Brakastruten
Aktiv medlem
Hur räddar man brallorna? (eller visa ditt skrev-tråden)
Bruce behöver inte raka pungen, ifall han säter silvertejp över hålen!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
eketjall sa:79 kronors sadel från Lidl och jeans för max 300kr, helst inte mer än 200kr = inga problem.
Tror iofs sadeln gör störst skillnad eftersom jag slet ut jeans med den gamla sadeln som var något mindre stoppad. Att nuvarande sadel har hål i mitten kan säkert påverka.
Jag ska erkänna att jag nog har något par som börjar bli tunna i skrevet nu så här drygt 2 år efter det inlägget.ForesterGuy sa:eketjall sa:79 kronors sadel från Lidl och jeans för max 300kr, helst inte mer än 200kr = inga problem.
Tror iofs sadeln gör störst skillnad eftersom jag slet ut jeans med den gamla sadeln som var något mindre stoppad. Att nuvarande sadel har hål i mitten kan säkert påverka.
Inköp senaste veckan: en sadel på Lidl, 79:90, samt nio par Levis för 210 kr paret. Borde räcka ett tag.
Har corduraförstärkta Wranglers, men förstärkningen är bara från knäna och nedåt.
Att jag sen har ett gäng rodeo-Wranglers liggandes sen dollarn var låg och frakten från USA billig, och mest använder 5.11-byxor på arbetsdagar innebär att jag sällan hinner slita ut jeans numera...det är väl därför de säljs färdigslitna nuförtiden. ?
ratatosk sa:Nej nej nej, jeans lagas inte med textillim, inte utan lappar, inte med tunt bomullstyg. Inget av det håller.
De kan lagas från insidan om man vill göra det lite synligt, från utsidan om man vill ha mängder av lappar. (Jag har ett par med lappar i 3 lager, nästan inget orginaltyg kvar. Varma vinterjeans. Men de ligger i källaren eftersom mina cyklistben inte får plats i dem längre.)
...Massa besserwissertext...
bruce sa:fredrikw skrev:
-------------------------------------------------------
> använda för ändamålet avsedda byxor kanske?
Men jag kan ju inte glida omkring i lycrabrallor på jobbet..
Problemet med den där lappningen är ju att man ser ut som om man är deltagare i Paradise Hotel och rakar bröstet.ratatosk sa:ratatosk sa:Nej nej nej, jeans lagas inte med textillim, inte utan lappar, inte med tunt bomullstyg. Inget av det håller.
De kan lagas från insidan om man vill göra det lite synligt, från utsidan om man vill ha mängder av lappar. (Jag har ett par med lappar i 3 lager, nästan inget orginaltyg kvar. Varma vinterjeans. Men de ligger i källaren eftersom mina cyklistben inte får plats i dem längre.)
Oj. Där var de ju nästan nya. Nu har de nått hit. Jag vet inte om jag kan skylla på cyklistbenen när de periodvis är för små.
Henrik_E sa:Problemet med den där lappningen är ju att man ser ut som om man är deltagare i Paradise Hotel och rakar bröstet.ratatosk sa:ratatosk sa:Nej nej nej, jeans lagas inte med textillim, inte utan lappar, inte med tunt bomullstyg. Inget av det håller.
Oj. Där var de ju nästan nya. Nu har de nått hit. Jag vet inte om jag kan skylla på cyklistbenen när de periodvis är för små.
Hör med Kerstin på Second Sunrise på Katarina Bangata. Hon har precis skrivit en bok om att laga kläder.roskai sa:Om man behöver få detta åtgärdat i Stockholm, var gör man det då, billigt? Byxorna värde var 699 kr, så under det tack! Ratatosk kanske gör det i utbyte mot trasiga jeans? ?