[Kalender] BRM 600km Malmö - Blekingerundan 17 juni [nu med RR-länk]

Starkt kört båda två!
Hur mycket stopptid(ink. 3? punkteringar) hade ni på rundan?

Ca 1.30 med punkorna. Så ca 30 mins till punkor (ja, vi ska leta efter stenjäveln och pumpa ca 200 tag).

Den första punkan var efter noll km - när vi skulle rulla ut från macken var NLCs bakdäck tomt. Hade stått och läckt med det snackades...

Första kontrollen ångrar jag att jag inte filmade - ur pedalerna i under en minut.

En runda som hade nästan allt. Nu ska jag koka lite nypotatis, knäcka en burk matjes och avnjuta en lagom kall Oppigårds

NLC sa:
En runda som hade nästan allt. Nu ska jag koka lite nypotatis, knäcka en burk matjes och avnjuta en lagom kall Oppigårds

Men bara nästan. Det kom inget regn värt att tala om.

Men ett antal öl måste ha slunkit ner, jag känner mig iallafall bakis.

ohellstrom sa:
NLC sa:

Men bara nästan. Det kom inget regn värt att tala om.

Men ett antal öl måste ha slunkit ner, jag känner mig iallafall bakis.

Det är något välbekant med den känslan ja.

Kollega på lunchen: "vad har hänt med dina ögon?".

Jag: "eehm, pollen!"

Fan vad det märks när man har varit ute på rackartyg...

Imponerande med korta stopp, på Täby600 hade vi i princip noll disciplin vad gäller tider på stoppen, men målet var ju att hålla på länge eller hur det nu var...

Ja, disciplin var lite av ledorden samt snabbt och snyggt. Hade bara vägarna varit lite torrare så däcken inte dragit med lika mycket grus så kanske även vi hade sluppit punkteringarna... Men nu vet vi ju att det definitivt går att komma under även 21 h, det ska bara göras också =)

Tack!

Som NLC skriver så är sub21 fullt möjligt. Jag skulle påstå att vi var en punka och en 50/50-fördelning av med- och motvind ifrån.

Alternativt kan ju "vissa" ge fan i att lägga till 5-6 bonuskilometer på alla banor ?

NLC sa:
Ja, disciplin var lite av ledorden samt snabbt och snyggt. Hade bara vägarna varit lite torrare så däcken inte dragit med lika mycket grus så kanske även vi hade sluppit punkteringarna... Men nu vet vi ju att det definitivt går att komma under även 21 h, det ska bara göras också =)

Några gubbar till för att dela på dragjobbet underlättar själva cyklandet men däremot kan stoppen då bli mycket segare. Det märkte vi när vi var 7 cyklister under delar av Täby-rundan. Imponerande snittfart på två man. Vi var fler första halvan och sista 18milen tre gubs.

Det kan vara lite av en konst i sig att verkligen hålla stoppen riktigt korta. Som du säger är det betydligt svårare i en lite större grupp... det blir kö i kassan, nån ska på dass och då tänker en annan att han hinner klämma en kaffe etc etc.

En del handlar också om att stämma av förväntningar på förhand, det är för sent att ropa "kort stopp" när 5-7 relativa främlingar rullar in till en kontroll efter 23 mil. Har inte alla mar med sig funkar det inte.

Ja jösses, en minnesvärd runda skulle man tro men nu har vi knackat ur oss varsin mer eller mindre fragmentarisk rapport haha. Så finns det ju också element som inte lämpar sig i skrift ;)

Vad gäller farten hade det varit ganska lätt att resignera i Kristianstad. Så ja, farten blir vad den blir men bara under förutsättning att man fortsätter göra sitt bästa.

I nära framtid kommer det dyka upp rapporter om både finfika och lagad mat!

Det är lätt att vara efterklok ang mat & dryck.

Även jag hade med mig tillräckligt med smörgåsar hem för att ha haft plats för (de saknade) knävärmarna samt hälften av marsipanen men samtidigt borde jag ätit mer och tidigare. Odiskutabelt så var två flaskor inte tillräckligt för att köra på under eftermiddagen och man borde ha markerat lämpliga mellanliggande vattenhål i förväg istället för att kika utefter vägkanten när det väl blir ett behov.

I matväg hade jag packat:
* 2+2 skivor solrosbröd med jordnötssmör (skuret i "bar size bits")
* 1 påse Haribo Goldbears (80 gr)
* 1 st Odense Marsipan Lyx 300 gr, delad i två påsar.
Till det 6 tabletter High5 Zero Extreme för att blanda under färd, 2 tabletter låg i första flaskan.

Det jag borde ha plockat med är en soft flask för att toppa upp lite på de längsta sträckorna, om inte annat för att kunna använda vatten till mer än att bara dricka.

Ja, vi borde

a) stoppat en extraflaska i fickan i Markaryd
b) Svept mer vatten i Alvesta
c) Stoppat en extraflaska i fickan i Alvesta
d) i förväg haft koll på att Preem i Tingsryd faktiskt låg mycket lämpligt till.

Ja, folk pratar ju med värme om den sortens genomförande... jag och NLC har planer om att prova när vi blir vuxna :)

Men som sagt, nu HAR vi faktiskt en plan för delvis lugnare cykling. Men så blir det å andra sidan långt...

Tillbaka
Topp