[OT] kajaktråden, motionspaddlare

[OT] kajaktråden, motionspaddlare
Lite vid sidan om topic, men tänker det säkert finns kunskap här ändå :)
Barnen vill ha en Sup på landet. 12 åring, respektive en pappa med 6 åring med sig som ska bruka. Inget avancerat utan som badleksak, paddla runt i lokala badviken.
Ska vara uppblåsbar för transport respektive kunna plocka undan vintertid.

Duger en sån här?

eller duger en sån här rentav för ändamålet?

Den sistnämnda fanns ingen lämplig pump till i lager men det kan man väl hitta någon annanstans.

Jag har förstått så mycket att man vill ha en styv som inte viker sig under last och då verkar högt lufttryck vara grejen. Men finns ju väldigt lite konkreta specs på de här billigare varianterna så svårt att avgöra vad som är dugligt.
 
[OT] kajaktråden, motionspaddlare
Lite vid sidan om topic, men tänker det säkert finns kunskap här ändå :)
Barnen vill ha en Sup på landet. 12 åring, respektive en pappa med 6 åring med sig som ska bruka. Inget avancerat utan som badleksak, paddla runt i lokala badviken.
Ska vara uppblåsbar för transport respektive kunna plocka undan vintertid.

Duger en sån här?

eller duger en sån här rentav för ändamålet?

Den sistnämnda fanns ingen lämplig pump till i lager men det kan man väl hitta någon annanstans.

Jag har förstått så mycket att man vill ha en styv som inte viker sig under last och då verkar högt lufttryck vara grejen. Men finns ju väldigt lite konkreta specs på de här billigare varianterna så svårt att avgöra vad som är dugligt.


Vi har liknande från waterey, jättenöjda. Stabila grejor för vettig peng. Ingen expert dock.
 
[OT] kajaktråden, motionspaddlare
Lite vid sidan om topic, men tänker det säkert finns kunskap här ändå :)
Barnen vill ha en Sup på landet. 12 åring, respektive en pappa med 6 åring med sig som ska bruka. Inget avancerat utan som badleksak, paddla runt i lokala badviken.
Ska vara uppblåsbar för transport respektive kunna plocka undan vintertid.

Duger en sån här?

eller duger en sån här rentav för ändamålet?

Den sistnämnda fanns ingen lämplig pump till i lager men det kan man väl hitta någon annanstans.

Jag har förstått så mycket att man vill ha en styv som inte viker sig under last och då verkar högt lufttryck vara grejen. Men finns ju väldigt lite konkreta specs på de här billigare varianterna så svårt att avgöra vad som är dugligt.
Skulle gissa att båda duger för lite lek och kanske en stunds motion.
 
[OT] kajaktråden, motionspaddlare
Vackert väder en söndag, dagen efter att man bonkat i sadeln, vigs åt paddling. Det är sen gammalt. IMG_6664.webpIMG_6665.webpVåldsamt mycket småbåtar ute, varför är alla på väg någonstans? Mycket folk som badade också, även jag hoppade i väl tillbaka på klubben. 21 grader.

Ang sup, se till att få en paddel du som vuxen kan använda. Lätt att den blir kort om man fokar på barnen.
 
[OT] kajaktråden, motionspaddlare
Vackert väder en söndag, dagen efter att man bonkat i sadeln, vigs åt paddling. Det är sen gammalt. Visa bilaga 837049Visa bilaga 837050Våldsamt mycket småbåtar ute, varför är alla på väg någonstans? Mycket folk som badade också, även jag hoppade i väl tillbaka på klubben. 21 grader.

Ang sup, se till att få en paddel du som vuxen kan använda. Lätt att den blir kort om man fokar på barnen.
Ny båt?
 
[OT] kajaktråden, motionspaddlare
Gjorde en kul grej igår.

Startade 06 på morgonen, mådde rätt trött och kasst sista timmen men fick ihop ca 75km till slut kl ~20.30

Inte paddlat sen förra sommaren så borde nog gjort en bättre uppladdning, men nu har jag testat och det är ju kul…
Imponerande!

Hur mådde händerna efter den turen?? :)
 
Tillbaka
Topp