens diameter på WO-modellen från 27,2 mm till 31,6 mm under 2017–2018.
  • 2016 och tidigare: 27,2 mm (klassisk standard)
  • 2017 eller 2018 och senare: 31,6 mm (modern standard för ökad styvhet)

Visa din Fatbike
IMG_4647.webp

Visa din Fatbike
Visa din Fatbike
Dt Swiss på rea och en manitou 100mm gaffel som också var nedsatt. Börjar närma sig bygge av Beargrease… kan dock inte avgöra lämplig längd på styrstammen.
Vet någon vad de kompletta Beargrease brukar ha eller har en annan input på lagom stam?

IMG_3818.webp

Senast ändrad:
Visa din Fatbike
Dt Swiss på rea och en manitou 100mm gaffel som också var nedsatt. Börjar närma sig bygge av Beargrease… kan dock inte avgöra lämplig längd på styrstammen.
Vet någon vad de kompletta Beargrease brukar ha eller har en annan input på lagom stam?

Visa bilaga 766152
Är väl bara att slänga på nån gammal och känna efter åt vilket håll man vill gå sen?

Visa din Fatbike
Ja, det är väl så det går till i praktiken men jag hade gärna börjat i närheten av ursprungsdesignen (jag är lite av en katalognörd). Är det 35-40 eller runt 100 det är tänkt? Men jag lyckades hitta info att det var 90 stam på Large. Så då finns det både 80 eller 60 i lådan att testa med.

Visa din Fatbike
Jag har för närvarande jumbo Jim på som är helt okej däck

Kanske byter till hösten/vintern om dom är slitna får se

Är dessa några som ni anser vara en bra uppdatering när det kommer till däck ?

Eller duger nya jumbo Jim också ?

Känner att ja vill ha bättre grepp när det blöta klimatet kommer tillbaka

Bilagor

• IMG_1046.webp
    IMG_1046.webp
    51.2 KB · Besök: 37
Visa din Fatbike
Visa din Fatbike
Jag har för närvarande jumbo Jim på som är helt okej däck

Kanske byter till hösten/vintern om dom är slitna får se

Är dessa några som ni anser vara en bra uppdatering när det kommer till däck ?

Eller duger nya jumbo Jim också ?

Känner att ja vill ha bättre grepp när det blöta klimatet kommer tillbaka

Schwalbe Al Mighty eller om du vill kosta på rejält, 45nrth Dillinger 5. De sistnämnda har riktigt bra grepp i snö och jag kände inget behov av dubbar när det var som mest is. Dubbat eller inte får du avgöra själv.
Enda nackdelen med D5orna som jag ser det är att de är trögrullade, rejält mycket mer än Al Mighty som sitter på nu.

Visa din Fatbike
Det blir lokalt, då jag bor mitt ute i ingenstans omgiven av skog åt alla håll och kanter.
Har någon ide om att ta mig till Mårdseleforsen, lite senare i sommar men först behöver jag testa så allt funkar osv.
Okej låter riktigt härligt , ja cyklar mestadels lokalt med , trivs bäst bland bergen , skogen med självklart , lite gott o blandat helt enkelt

Visa din Fatbike
Lite OT för jag har ingen fatbike att visa, men här är ett program på SVT där två finnar cyklar fatbike:

Tillbaka
Topp