Vätternrundan 2026

Vätternrundan 2026
Att skriva i ”Inte cykla Vättern Tråden” är nog mycket närt av skam också. Man identifierar sig som cyklist, hänger på fora, köper dyr vätska till däcken.. men har inte kapaciteten till att klara av loppet.

För om vi är ärliga så är det ju oftast det som det gäller. För att klara ett vårrus eller en omgång i Tour de France så behövs alla komponenter av kapaciteten. Fysisk ork, rätt energi, rätt taktik, rätt material och vilja.

Att sakna vilja är ungefär samma som att sakna cykel eller vara för otränad. Klent virke helt enkelt.

Så säga vad man vill om de som gör det spexigt. De lämnar i vart fall inte WO.

Vätternrundan 2026
Herr ChatGPT säger följande om antal anmälda per år.

Visa bilaga 836136

För 2026 hittade jag något om nästan 20000 anmälda och 17200 startande.

Är ju helt klart på en lägre nivå än vid peaken, men på uppgående.
Tycker det ser väldigt stabilt ut bortsett från dippen vid och i kölvattnet av covid, vilket ändå känns rimligt. Folk prioriterade sånt man inte kunde göra under covid över vätternrundan i några år.

Vätternrundan 2026
Att skriva i ”Inte cykla Vättern Tråden” är nog mycket närt av skam också. Man identifierar sig som cyklist, hänger på fora, köper dyr vätska till däcken.. men har inte kapaciteten till att klara av loppet.
Det tror jag inte.
Delvis, i alla fall tidigare.
Nej, detta är det enda forum jag hänger på.
Nej.
Just nu med strulande rygg är det sannolikt så. VR som sådan kräver dock inte så mkt kapacitetsmässigt för att ta sig igenom.

Tillbaka
Topp