Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har en sådan 5% om du vill ha.Hej!
Ska beställa en Endurance Allroad, sökte efter storleksråd på forumet och fick upp denna tråden. Såg att det var ett par som hade rabattkod, vågar man be om en kod om man ber snällt och har mössan i handen?![]()
Du kan få en av mig, skicka ett pm baraHej!
Ska beställa en Endurance Allroad, sökte efter storleksråd på forumet och fick upp denna tråden. Såg att det var ett par som hade rabattkod, vågar man be om en kod om man ber snällt och har mössan i handen?![]()
Bra val, jag har 2 st Endurace slxHej!
Snyggt! Tänker mig Allroaden som en höst/vår-hoj och ett komplement till Speedmaxen inför IM Kalmar nästa år igenBra val, jag har 2 st Endurace slx![]()
Kul, återkom med recension.
Har kod - skickar PMHej, jag kikar också på Endurance Allroad och skulle bli mycket tacksam om någon råkar ha en rabattkod över
Ska beställa en Endurance Allroad
Det är STOR skillnad mellan de cyklarnaBra val, jag har 2 st Endurace slx![]()
Hoppas att du blir nöjd med denCykel beställd
+1Kul, återkom med recension.
I know, man vill ju ändå gratta till en ny CanyonDet är STOR skillnad mellan de cyklarna
Jag beställde L igår och fick leveranstid 30 sep - 10 okt. Hade först ställt mig i "kö" för några dagar sedan innan jag fick mejl om att jag nu hade "förtur". Fast det är kanske fritt fram för alla att beställa nu? Fick inte någon rabattkod att ge vidare men andra verkar fortfarande ha det.Vafalls?! Går det att beställa Endurance Allroad nu? Det stod ju oktober bara för någon dag sedan...
L verkar finnas kvar så det är kanske läge att köpa då.
Är det någon vänlig själ som har kvar en sådan 10% kod? Fick en kod tidigare i somras men jag gav bort till en kompis då den gick ut i september och Allroaden skulle komma in i lager i oktober enligt tidigare info. Dumt nu...![]()
5-procentare finns, 10 vet jag inte om det existerar?Jag beställde L igår och fick leveranstid 30 sep - 10 okt. Hade först ställt mig i "kö" för några dagar sedan innan jag fick mejl om att jag nu hade "förtur". Fast det är kanske fritt fram för alla att beställa nu? Fick inte någon rabattkod att ge vidare men andra verkar fortfarande ha det.
Läst mycket skit om Canyons support senaste tiden. Kanske kraftigt överdrivet då de flesta nöjda inte skriver av sig...
Jag har bara bra saker att säga om Canyons support. Är andra ägaren på min Speedmax men fick den lagad gratis enligt återkallelse för styrstammen med gratis frakt till en LBS i Skåne (närmsta Canyon-servicen). Även fått bra hjälp med min Grand Canyon tidigare då jag behövde reservdelar.Läst mycket skit om Canyons support senaste tiden. Kanske kraftigt överdrivet då de flesta nöjda inte skriver av sig...
Är oavsett intresserad av en Spectral i aluminium men har två funderingar.
Föredrar färgsättning på äldre Gula modellen, är den nyaste ramen bättre än den tidigare eller är det likvärdigt?
Hur upplevs Spectral på långsamma tekniska stigar? Förstår att den är kapabel när man cyklar liftburet men hemmastigarna är inte så snabba.
Har även tittat på Cannondale Habit LT2, Orbea Occam och Mondraker Raze som kanske är bättre hemma.
Såpass, jag ställde mig inte i någon mailkö men kollade bara för någon dag sedan. Då var samtliga storlekar gråa, gick ej att beställa och stod "tillbaka i oktober".Jag beställde L igår och fick leveranstid 30 sep - 10 okt. Hade först ställt mig i "kö" för några dagar sedan innan jag fick mejl om att jag nu hade "förtur". Fast det är kanske fritt fram för alla att beställa nu? Fick inte någon rabattkod att ge vidare men andra verkar fortfarande ha det.
Du kan ha rätt, det var kanske en 5% jag fick tidigare i somras för köpet. Oavsett är den förbrukad av polaren nu.5-procentare finns, 10 vet jag inte om det existerar?
Den var absolut blivit sämre och mer svårnavigerad, man måste "ligga på mer". Men till slut brukar det lösa sig. (I min erfarenhet)
Skicka pm om du behöver en nyDu kan ha rätt, det var kanske en 5% jag fick tidigare i somras för köpet. Oavsett är den förbrukad av polaren nu.![]()
Sitter och suktar efter en Aeroad igen, men behöver råd angående storlek.
Har haft en innan och körde medium. Men den kändes kanske stor.
Jag är 178cm lång och har fått för mig att jag har lite kortare ben. Sitter på 73,5cm ungefär (sadelhöjd till centrum vevparti)
Canyons Small går till 177cm och Medium börjar på 178cm så ligger precis i gränsen.
Vilket alternativ är bäst tror ni:
- köpa en Medium och byta till en kortare styrstam (dem säljer den delen löst nu för tiden även på aero styret.
- Köpa en Small och köra original
Fördelen med en Medium som jag ser det är att jag tycker den är snyggare då ramen inte blir så ”kompakt/ihoptryckt”
Tack för input.Jag är 179 cm med lite kortare ben och har funderat på precis samma sak när jag övervägde en Aeroad. Det är konstigt att en S har bara 3 mm mindre reach än M men hela 21 mm lägre stack. En S med 1 cm längre styrhuvudet hade varit perfekt, som ger lite kortare reach, isf att har (extra) distanser under stammen. För mig skulle valet vara enkelt för att M har 5-10 mm för hög stack+ för mig. Men på S skulle jag inte kunna slamma stammen, som jag har (haft) på alla mina lvgcyklar. Hjulbas är kort, som ger mer chans på tå-överlapp på S, kanske en till argument.
Hur är det igen hos Canyon, kan man bytta styr-stamkombo vid köp?
Tack för input.
Nej går inte byta styr-stamkombo vid köp utan man får byta själv i efterhand. Nya Aerostyret är ju delbart så det går köpa ”bara” stammen typ. Dock 2500:-+
Ang att stacken blir för hög för dig på
En M, är det för att du vill sitta mer race? Lägre styre?
Kollade lite snabbt och det verkar ju bara skilja 1cm i längd på ramen + 1cm längd på stammen, så om du köper en M med kortare stam eller S med längre stam beror bara på hur låg du vill ha den i fronten.Jag är 179 cm med lite kortare ben och har funderat på precis samma sak när jag övervägde en Aeroad. Det är konstigt att en S har bara 3 mm mindre reach än M men hela 21 mm lägre stack. En S med 1 cm längre styrhuvudet hade varit perfekt, som ger lite kortare reach, isf att har (extra) distanser under stammen. För mig skulle valet vara enkelt för att M har 5-10 mm för hög stack+ för mig. Men på S skulle jag inte kunna slamma stammen, som jag har (haft) på alla mina lvgcyklar. Hjulbas är kort, som ger mer chans på tå-överlapp på S, kanske en till argument.
Hur är det igen hos Canyon, kan man bytta styr-stamkombo vid köp?
Kollade lite snabbt och det verkar ju bara skilja 1cm i längd på ramen + 1cm längd på stammen, så om du köper en M med kortare stam eller S med längre stam beror bara på hur låg du vill ha den i fronten.
Tänk på att det är förbjudet med spacers på en LVG-hoj, speciellt på en aero-ram. ;)
Sorry, skulle citera @MarcusEngqvistJa, tack, men jag har koll. Nu går det ju inte för att jag skulle behöva 10 mm distanser under stammen på S. Så jag cyklar glad vidare på min 12 år gamla, icke-aero, racer.
Kör med styret som det är några rundor. Är du inte nöjd, kapa det lite i taget. Är du fortfarande inte nöjd köper du en lämplig stam för ett par hundra. Till sist byter du styre. Typ så.Slog till på en Lux Trail CF 6 som nyligen såldes ut rabatterat. Min första MTB. Fanns bara silver kvar i M, men tycker den ser bättre ut än väntat irl. Känns riktigt bra och passar den typ av skogscykling jag (tror) att jag gillar och har i närheten. Kanske blir cykelvasan nästa år. Enda som inte är 100% är styret. Tycker det känns för brett och tror att jag vill ha lite mer rise. Någon som har tips?
Visa bilaga 788573
Tack! Ska nog ge det lite mer tid så får vi se hur det utvecklas. Annars kan man väl korta det en aning utan konstigheter.Kör med styret som det är några rundor. Är du inte nöjd, kapa det lite i taget. Är du fortfarande inte nöjd köper du en lämplig stam för ett par hundra. Till sist byter du styre. Typ så.
Snygg hoj!
Köpte också en Lux Trail cf6 på rean som var. Är väldigt nöjd men hur tänker ni generellt kring Canyons egna delar? Borde man köpa på sig ett lager av något så att man inte står där sen utan att de inte längre produceras.Slog till på en Lux Trail CF 6 som nyligen såldes ut rabatterat. Min första MTB. Fanns bara silver kvar i M, men tycker den ser bättre ut än väntat irl. Känns riktigt bra och passar den typ av skogscykling jag (tror) att jag gillar och har i närheten. Kanske blir cykelvasan nästa år. Enda som inte är 100% är styret. Tycker det känns för brett och tror att jag vill ha lite mer rise. Någon som har tips?
Köpte också en Lux Trail cf6 på rean som var. Är väldigt nöjd men hur tänker ni generellt kring Canyons egna delar? Borde man köpa på sig ett lager av något så att man inte står där sen utan att de inte längre produceras.Slog till på en Lux Trail CF 6 som nyligen såldes ut rabatterat. Min första MTB. Fanns bara silver kvar i M, men tycker den ser bättre ut än väntat irl. Känns riktigt bra och passar den typ av skogscykling jag (tror) att jag gillar och har i närheten. Kanske blir cykelvasan nästa år. Enda som inte är 100% är styret. Tycker det känns för brett och tror att jag vill ha lite mer rise. Någon som har tips?
Bra påpekat. Oklart från min sida skulle jag säga. Rimligen har Canyon delar åtminstone i ett antal år eller har det varit vanligt förekommande att kunder inte fåtr tag i slit-/reservdelar från Canyon generellt?Köpte också en Lux Trail cf6 på rean som var. Är väldigt nöjd men hur tänker ni generellt kring Canyons egna delar? Borde man köpa på sig ett lager av något så att man inte står där sen utan att de inte längre produceras.
Ser man på bilden så ser det ut som styret är vinklat upp och ser man till vad specen säger så har den en höjd av 10mm men inte vilken bakåt böj eller böj upp men kill giss så lligger den säkert på 8 bakåt och 5 upp och så ser dom flesta styren ut i dag och är styret vinklat upp så får du både 5 och 8 grader och en konstig hand ställning även axlar.Slog till på en Lux Trail CF 6 som nyligen såldes ut rabatterat. Min första MTB. Fanns bara silver kvar i M, men tycker den ser bättre ut än väntat irl. Känns riktigt bra och passar den typ av skogscykling jag (tror) att jag gillar och har i närheten. Kanske blir cykelvasan nästa år. Enda som inte är 100% är styret. Tycker det känns för brett och tror att jag vill ha lite mer rise. Någon som har tips?
Visa bilaga 788573
Upsweep 6 graderSer man på bilden så ser det ut som styret är vinklat upp och ser man till vad specen säger så har den en höjd av 10mm men inte vilken bakåt böj eller böj upp men kill giss så lligger den säkert på 8 bakåt och 5 upp och så ser dom flesta styren ut i dag och är styret vinklat upp så får du både 5 och 8 grader och en konstig hand ställning även axlar.
Styrstam skall man igentligen inte ha större än vad man har i ofsett på gafflen i detta fall 44 mm så där går det bra med en 50mm stam men det finns 45mm stammar att köpa.
Det här är mina tankar på den cockpit du har.
Så det bästa är igentligen testa att höja stammaën eller sänka stammen olika vinlar på styret det är inte alla gånger det blir bättre med högre Rise .
Finns det någon tumregel ang. bredd eller känner man sig fram?Styret ska kapas till rätt bredd precis som sadelhöjd ställs in efter inköp
Du kan flytta in reglage och känna efter o sen kapa en bit i taget.Finns det någon tumregel ang. bredd eller känner man sig fram.
Är det 760? Det är inte överdrivet brett, så cykla ett tag och se om du vänjer dig. Speciellt om det är din första MTB.Finns det någon tumregel ang. bredd eller känner man sig fram.