(1/2 OT ) Sportbutiken XXL

Såg den här i reklamutskicket:

105 R7000, aluram och kolfibergaffel för 7990. Helt ok pris kan man tycka.
Ja, imponerande.

För folk med smart trainers och nuvarande Zwift-trend kan möjligen denna typ av racers vara intressanta också.

Att ställa sig upp och trycka på så att det knakar i ramen är kanske inte jättemysigt att göra med en "fin-racer". Beroende på vilken smart trainer man har så blir det lite skum belastning på cykeln när man ståtrampar.

Kan detta vara något prisvärt för vardagsbruk, familjeutflykter etc.?
Priset mycket svårt att slå för en ny hybrid även om totalpriset självklart går upp om du räknar med skärmar, lås, lampor etc. Den finns också med hydrauliska skivbromsar samt bättre däck men dyrare:

Senast ändrad:
Priset mycket svårt att slå för en ny hybrid även om totalpriset självklart går upp om du räknar med skärmar, lås, lampor etc. Den finns också med hydrauliska skivbromsar samt bättre däck men dyrare:
Beställde båda så man kan utvärdera de samtidigt.
Det som skiljer är:
Shimano Altus RD-M310-L 1x8 mot Shimano Alivio 1x9
Tektro MD-280 (160/160) mot Tektro MD-280 men står i beskrivningen både mekaniska och hydrauliska bromsar.
WHITE ControlPost Comp 31.6 mm mot WHITE ControlPost 31,6 mm, dämpad
WHITE ControlBar Comp 740 mm mot WHITE ControlBar Comp (M=700 mm, L=720 mm)
Inga pedaler mot WHITE Flat PP 9/16''
Plus en massa motsägelsefullt i produktbeskrivningen och specifikationerna.
Däck är desamma på båda enligt XXL's hemsida.

Är den förberedd för skärmar eller måste man hålla på med nåt fulhack för att få på dom bra?
Det som skiljer är:
Tektro MD-280 (160/160) mot Tektro MD-280 men står i beskrivningen både mekaniska och hydrauliska bromsar.

Kan detta vara något prisvärt för vardagsbruk, familjeutflykter etc.?
Priset svårt att slå även om totalpriset självklart går upp om du räknar med skärmar, lås, lampor etc.Den finns också med hydraliska skivbromsar men dyrare:
Det som skiljer är:
Någon har skrivit en kommentar/review om cykeln med hydrauliska bromsar, citerar:
"Toppenfin cykel med generös utrustningsnivå till priset. Hydrauliska bromsar är värt mycket och att det är 1x9-växlar, dvs ingen framväxel, är stilrent och bra. Upptäckte dock två felaktigheter i beskrivningen, varav en är klart positiv. Vikten är cirka 12,9 kg för L-modellen, och inte 13,9 kg som det påstås i beskrivningen. Däcken är modell VEE Speedster och storleken är inte 700x45C utan 700x40C, alltså något smalare än vad som står.”

Mina gör den eviga vilan på återvinningen. De är för små för en MTB å systemet för montering funkar inte, enligt min erfarenhet.

Frid!
Mina passar utmärkt på en scott spark 900 iaf… men det är gamla modellen på bar mitts. Kanske har något ändrats? Det är lite pill att få dit dom men det är inte så noga. Räcker att man får igen dragkedjan.

White bar mittens för 79:- om man är medlem. Gäller tom 31/10.
Totalt värdelös design. ?‍? Testade på 5 olika MTB (mina+barnens) och dragkedjans gick inte att stänga om man har både växelreglage/dropperreglage och bromshandtag. Med bara broms går det att få igen dragkedjan.

Den där yttre kardborreflärpen som ska sättas runt styret är på tok för kort, räcker möjligen runt ett styre utan monterade grepp. :) Det blir retur på den!

@quattroman det sitter kardborre innuti på båda mina.

Jag har den förra färgen och för priset är den outstanding. Kört kanske tre vintrar. Har ej dropper på vintern dock. Jag tror att det passar om man vill, för det är väldigt många vintercyklister som har just dessa.

Ja för 50-lappen är det väl värt att hitta på något. Ska prova att få fast dem i styrändspluggarna så dem håller en lämplig vinkel.
Cykelställen under tak på jobbet rymmer inga manliga (5") däck så jag får låsa tjockisen i stolpar under bar himmel. Ska köpa pappersklämmor och vika muffarna dubbelt så dem håller sig torra. Det är i alla fall inhägnat och kameraövervakat?

Någon som har koll på om de har någon form av prisgaranti för sina kampanjer? Köpte en hoj på XXL för mindre än en månad sedan som nu är nedsatt 20%

Och i värsta fall är det ju bara att köpa en ny till lägre priset, och lämna igen den nya med gamla kvittot. På så vis har man ju 1 års ”prisgaranti”.
Fast funkar kanske inte på cykel om ramnummer står på kvittot (gör det det?)

Och i värsta fall är det ju bara att köpa en ny till lägre priset, och lämna igen den nya med gamla kvittot. På så vis har man ju 1 års ”prisgaranti”.
Fast funkar kanske inte på cykel om ramnummer står på kvittot (gör det det?)
Haha, jag tänkte på den varianten men det kändes så komplicerat ? Nej jag tror inte jag såg något ramnummer på kvittot

Tillbaka
Topp