29"-däck under 1000g med hyggligt bett? (~2.4")

Bilagor

• IMG_20250902_162510489.webp
    IMG_20250902_162510489.webp
    459.3 KB · Besök: 53
Jag kör DD eller om det är DH på min spindrift och insert och bakhjulet lider ändå.
Låter som att det är dags att börja fundera på fler saker att kolla på.

Mina bakhjul mår ex mycket bättre sen jag satte en hårdare HSC-tune på bakdämparen. Det blir inte samma hårda smäll när det slår igenom längre utan lite mer linjärt motstånd. Det är bra både för upplevelsen och uppenbarligen hur ofta fälgen slår i hårda saker.

Mina DH-fälgar är iofs krokiga de med. Trots de tjockaste däcken jag tror man kan köpa för pengar (Michelin DH22, versionen som väger 1,5 kg+ i 27,5"). Men det hade jag kunnat lösa genom att sluta cykla på den som om jag stulit den.

Låter som att det är dags att börja fundera på fler saker att kolla på.

Mina bakhjul mår ex mycket bättre sen jag satte en hårdare HSC-tune på bakdämparen. Det blir inte samma hårda smäll när det slår igenom längre utan lite mer linjärt motstånd. Det är bra både för upplevelsen och uppenbarligen hur ofta fälgen slår i hårda saker.

Mina DH-fälgar är iofs krokiga de med. Trots de tjockaste däcken jag tror man kan köpa för pengar (Michelin DH22, versionen som väger 1,5 kg+ i 27,5"). Men det hade jag kunnat lösa genom att sluta cykla på den som om jag stulit den.
Ja det finns säkert mycket att skruva på. Tekniken som nr 1. Jag behöver helt säkert en hårdare fjäder då jag väger en del mer än när jag köpte cykeln. Men jag kör så lite nuförtiden så det blir att jag bara kör på.

Sen har jag newmens billigare hjul på som inte är det starkaste, jag väger ändå 100kg med utrustning och det kostar ju på i tex itzybitzy. På stigcykeln kör jag newmen slx i kolfiber som är den lätta versionen och de är spikraka efter 4 säsonger. Och då åker jag max exo casing, ofta tunnare också.

Jag kan lägga till att min son fick en punka på bakdäck av sin dirt i Järvsö på lördag. Nu kör han inte tubeless, men han trodde att 3,5 bar skulle räcka (han måste väga lite mindre än 50 kg). Var slutsats är att orsaken måste har varit en sten på grusvägen man tar på Barbro innan led-hubben. Så däck och hjul tar mycket stryck av sten när man kör i hög hastighet. Sen hade flera ekrar lossnat i sonen Newmen bakhjul, som inte är förvånande.

Själva fick jag en stor spick som gick genom bakdäcket på två ställen. Tyvärr tänkte jag på att tar en bild just efter jag drog ut spiken.

2025-09-03-11-57-53-843.webp

Ja det finns säkert mycket att skruva på. Tekniken som nr 1. Jag behöver helt säkert en hårdare fjäder då jag väger en del mer än när jag köpte cykeln. Men jag kör så lite nuförtiden så det blir att jag bara kör på.

Sen har jag newmens billigare hjul på som inte är det starkaste, jag väger ändå 100kg med utrustning och det kostar ju på i tex itzybitzy. På stigcykeln kör jag newmen slx i kolfiber som är den lätta versionen och de är spikraka efter 4 säsonger. Och då åker jag max exo casing, ofta tunnare också.
Jag behöver 0.2 bar mer mer i däcken i Järvsö än Åre pga farten på Popp, Itzy, Till Mina Vänner och Kristin. Med radialdäck 0.3-0.4 bar mer.
Kör nu Radialdäcken från Schwalbe, Rimpact Pro Race bak (Gravity Pro), för vettig känsla med höga tryck. Slår typ aldrig igenom bak alls nu.

Senast ändrad:
Tråden började med alternativ till XR4 och andra trampvänliga däck under 1000g (hur nu ett 950 g däck kan anses trampvänligt är en annan bra fråga). XR4 vägde runt 800g innan det sabboterades av folk som inte klarar att cykla med något så "lätt" som 800g. Är det svårt att skapa en tråd om däck över 1000g för störtlopp och vinschning på lättast växel i snigelfart? Kalla tråden vad ni vill bara ni håller era störtloppsbehov utanför den här tråden, tack.

Edit: XR4 var inte med i början såg jag nu, kollade väl fel, sorry.

Senast ändrad:
Tråden började med alternativ till XR4 och andra trampvänliga däck under 1000g (hur nu ett 950 g däck kan anses trampvänligt är en annan bra fråga). XR4 vägde runt 800g innan det sabboterades av folk som inte klarar att cykla med något så "lätt" som 800g. Är det svårt att skapa en tråd om däck över 1000g för störtlopp och vinschning på lättast växel i snigelfart? Kalla tråden vad ni vill bara ni håller era störtloppsbehov utanför den här tråden, tack.

Edit: XR4 var inte med i början såg jag nu, kollade väl fel, sorry.
DHR II 29" 2.3 väger under 1kg :)

Försök till OnT. Bytte igår bakdäck på sonens dirt: Billy Bonkers performance 24x2,0", 449 gram. Används förresten också till liftburen cykling. Hyggligt bett kanske inte, men nya har mittendobbar där gamla däcket hade blivit en slick. Rullar otroligt bra. Sonen behövde bromsa inför varje feature på Barbro.

Tack för on topic igen!

Har testat Ground Control Grid T7 fram (902g på min våg, +32g angivet). Det var bättre sidogrepp än förväntat, men gav aldrig 100% självförtroende i svängar med mycket barr/kottar eller grus/sten, eftersom det upplevs flyta ovanpå mer än önskat (tätt sittande dobbar i forecaster v1 storlek + en rad mindre dobbar där fc v1 inte har dobbar alls).

Acceleration för GC var nog relativt dålig pga tyngden med ca 150g slang i. Mycket stabilare och styvare än mitt gamla XR4 (120 tpi och ca 780g nytt). Minskade 0.1 bar på GC (under 0,9 bar med min billiga lidl-pump) för att få det följsamt och inte studsigt på kort brant häll uppför där acceleration behövs, men upplevs brista, så behövs lite längre accelerationssträcka och mer kraft (känns i ryggen).

Har bytt till ett Purgatory Grid Trail T7 fram. Köpte det mest för det kostade 299 kr och hoppades på tur med vikt (LoL). Bättre självförtroende i sväng, men ännu tyngre på 993g. Rullar nästan lika OK som GC, i alla fall som framdäck, men jag är ingen fartfantast på väg, vill ha stig med stök.

Både GC och Purg var rätt bökiga att få på fälgen (har 25i), den senare värst.

Tvingas nog till slanglöst för att få ned vikten lite. Behövs inte för punkaskydd. Kanske ska testa med minimalt med vätska, vad det nu kan vara?

Har ett ca 700g forecaster dc v1 bak. I praktiken ett semislick då bara sidodubbar kvar nästan. Nästa steg är att testa GC som bakdäck. Stackars min rygg, blir nästan 300 + 200 g roterande vikt mer än vad ryggen är van vid.

Försök till OnT. Bytte igår bakdäck på sonens dirt: Billy Bonkers performance 24x2,0", 449 gram. Används förresten också till liftburen cykling. Hyggligt bett kanske inte, men nya har mittendobbar där gamla däcket hade blivit en slick. Rullar otroligt bra. Sonen behövde bromsa inför varje feature på Barbro.
Försök igen.

Har nu inget mer att försöka med. Jag har lagt upp alla däck här som jag har köpt sista året, förutom sonens Eliminator Grid Gravity, som är OT. Har också inte lagt upp sonens nya Ground Control Grid T7 27,5x2,35". Den är helt OnT, klart under 1000g med hyggligt bett, men är redan med.

Jag har faktiskt nåt att tillägga. Jag var förvånad att min Butcher/Eliminator kombo, både Grid Trail T7 av förra generationen, verkade glida bort lite i beemden med lite sand och grus i Järvsö. Jag tror att min Purgatory kombo, T9 Grid fram, T7 Grid Trail bak, kändes bättre för tre veckor sen. Det var på en annan cykel, men vädret var lika torr. För tre veckor sen vattnades flera berms, men det kan inte har varit alla. Så Purgatory är inte ett särskilt spännande däck men det verkar funka.

Apropå Maxxis gummiblandningar. Hur dåligt funkar Dual på hösten i de svenska skogarna? Duger det bak? Kan det funka fram? Villhöver ha ett par Rekon+ 29x2,8” på min Surly men de verkar ha slutat tillverkats men lite butiker sitter på Dual versionen.

Apropå Maxxis gummiblandningar. Hur dåligt funkar Dual på hösten i de svenska skogarna? Duger det bak? Kan det funka fram? Villhöver ha ett par Rekon+ 29x2,8” på min Surly men de verkar ha slutat tillverkats men lite butiker sitter på Dual versionen.
Det är ju helt klart cykelbart oavsett. 2,8" har väl större problem att man kränger det i en sväng än att gummit är dåligt.

Min son fick bakhjulssläpp med Schwalbe Speedgrip på blöta häller för tre år sen. Jag köpte två DHR i 26x2,3 fanns, i Dual för det är enda gummi som finns. Han fick aldrig hjulsläpp igen. Så funkar bra på hällar. Jag har själva aldrig haft problem med Rekon Dual bak, men jag byter till Specialized däck innan vintern. Men behöver du verkligen 2,8"? Själva skulle jag välja nya Forekaster i 29x2,6" istället, bättre grepp och inte sämre rull.

Sen är frågan om man vill köra MaxxTerra på vintern eller inte. Erfarenheter här är blandade.

Allting är livsfarligt när det är blött, har inte hittat ett däck som hjälper. Vill du ha grepp eller fluff?
Har kört DHR 29x3.0 maxxterra nu ett tag på helstel och hardtail, det är roligt med storleken, men också livsfarligt i väta.
Har också kört Forekaster 29x2.6 maxxterra, det är inte speciellt bra i det blöta heller.
Hade någon gång DHR 2.3 i dual.
Dual är sämre än maxxterra, på alla sätt, speciellt när det blir kallt och fuktigt.
Tycker generellt att det är bättre grepp i smalare däck med mer mönster, än tvärtom.

Min son fick bakhjulssläpp med Schwalbe Speedgrip på blöta häller för tre år sen. Jag köpte två DHR i 26x2,3 fanns, i Dual för det är enda gummi som finns. Han fick aldrig hjulsläpp igen. Så funkar bra på hällar. Jag har själva aldrig haft problem med Rekon Dual bak, men jag byter till Specialized däck innan vintern. Men behöver du verkligen 2,8"? Själva skulle jag välja nya Forekaster i 29x2,6" istället, bättre grepp och inte sämre rull.

Sen är frågan om man vill köra MaxxTerra på vintern eller inte. Erfarenheter här är blandade.
Behöver är ju ett konstigt ord.

Vill ha mycket volym, så bra rull som möjligt och tillräckligt med grepp men behöver inget magiskt grepp. Bara det inte halkar runt för mycket på hala rötter och stenar.

Tack för on topic igen!

Har testat Ground Control Grid T7 fram (902g på min våg, +32g angivet). Det var bättre sidogrepp än förväntat, men gav aldrig 100% självförtroende i svängar med mycket barr/kottar eller grus/sten, eftersom det upplevs flyta ovanpå mer än önskat (tätt sittande dobbar i forecaster v1 storlek + en rad mindre dobbar där fc v1 inte har dobbar alls).

Acceleration för GC var nog relativt dålig pga tyngden med ca 150g slang i. Mycket stabilare och styvare än mitt gamla XR4 (120 tpi och ca 780g nytt). Minskade 0.1 bar på GC (under 0,9 bar med min billiga lidl-pump) för att få det följsamt och inte studsigt på kort brant häll uppför där acceleration behövs, men upplevs brista, så behövs lite längre accelerationssträcka och mer kraft (känns i ryggen).

Har bytt till ett Purgatory Grid Trail T7 fram. Köpte det mest för det kostade 299 kr och hoppades på tur med vikt (LoL). Bättre självförtroende i sväng, men ännu tyngre på 993g. Rullar nästan lika OK som GC, i alla fall som framdäck, men jag är ingen fartfantast på väg, vill ha stig med stök.

Både GC och Purg var rätt bökiga att få på fälgen (har 25i), den senare värst.

Tvingas nog till slanglöst för att få ned vikten lite. Behövs inte för punkaskydd. Kanske ska testa med minimalt med vätska, vad det nu kan vara?

Har ett ca 700g forecaster dc v1 bak. I praktiken ett semislick då bara sidodubbar kvar nästan. Nästa steg är att testa GC som bakdäck. Stackars min rygg, blir nästan 300 + 200 g roterande vikt mer än vad ryggen är van vid.
Testa Nobby Nic 29x2,4” i Superground Soft + slanglöst, mina vägde kring 760g (vs vad jag tror var uppgivet; 860g. Unikt att några däck väger mindre än spec…). Soft upplever jag som hyfsat när det är blött, Speedgrip inte alls…
(brasklappen här är väl att jag upplevde GC Grid T7 som riktigt bra på blöt stig, så dålig referens om du inte gillade dem :-) Jag bytte tillbaks till Schwalbe p g a rullmotståndet på GC…

Vill ha mycket volym, så bra rull som möjligt och tillräckligt med grepp men behöver inget magiskt grepp. Bara det inte halkar runt för mycket på hala rötter och stenar.

Jag har inte känt behovet av bredare än nuvarande Dissector 2,6" fram, som mäter 65 mm på 35 mm fälg. Bredare skulle också inte blir bättre på min fälg. Jag kör nu med lägst mögliga tryck, som är kring 0,75 bar. Lägre ger ett floppy däck. Ett bredare däck skulle jag inte kunna köra med lägre tryck. Men kanske har du bredare fälgar.

Bak tar mkb helstel max 2,4". Har alltid kört Rekon eller Ground Control bak och har nyligen bytt till nya Forekaster. Trodde att den var smalare än Rekon, men mätte nu och den har blivit lika bred: 59 mm. Jag känner inte att jag behöver mer komfort eller grepp bak.

Jämför man de däck som vi har i familjen så är inte 2.6 så mycket bredare än 2.4 men 2.8 är en annan värld. Det kan vara kul men 2.4 räcker för mig.
Eventuellt kan jag tänka mig 2.6 fram. Irriterar mig att MM är smalare än Big Betty i 2.4... Så 2.6 hade sett bättre ut

När jag var inne på 2.8 så kollade jag på Teravail Coronado, som nu verkar ha bytt namn till "oxbow"?
Kanske värt att chansa på?

När jag var inne på 2.8 så kollade jag på Teravail Coronado, som nu verkar ha bytt namn till "oxbow"?
Kanske värt att chansa på?
Tack för tips. Såg inte så dumt ut men ser ut som ett grövre däck än Rekon.

Jag har inte känt behovet av bredare än nuvarande Dissector 2,6" fram, som mäter 65 mm på 35 mm fälg. Bredare skulle också inte blir bättre på min fälg. Jag kör nu med lägst mögliga tryck, som är kring 0,75 bar. Lägre ger ett floppy däck. Ett bredare däck skulle jag inte kunna köra med lägre tryck. Men kanske har du bredare fälgar.

Bak tar mkb helstel max 2,4". Har alltid kört Rekon eller Ground Control bak och har nyligen bytt till nya Forekaster. Trodde att den var smalare än Rekon, men mätte nu och den har blivit lika bred: 59 mm. Jag känner inte att jag behöver mer komfort eller grepp bak.
Jämför man de däck som vi har i familjen så är inte 2.6 så mycket bredare än 2.4 men 2.8 är en annan värld. Det kan vara kul men 2.4 räcker för mig.
Eventuellt kan jag tänka mig 2.6 fram. Irriterar mig att MM är smalare än Big Betty i 2.4... Så 2.6 hade sett bättre ut

Alltså, det är ju en single speed cykel vi pratar om. Dessutom helstel och stål. Rationellt, rimligt, borde, bra, bättre, bäst, mm är ju termer som inte bör/kan användas i samma sammanhang som denna cykeln. Detta är istället en själavårdare av rang. Om 2,8” ger cykeln ett stuk jag gillar, ger en lite annan cykelupplevelse än de senaste fyra somrarna då jag kört 2,6” samt sväljer lite fler av stenarna och rötterna här hemma till rimligt rull och grepp så är jag hemma. Blev det inte perfekt så är det väl bara att sälja och gå vidare i livet och med ljus och lykta söka efter det ultimata täcket.

Men det kan vara värt ett försök tänker jag. Har misslyckats förr när jag tänkte att Magic Mary och Nobby Nic 2,6” skulle bli ett par roliga höstdäck. Cykeln gick från dansande ballerina till trött och motsträvig klump. Körde två gånger och ställde sedan cykeln i garaget i några månader tills vinterdäcken kunde åka på. Så ett par 2,8” är lite av en chansning men man lever bara en gång.

Alltså, det är ju en single speed cykel vi pratar om. Dessutom helstel och stål. Rationellt, rimligt, borde, bra, bättre, bäst, mm är ju termer som inte bör/kan användas i samma sammanhang som denna cykeln. Detta är istället en själavårdare av rang. Om 2,8” ger cykeln ett stuk jag gillar, ger en lite annan cykelupplevelse än de senaste fyra somrarna då jag kört 2,6” samt sväljer lite fler av stenarna och rötterna här hemma till rimligt rull och grepp så är jag hemma. Blev det inte perfekt så är det väl bara att sälja och gå vidare i livet och med ljus och lykta söka efter det ultimata täcket.

Men det kan vara värt ett försök tänker jag. Har misslyckats förr när jag tänkte att Magic Mary och Nobby Nic 2,6” skulle bli ett par roliga höstdäck. Cykeln gick från dansande ballerina till trött och motsträvig klump. Körde två gånger och ställde sedan cykeln i garaget i några månader tills vinterdäcken kunde åka på. Så ett par 2,8” är lite av en chansning men man lever bara en gång.
Det är klart det kan vara kul som sagt. Det är förresten bara magic Mary och hans dampf från förra generation jag testat i 2.8.
Framför allt trevligt på vintern tyckte jag

Jag kör ju också helstel singlespeed. Fram tycker jag om ett däck med tillräckligt tjock stomme som ger dämpning, så helt annat än vad du tycker om. Men nu jag tänker på det är skillnaden kanske att jag cyklar stökiga stigar i Hellas medan dina stigar är snällare.

Sen är det små saker som kan göra en stor skillnad. Jag bytte en gång från Rekon Dual till MaxxTerra bak. Då kändes cykeln död, för mycket dämpning bak. Jag köpte en Rekon Dual och då kändes cykeln poppig igen.

Jag kör ju också helstel singlespeed. Fram tycker jag om ett däck med tillräckligt tjock stomme som ger dämpning, så helt annat än vad du tycker om. Men nu jag tänker på det är skillnaden kanske att jag cyklar stökiga stigar i Hellas medan dina stigar är snällare.

Sen är det små saker som kan göra en stor skillnad. Jag bytte en gång från Rekon Dual till MaxxTerra bak. Då kändes cykeln död, för mycket dämpning bak. Jag köpte en Rekon Dual och då kändes cykeln poppig igen.
Då finns det ju hopp! Då är mitt största problem att däcket smiter precis över viktgränsen för denna tråd och därmed bör jag då inte få följa de svar och råd jag getts!?!

Testa Nobby Nic 29x2,4” i Superground Soft + slanglöst, mina vägde kring 760g (vs vad jag tror var uppgivet; 860g. Unikt att några däck väger mindre än spec…). Soft upplever jag som hyfsat när det är blött, Speedgrip inte alls…
(brasklappen här är väl att jag upplevde GC Grid T7 som riktigt bra på blöt stig, så dålig referens om du inte gillade dem :-) Jag bytte tillbaks till Schwalbe p g a rullmotståndet på GC…

Hittade i MTBR's däckviktstråd två NN soft däck runt 850g och ett över 900g. Inget i närheten av 760g, men 850g är ju intressant. De kanske är mitt i ett byte till lättare NN hos Schwalbe?
Edit: Hittar nu bara ett NN i soft på 908g hos mtbr, måste ha läst fel på de där NN runt 850g.

Jag har bara hunnit testa GC Grid T7 i torrt väder. GC har bättre sidogrepp än det ger intryck att ha. Små dobbar som lätt böjer sig ger en psykologisk effekt som gör mig försiktigare i svängar. Tycker det varnar i lösare gravel att det är på gång att släppa i sidled.

Purgatory Grid Trail T7 har jag kört i blött nu ett par gånger som framdäck. Greppet verkar duga även på blöta hällar, om man undviker gröna slemmiga lavar. Lågt tryck på 9 decibar gör att hala rötter är hanterbart. T7 motsvarar kanske Maxxis Dual eller bättre, men har inget nytt maxxis att jämföra med. Mitt mycket slitna dual bakdäck släpper långt innan på hällar, har väl inget mjukt gummi kvar.

Purgatory rullar märkbart sämre än GC på asfalt och grus när farten är lite högre än transportfart. På stig i låg fart är det mindre skillnad på rull, men vikten 993g känns klumpig och tung ibland jämfört med GC på 902g. Accelerationen är så klart ännu sämre än GC på grund av vikten. Jag kommer inte uppför branter med min vanliga slarviga teknik att bara trampa hårt lite kort innan, utan det krävs mer planering och startsträcka. Det förstör nöjet med cyklingen uppför.

Senast ändrad:
Beställde Continental Magnotal: https://www.continental-tires.com/p...egment2MappingDTacs=MTB&articleID=01507640000

Soft fram, Trail bak, 800+840g. Har ju kört på race king länge, Dubnital verkar sjukt najs men tänkte att jag vill ha ett traildäck med lite mer betta. XR5 sitter på nu, inte riktigt nöjd med greppet, de släpper otäckt har åkt ikull på asfalt, död zone?
Guy kestevan gav nya magnotal o trinotal väldigt dåligt grepp och plötsliga släpp. Han tyckte t.om nya dubnital(race king) hade bättre grepp och då mycket bättre rull. Men återkom gärna när du fått testat dom nya

Har kört med teravail honcho 2.6 light and supple senaste veckorna. Greppet är mer än hyggligt och det är snabbare än rekon. Väger nog in en bra bit under 1000g. De är dock galet tunna väggar på dom. Fick sätta insert bak för att få lite stöd. En liten del av mig har dock längtat tillbaka till känslan av maxxis exo casing så nu sitter det rekon på mina hjul igen.

Han pratar om det i sitt test på trinotal samt testet av dubnital, lite snurrigt i hans test av trinotal då han kör magnotal fram och pratar om det samtidigt
Även Jeff Kendal Weed var inte så begeistrad över Contis nya däck. Han mäter gummits hårdhet mot Assagai (antar mjukaste gummit) vid minut 3:00 här.

Våtgrepp har varit ett av klagomålen från vissa och det verkar ha blivit bättre
Alltid lika intressant med tillverkarnas egna jämförelser; "The new XC Race construction delivers the numbers: 20% more speed, 8% more grip, 44% better puncture resistance, and 9% improved riding comfort."
Jämfört med vad? Förmodligen det gamla XCR. Hur som skulle det vara trevlig att hålla 36 km/h istället för 30 med samma anstängning 👍

Har kört med Barzo XC Trail 2.6" i snart ett år och det är ett fantastiskt däck förutom greppet på blöta berghällar. Skall bli spännande att se om de uppdaterar det däcket också.

Alltid lika intressant med tillverkarnas egna jämförelser; "The new XC Race construction delivers the numbers: 20% more speed, 8% more grip, 44% better puncture resistance, and 9% improved riding comfort."
Jämfört med vad? Förmodligen det gamla XCR. Hur som skulle det vara trevlig att hålla 36 km/h istället för 30 med samma anstängning 👍

Har kört med Barzo XC Trail 2.6" i snart ett år och det är ett fantastiskt däck förutom greppet på blöta berghällar. Skall bli spännande att se om de uppdaterar det däcket också.
Hehe. Ja "speed" är ju ett dåligt ordval. 20% less resistance vore kanske rimligare.
Men RR-folket verkar övertygade iaf:
"The new Vittoria Peyote XC Race is now the best-performing mountain bike tire in our hard surface wet grip test, yet it still rolls very fast. Vittoria claims the Race Formulation tires are designed to be the absolute fastest option to get from point A to B, and when we look at the combined grip and speed, we can confirm it might very well be the quickest option when grip, as well as speed, is required."

Så bra är dom inte .
Det finns inget däck som är som ett kinder ägg.
Har själv barzo xc trail på hojen vid halvtorrt så börjar dom att släppa ganska bra.

Fast peyote race är galet snabba kört dom en hel del i sommar men dom passar inte in här i tråden och greppet är bra med tanke på rullet.

Trodde att 2.4 forekaster (exo) med 35psi skulle klara Järvsö, men det blev en spräckt kolfiberfälg. '
Drömmen lever fortfarande om att hitta en setup som känns rolig både i Hellas och parken, men det kanske är en omöjlighet.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp