chrhar : hahah jag funderade på att ändra rubriken efter 4 sidor, men pallade inte hehe.... har mer blivit mycket allmänna diskussioner...
Jag känner en mycket större utveckling med denna träning, men är sosmagt extra försiktig och känner efter extra mycket på om saker är som det ska, lätt och ändra om man känner sig slö samt att det är enkelt att ta vilodagar om det behövs..... I efterhand får jag väl gräma mig över att jag inte lyssnade isåfall, även om jag tror på denna vägen kan man ju alltid ha fel;)... Lite står jag fast vid teorin att en som vill bli en vinnare kan inte följa normer utan måste skapa sig en egen bild och träna på ett eget sätt utifrån vad man själv tror på, för tron är det viktigaste när det gäller allt, en tro på det man gör skapar ofta underverk. Om du tränar lika mycket som andra så blir du förmodligen inte ngt speciellt, utan en i mängden till slut, då handlar allting om genetiska faktorer förmodligen, vilket inte är anledningen till varför du satsar på en sport, du måste göra en skillnad mot andra för att utmärka dig. Allt handlar nog om chansningar om man vill bli något, ... Du ska hitta genvägar och egna sätt att ta dig fram med en bra grundkunskap om sin egen kropp och dessa begränsningar och styrkor. Jag känner liksom att jag tagit del av massa tips dels här och på klubbkamrater då jag var ute på hal is och har ändrat och testat massa olika scheman för att sedan dra egna slutsatser..
Det här med natträning ska jag nu försöka ta bort så lång det går i framtiden JockeS, hälsa går såklart före huvudets ansträngning.
Lite hur jag tänker :D
Den tävling som betyder mest detta år är en som kanske inte är så glamourös, men gimonäs bikeboost i Umeå;)... Den ska jag fan i mig vinna!!(vinna på hemmaplan känns alltid bäst och då kunna ses som umeås starkaste hade varit ngt;)...), så ni starka ska inte åka dit om jag får bestämma hehehe;)...
Med hemmaplan menas att jag bott i Umeå från 1 till 16 års ålder och bor fortfarande där iblaaand, dock rätt sällan.