[OT] Happys båtforum

[OT] Happys båtforum
Blir inte sjösättning förrän framåt midsommar, det växer som fasen här på västkusten så om båten ligger still i en månad blir det inte bra.

Å andra sidan är det bara barnens gummibåt det handlar om, så det är ju bara att putta i den. Små båtar, små bekymmer. Har ingen egen båt, vilket kan vara lite sorgligt men jäklar va' kul tjejerna hade förra sommaren i La Chiquita! Dom praktiskt taget bodde i båten 5 veckor i sträck.
IMG_2779 3.webp

Senast ändrad:
[OT] Happys båtforum
När nu gummibåtar är på tapeten måste jag ställa en fråga.

Jag har sedan några (3?) år en liten gummijolle för att ro ut till bojen. Den har en uppblåsbar durk. Jag valde den modellen för att jag trodde den skulle vara minst utrymmeskrävande i vindsförrådet under vintern.

Nu har jag en pyspunka på durken. Det läcker såpass mycket att det irriterar. Jag är är tvungen att ta med mig pump varje gång jag skall använda jollen. Men, det läcker för lite för min vanliga läcksökningsteknik (såpvatten). Jag har gissat att det är ventilen som läcker men inga åtgärder där spelar någon som helst roll.

Tips emottages tacksammast.

/Martin

[OT] Happys båtforum
När nu gummibåtar är på tapeten måste jag ställa en fråga.

Jag har sedan några (3?) år en liten gummijolle för att ro ut till bojen. Den har en uppblåsbar durk. Jag valde den modellen för att jag trodde den skulle vara minst utrymmeskrävande i vindsförrådet under vintern.

Nu har jag en pyspunka på durken. Det läcker såpass mycket att det irriterar. Jag är är tvungen att ta med mig pump varje gång jag skall använda jollen. Men, det läcker för lite för min vanliga läcksökningsteknik (såpvatten). Jag har gissat att det är ventilen som läcker men inga åtgärder där spelar någon som helst roll.

Tips emottages tacksammast.

/Martin
Spraya med diskmedel+vatten för att se var det formas bubblor?

Edit. Nu ser jag meningen att du redan har försökt med såpvatten...

Annars kan du väl försöka pressa delar av den under vatten för att se om det blir några bubblor. Vattenfylla insidan? Har du sprayat såpvatten runt o på/i ventilen oxå?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp