Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.

Vilken cykel har du som tar dessa feta däck?Nu har även jag fått på dubbdäcken. Nokia w240 29x2.1. tog med kaffe i flaskan idag och en liten test runda. Visa bilaga 804157Visa bilaga 804158Visa bilaga 804159Visa bilaga 804160
Det är en serious cross pro. Är väl en hybrid cykel från början som jag byggt om till dropbar.Vilken cykel har du som tar dessa feta däck?
Intressant bygge!Kört den med thunder burt 2.10 men får plats racing ralph och ray 2.25.
Visa bilaga 804187
Ramen påminner helt klart om deras gravel serious (gravix). Men tror inte den tar såpass breda däck.Intressant bygge!
2,25 är tydligen den snabbaste storleken på grovt grus. Men antalet snabba ramar som tar den storleken är ingen dussinvara.Är det Thunder Burt 2.1 som gäller för gravel?
Min polare som var nere o körde Gravel-Vm nyligen så att 7/10 körde dessa däcken.
Ändå tycker jag att hos min LBS (tcm) hänger det massvis av fina alternativ som är avsett för Gravel, är det tillverkarna som missuppfattat vad målgruppen vill ha eller är behovet något helt annat?
Det verkar onekligen som däckstillverkarna har en hel del att jobba på när det gäller att optimera snabba grusdäck för lite tuffare grusvägar.
Det är deras arbete - dags att börja anstränga sig på jobbet!Det kommer minst sagt bli lite att jobba med om de ska ändra på naturlagarna.
Snyggt!Efter mycket i livet och många "stress" moment . Så har jag och tjejen tänkt ge oss på lite mer bike packing och ta det lite lungt här i livet och uppskatta vårt underbart fina land. Så nu är den preppad för väskor m.m för utflykter.Visa bilaga 804458
Tack! :)Snyggt!
Är det en Serious Gravix? Köpte själv LS-versionen till min korta sambo i samband med Bikester-mega-rean för två (?) år sen, det var en grym deal men döm av min förvåning när den levererades med 15 x 110mm axel fram.. har din med det?
Den ser värdig uppdraget. Extra nöjd skulle jag vara om jag som du betalalde 2000 SEK + ombyggnad för en riktigt vettig äventyrscykel. Smart att behålla den lilla klingan fram. Går alltid att växla manuellt om det krisar. Själv skulle jag fundera ut en något mer täckande stänkskärmslösning. Kanske bara plast under pakethållarna, men typ något. Hoppas du och flickvännen får riktigt fina turer. Som alltid är det varmt välkommet om du delar bilder från dessa.Efter mycket i livet och många "stress" moment . Så har jag och tjejen tänkt ge oss på lite mer bike packing och ta det lite lungt här i livet och uppskatta vårt underbart fina land. Så nu är den preppad för väskor m.m för utflykter.Visa bilaga 804458
Ja men precis riktigt nöjd med hojen för pengarna jag lagt för uppgifterna den fårDen ser värdig uppdraget. Extra nöjd skulle jag vara om jag som du betalalde 2000 SEK + ombyggnad för en riktigt vettig äventyrscykel. Smart att behålla den lilla klingan fram. Går alltid att växla manuellt om det krisar. Själv skulle jag fundera ut en något mer täckande stänkskärmslösning. Kanske bara plast under pakethållarna, men typ något. Hoppas du och flickvännen får riktigt fina turer. Som alltid är det varmt välkommet om du delar bilder från dessa.![]()
Ser riktigt fint ut. Brukar smaka riktigt bra efter några mil i sadeln. Cyklar ni kring Varberg?Blev ingen lång runda idag pga ostabilt väder . Men vi gav oss ändå iväg en runda och testa mat utrustningen och lite tid tillsammans. Visa bilaga 805561Visa bilaga 805562Visa bilaga 805564Visa bilaga 805565Visa bilaga 805566Visa bilaga 805567Visa bilaga 805568Visa bilaga 805569
Ser för jäkla trevligt ut.Blev ingen lång runda idag pga ostabilt väder . Men vi gav oss ändå iväg en runda och testa mat utrustningen och lite tid tillsammans. Visa bilaga 805561Visa bilaga 805562Visa bilaga 805564Visa bilaga 805565Visa bilaga 805566Visa bilaga 805567Visa bilaga 805568Visa bilaga 805569
Ja det blev bra trots ösregnet och typ stormSer riktigt fint ut. Brukar smaka riktigt bra efter några mil i sadeln. Cyklar ni kring Varberg?
Är tanken senare att ni ska sova i tält eller blir det någon typ av boende?
Det va väldigt trevligtSer för jäkla trevligt ut.
Fan vad fint med äventyr med vad jag får anta är en partner! Så fint att få spendera tid tillsammans på äventyr med någon man tycker om (gäller såklart familj och vänner också). Fint att läsa om också!Det va väldigt trevligt![]()
Jag får skaffa en cyklisttjej jag också. Happy borde ha en dejtingtråd.Det va väldigt trevligt![]()
Det roliga är att min tjej va inte speciellt cykel intresserad innan men jag har lyckats få henne sugen på det mer och merJag får skaffa en cyklisttjej jag också. Happy borde ha en dejtingtråd.![]()
SingelklinganJag får skaffa en cyklisttjej jag också. Happy borde ha en dejtingtråd.![]()
Det roliga är att min tjej va inte speciellt cykel intresserad innan men jag har lyckats få henne sugen på det mer och mer![]()
Jag har hittar redan två pojkvänner på Happy UTAN dejtingtrådJag får skaffa en cyklisttjej jag också. Happy borde ha en dejtingtråd.![]()
Tips på typ av verktyg som du tycker är lämpliga att ha med sig? Jag byter till helt ny slang när jag får punktering, är jag slösaktig och borde laga med lappar istället eller är det som jag tror inte meningsfullt?Vad lärde vi oss av det här idag?
Se till att ha med dig på cykeln:
1. Verktyg
2. Fungerande pump
3. Hel slang, gärna två
4. Var hjälpsam
5. Var utrustad med gott humör och tålamod
Bifogar en nördig länk i brist på skojig bild.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ältavägen
Jag brukar nöja mig med en 5mm insexnyckel för att lossa hjulen om det krävs för att få in cykeln i taxin. Men så kör jag iofs inte med tub.Tips på typ av verktyg som du tycker är lämpliga att ha med sig? Jag byter till helt ny slang när jag får punktering, är jag slösaktig och borde laga med lappar istället eller är det som jag tror inte meningsfullt?
Tips på typ av verktyg som du tycker är lämpliga att ha med sig? Jag byter till helt ny slang när jag får punktering, är jag slösaktig och borde laga med lappar istället eller är det som jag tror inte meningsfullt?
Jag har alltid två nya slangar och ett lagningskit. Men lagningskitet är tänkt om jag kör slut på båda slangarna... I första hand byter jag till ny slang. Vet inte om det är onödigt slösaktigt?
Jag har nog bara fått punka en gång med slanglöst, den gången hann däcket kränga av innan jag fick stopp på cykeln. Gissa om jag var glad över att det fanns en reservslang i sadelväskan.Man kan får punka i nya slangen också. Därför har jag med en ny slang och en lagningskit. På gruscykeln kör jag tubeless och har jag bara med en multitool med salamiverktyg och en salami (aldrig fått punka (som inte tätades av guckan) dock).
Jag får punktering nästan varje gravelrunda, ca 50-60 km, asfalt/grus 50/50, 40-622, Schwalbe G-One RS, Conti Cross slang.
Ja, har du någon idé?Kanske dags att fundera lite på varför?