Klorofylltalibanen
Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Nej, hon har gått som tåget hela säsongen.Tänkte på Maxwell. Hon har ju känts stabil de lopp jag sett.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej, hon har gått som tåget hela säsongen.Tänkte på Maxwell. Hon har ju känts stabil de lopp jag sett.
Det var väl nära förra gången redan? Största på x år.Vad är rekordet i segermarginal i ett XCO-lopp i VC?
Enligt inlägg #5670 i tråden verkar alla placeringar utanför topp-10 varit i XCC.13 o 36 är väl xcc om jag fattar rätt?
Ja det var nära förra veckan, är väl pauline ferrand prevot som har rekordet strax under 3min om jag minns rättVad är rekordet i segermarginal i ett XCO-lopp i VC?
Hon väl sjuk i Nove Mesto.Detta är vad jag hittar:
Placeringar utanför topp-10 för Maxwell: 11, 12, 13 och 36.
För Rissveds: Inga, men inga poäng i Nove Mesto (startade inte?).
Så, det var i någon mån kanske där totalen försvann!? Sett så här i efterhand.Hon väl sjuk i Nove Mesto.
Hon sa att hon hade lärt sig mycket i år och såg framemot att kunna göra det ännu bättre nästaUndrar vad hon tänker om nästa år...
Undrar vad hon tänker om nästa år...
En faktor är väl att PFP gått över till lvg denna säsong. Gissar att Rissveds inte haft lika enkelt om fransyskan varit kvar i MTB-VC.Jag blir alltid tveksam när cyklister överpresterar. Jag bara hoppas att hennes snabba lyft beror på mentalt bättre situation och bättre stöd runtom men cykling är en så dopingskadad sport att mina varningsljus tänds direkt när någon blir för dominant. Tyvärr.
PFP har inte känts särskilt motiverad senaste åren i världscupen i XC. Det eller om hon haft nåt träningsupplägg där hon satsat på annat utöver XC, jag vet inte. Nån riktig dominans annat än när det har varit VM eller OS har det inte varit som jag minns det. Men jag kan minnas fel.En faktor är väl att PFP gått över till lvg denna säsong. Gissar att Rissveds inte haft lika enkelt om fransyskan varit kvar i MTB-VC.
Vann i alla fall i Val di Sole och Nove Mesto förra säsongen.PFP har inte känts särskilt motiverad senaste åren i världscupen i XC. Det eller om hon haft nåt träningsupplägg där hon satsat på annat utöver XC, jag vet inte. Nån riktig dominans annat än när det har varit VM eller OS har det inte varit som jag minns det. Men jag kan minnas fel.
Värmde hon upp inför Paris-OS då kanske?Vann i alla fall i Val di Sole och Nove Mesto förra säsongen.
Jag tror mest det handlar om att det är en lång säsong, de flesta är rätt trötta på det i oktober när de har tävlat sen i början av mars. Nästa säsong är det nog mer normala vinstmarginaler igen.Jag blir alltid tveksam när cyklister överpresterar. Jag bara hoppas att hennes snabba lyft beror på mentalt bättre situation och bättre stöd runtom men cykling är en så dopingskadad sport att mina varningsljus tänds direkt när någon blir för dominant. Tyvärr.
Jag tror Jenny snarare underpresterat efter 2016 säsongen, det här är hennes nivå när allt faller på plats. Vilken tur vi har att hon inte la av utan hittade sin egen väg tillbaka. Tror inte heller MTB har samma dopingkultur som lvg, vad jag vet har inte lagledare, tränare, ds, doktorer varit del av detta. Lvg har aldrig rensat ut de fula fiskarna de är fortfarande stora hjältar för många så den mentaliteten finns kvar där. Finns det några fall med dopade MTB cyklister på elit nivå?Jag blir alltid tveksam när cyklister överpresterar. Jag bara hoppas att hennes snabba lyft beror på mentalt bättre situation och bättre stöd runtom men cykling är en så dopingskadad sport att mina varningsljus tänds direkt när någon blir för dominant. Tyvärr.
Det verkar inte vara lika vanligt varken i mtb eller landsväg, men det finns fortfarande problem. Senaste jag kommer ihåg på mtb är Vlad Dascalu (inte ett positivt test, men tre felaktiga whereabout-rapporter på ett år). Men det finns det en separat tråd för här på Happy.Jag tror Jenny snarare underpresterat efter 2016 säsongen, det här är hennes nivå när allt faller på plats. Vilken tur vi har att hon inte la av utan hittade sin egen väg tillbaka. Tror inte heller MTB har samma dopingkultur som lyg, vad jag vet har inte lagledare, tränare, ds, doktorer varit del av detta. Lvg har aldrig rensat ut de fula fiskarna de är fortfarande stora hjältar för många så den mentaliteten finns kvar där. Finns det några fall med dopade MTB cyklister på elit nivå?
Glöm inte Fluckinger för ngt år sedan!Det verkar inte vara lika vanligt varken i mtb eller landsväg, men det finns fortfarande problem. Senaste jag kommer ihåg på mtb är Vlad Dascalu (inte ett positivt test, men tre felaktiga whereabout-rapporter på ett år). Men det finns det en separat tråd för här på Happy.
Frikändes inte han till slut? Eller minns jag galet?Glöm inte Fluckinger för ngt år sedan!
Frikändes inte han till slut? Eller minns jag galet?
Vet inte vad "knuffade fel person vid fel tillfälle" syftar på. Men sak samma, mitt minne verkar ha varit rätt.Jo, han knuffade fel person vid fel tillfälle och fick ta straffet.