Jakob Söderqvist
Dansk i täten va?Söderqvist solo med 17 km kvar
Tyckte de sa de på Eurosport.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Dansk i täten va?Söderqvist solo med 17 km kvar
Nån annan Lidl-Trek-åkare, enligt VacchiSöderqvist solo med 17 km kvar
Det är ju tävling. Först över mållinjen vinner. Danskjäveln såg påpassligt till att hans framhjul var nån cm längre fram.Räknas Söderqvist som tvåa när de åkt över mållinjen kramandes hand i hand (typ...?) vilket skämt i så fall.
Men jäklar vilken power-cyklist han är och Paris–Roubaix måste vara ett lopp som passar honom som handsken.
Jag tycker att det finns en poäng i att man utser den som passerar mållinjen först till vinnare. Och att enda chansen att man delar segern är att det inte går att skilja åkarna åt, vilket är tämligen ovanligt och rätt svårt att rigga gissar jag.
Han körde juniorvarianten av PB, som kördes innan vanliga PB men samma dag.Jag försökte kolla på Söderqvists bravader i PB i efterhand, men hittade inte det.
Kan se hela sändningen av PB i efterhand och bläddrade lite. Körde han i det "stora" PB igår, och juniorerna var med seniorerna? Eller var det någon egen juniorvariant?
Eller jag har missuppfattat helt, det var inte PB han körde?
Jag försökte kolla på Söderqvists bravader i PB i efterhand, men hittade inte det.
Kan se hela sändningen av PB i efterhand och bläddrade lite. Körde han i det "stora" PB igår, och juniorerna var med seniorerna? Eller var det någon egen juniorvariant?
Eller jag har missuppfattat helt, det var inte PB han körde?
Oavsett så är väl Söderqvist minst lika lovande som Philipsen för knallhårda endagslopp av typen Paris-Roubaix? (Sedan är det fullt möjligt att Philipsen kan bli en mer allround och komplett cyklist än Söderqvist, det må så vara.)Det är nog klart att stallet bestämde att Philipsen skulle få segern. Han är ju deras nästa stora stjärna.
Det är nog klart att stallet bestämde att Philipsen skulle få segern. Han är ju deras nästa stora stjärna.
Om stallet bestämt att P. skulle få segern vore det väl chansartat att passera mållinjen så tätt. Är ju möjligt att åkarna själva gör upp att i nästa race så får Jacob vinna, men jag vet inte om det körs så många race med separat u23 klass.Det är nog klart att stallet bestämde att Philipsen skulle få segern. Han är ju deras nästa stora stjärna.
Next year - 2027?
Tvåårskontrakt 2026-2027
Visa bilaga 763044
Någon som tittade hur det verkade när Jakob jagade ifatt Philipsen? Är väl inte osannolikt att den senare väntade något, och i så fall kan jag tycka att han kan få vinna.
Oavsett snyggt att vinna arm i arm.
JS i ledning med ca 6 sek. på dagens tempoetapp.Med i laget till Tour of Denmark. Gissar att hela laget kör för Mads Pedersen.
Tyvärr hög risk att Mads vinner (tror ingen annan rår på Jakobs tid) MEN vi får hoppas!JS i ledning med ca 6 sek. på dagens tempoetapp.
Mads och en del andra kvar att gå i mål.
Heja Jakob!!
Håller med!Tyvärr hög risk att Mads vinner (tror ingen annan rår på Jakobs tid) MEN vi får hoppas!
Och han har gjort bättre: https://www.strava.com/activities/11912673330