Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej, hjulet ska lixom rulla vertikalt emot golvet settVisa bilaga 845584
Första gången jag bygger trekors så jag har inget att jämföra med — lyckades jag få ekrarna rätt?
Var tvungen att fundera varför det såg konstigt ut, och insåg att du det är 28 ekrar. Vanligtvis väljer man väl tvåkors med 28 ekrar? Vinkeln vid flänsen i navet blir ju ganska aggressiv, och risken är väl att ekern belastas lite tokigt? Hur ligger ekrarna an mot flänsen? Blir det en extra böj vid flänskanten, eller går ekern rakt där?Första gången jag bygger trekors så jag har inget att jämföra med — lyckades jag få ekrarna rätt?
Konstaterar att det finns gott om åsikter åt alla möjliga håll. Har kört tvåkors på mina tidigare byggen men de två duktiga hjulbyggare jag pratade med sade trekors så kör på det den här gången.Var tvungen att fundera varför det såg konstigt ut, och insåg att du det är 28 ekrar. Vanligtvis väljer man väl tvåkors med 28 ekrar?
Med reservation för att hjulet bara är ihopmonterat och ekrarna inte är spända ordentligt än:Vinkeln vid flänsen i navet blir ju ganska aggressiv, och risken är väl att ekern belastas lite tokigt? Hur ligger ekrarna an mot flänsen? Blir det en extra böj vid flänskanten, eller går ekern rakt där?