Jenny Rissveds

Jenny Rissveds
När Orbea inte ens nämner Jenny vet man hur löjligt det är...

Screenshot_20260318_201338_Facebook.webp

Jenny Rissveds
När Orbea inte ens nämner Jenny vet man hur löjligt det är...

Visa bilaga 820370
skrattretande.

en kan tänka att det är extra knäppt när det är arbetarägt, men så här sa noam chomsky om arbetarkooperativet som driver orbea:
Take the most advanced case: Mondragon. It's worker-owned, it's not worker managed, although the management does come from the workforce often, but it's in a market system and they still exploit workers in South America, and they do things that are harmful to the society as a whole and they have no choice. If you're in a system where you must make a profit in order to survive, you're compelled to ignore negative externalities, effects on others.

Jenny Rissveds
Brukar nhl-lagen skryta i sociala medier när landslag med "deras" spelare i vinner?
Jag följer inte NHL så det vet jag inte. Om en svensk spelare S som spelar i NHL-lag X vinner OS med Sverige skulle jag inte tycka det vore jätteunderligt om X i sociala medier postade något om att S, som spelar i X, vunnit OS.

Så, nu har jag svarat på din fråga. Då kan du få svara på min.

Jenny Rissveds
Det är väl en sak att fokusera på sin sponsrade åkare, men att låtsas som om andra halvan av laget inte existerar blir rätt märkligt.
"Enögdheten" tycker jag är lättare att kritisera än att de uppmärksammar framgångar för en åkare de sponsrar även om det i åkaren i det aktuella fallet inte tävlar för sponsorn.

Tillbaka
Topp