Jenny Rissveds

Jenny Rissveds
Undrar vad hon tänker om nästa år...
1000006390.webp

Jenny Rissveds
Jag blir alltid tveksam när cyklister överpresterar. Jag bara hoppas att hennes snabba lyft beror på mentalt bättre situation och bättre stöd runtom men cykling är en så dopingskadad sport att mina varningsljus tänds direkt när någon blir för dominant. Tyvärr.

Jenny Rissveds
Jag blir alltid tveksam när cyklister överpresterar. Jag bara hoppas att hennes snabba lyft beror på mentalt bättre situation och bättre stöd runtom men cykling är en så dopingskadad sport att mina varningsljus tänds direkt när någon blir för dominant. Tyvärr.
En faktor är väl att PFP gått över till lvg denna säsong. Gissar att Rissveds inte haft lika enkelt om fransyskan varit kvar i MTB-VC.

Jenny Rissveds
En faktor är väl att PFP gått över till lvg denna säsong. Gissar att Rissveds inte haft lika enkelt om fransyskan varit kvar i MTB-VC.
PFP har inte känts särskilt motiverad senaste åren i världscupen i XC. Det eller om hon haft nåt träningsupplägg där hon satsat på annat utöver XC, jag vet inte. Nån riktig dominans annat än när det har varit VM eller OS har det inte varit som jag minns det. Men jag kan minnas fel.

Jenny Rissveds
Jag tror mest det handlar om att det är en lång säsong, de flesta är rätt trötta på det i oktober när de har tävlat sen i början av mars. Nästa säsong är det nog mer normala vinstmarginaler igen.

Jenny Rissveds
Jag tror Jenny snarare underpresterat efter 2016 säsongen, det här är hennes nivå när allt faller på plats. Vilken tur vi har att hon inte la av utan hittade sin egen väg tillbaka. Tror inte heller MTB har samma dopingkultur som lvg, vad jag vet har inte lagledare, tränare, ds, doktorer varit del av detta. Lvg har aldrig rensat ut de fula fiskarna de är fortfarande stora hjältar för många så den mentaliteten finns kvar där. Finns det några fall med dopade MTB cyklister på elit nivå?

Senast ändrad:
Jenny Rissveds
Jag tror Jenny snarare underpresterat efter 2016 säsongen, det här är hennes nivå när allt faller på plats. Vilken tur vi har att hon inte la av utan hittade sin egen väg tillbaka. Tror inte heller MTB har samma dopingkultur som lyg, vad jag vet har inte lagledare, tränare, ds, doktorer varit del av detta. Lvg har aldrig rensat ut de fula fiskarna de är fortfarande stora hjältar för många så den mentaliteten finns kvar där. Finns det några fall med dopade MTB cyklister på elit nivå?
Det verkar inte vara lika vanligt varken i mtb eller landsväg, men det finns fortfarande problem. Senaste jag kommer ihåg på mtb är Vlad Dascalu (inte ett positivt test, men tre felaktiga whereabout-rapporter på ett år). Men det finns det en separat tråd för här på Happy.

Jenny Rissveds
Riktigt kul att hon vunnit så mkt här på slutet, bara att hoppas att hon kan ha samma nivå från start nästa säsong. Och tråkigt att en del börjar prata doping så fort går bra, det förstör lätt stämningen.

Jenny Rissveds
Det verkar inte vara lika vanligt varken i mtb eller landsväg, men det finns fortfarande problem. Senaste jag kommer ihåg på mtb är Vlad Dascalu (inte ett positivt test, men tre felaktiga whereabout-rapporter på ett år). Men det finns det en separat tråd för här på Happy.
Glöm inte Fluckinger för ngt år sedan!

Jenny Rissveds
Tänker lite på Jennys fina form. Det märks i en del detaljer i åkningen. Generellt ser det så lätt och odramatiskt ut. Kommer då att tänka på en kolumn skriven om mc-körning "ryck och slit är för amatörer". Slutsatsen som passar på Jennys åkning är just att flyt och lugn är vägvinnande.
En annan sak vi ser mer i Jennys åkning nu är att hon lite oftare står upp. Jag gillar visserligen hennes sittande åkning, fast nu toppad med en del stående kraftfulla insatser blir ju resultaten vassare. Att klara lägga på lite olika mer intensiva bitar är väl just ett tecken på en nivå högre kapacitet.
Man får njuta, inspireras och gratulera.

Tillbaka
Topp