Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Borde funka utan problem.Ecke16 sa:Dom här grejorna passar väl ihop? Ultegra R8000 kassett och 105/SLX HG601 kedja
/Ecke
Ecke16 sa:Bytte till dom på cykeln, men tycker den inte löper så bra på vevpartiet. Kört kanske 170 mil med grejorna innan. Kan kedjan jag tog bort hunnit slita på kuggarna fram under den tiden så mycket? Tror det var en kmc kedja innan.
Kneecap sa:Köp en DA kedja istället. Liten ekonomisk uppoffring men klart bättre kedja.
freddag sa:vad är fördelarna?
den är 4 gånger så dyr som en billig kedja. säg att en byter kedja var 200:e mil och cyklar 1000 mil om året, då blir uppåt 2000 kr extra per år bara i kedjekostnad.
Kneecap sa:freddag sa:vad är fördelarna?
den är 4 gånger så dyr som en billig kedja. säg att en byter kedja var 200:e mil och cyklar 1000 mil om året, då blir uppåt 2000 kr extra per år bara i kedjekostnad.
Tjena!
1. Växlar mjukare
2. Rostar inte
3. Håller längre.
Om man bara kör 200 mil på en kedja så gör man någonting fel. Om det nu inte är 200 mil lera i Åre. Men på LVG får man ju ut markant över 200 mil.
Men visst, det kan ju vara så att om man kör billiga kedjor så håller dom bara 200 mil.
Den är dessutom inte fyra gånger så dyr som en 105 kedja, inte ens dubbelt så dyr. Skiljer en hunka ungefär.
freddag sa:ok, intressant, för jag har kommit till rakt motsatt slutsats.
vad innebär egentligen mjukare växling? mina billiga kedjor växlar utmärkt. "mjuk" är dock inte mitt ideal för växling. jag vill gärna ha exakt, krispig, snabb växling, men "mjuk" vet jag inte.
dura ace kostar 40 euro, sram pc-1110 kostar 10. jag har svårt att tro att dura ace håller 4 gånger längre.
en risk med 450-kronorskedja är att en drar sig för att byta den i tid och därför sabbar kassetten i förtid.
jag har testat många olika kedjor och alla håller lika bra/dåligt för mig. på mountainbike, i blandade förhållanden. jag byter nu kedja vid 0,5% förlängning. det blir mellan 100 och 300 mil. av vad jag läst på detta forum är det inte en ovanligt låg siffra (även om jag också läst folk som får helt otroligt många mil på sina kedjor). min preliminära uppfattning är att pc-1110 är precis lika bra som något annat.
men jag har inte testat xtr/da. slog på stort och köpte xt en gång, men det kändes som bortkastade pengar.
nån som vet hur stor skillnad, om någon alls, kroppsvikt och benstyrka gör för kedjans livslängd? borde inte en tyngre kropp med starkare ben slita betydligt mer kedja per mil?
etnica sa:Hmm mina xt kedjor för 11 delat på mtb håller typ 20 mil om jag skall byta vid 0,5. Låtsas just nu som att jag läser av fel :(
Har den där dyra park tool kedjemätaten.
Förlåt har inget med ts att göra.
etnica sa:Hmm mina xt kedjor för 11 delat på mtb håller typ 20 mil om jag skall byta vid 0,5. Låtsas just nu som att jag läser av fel :(
Har den där dyra park tool kedjemätaten.
Förlåt har inget med ts att göra.