Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Mycketvillhamer sa:Köpa Nightowl-lampor av dirty_rider. Verkligen lokalproducerade högkvalitetslampor!
https://happyride.se/forum/read.php/1/1528596/page=1
itisasitis sa:Och direkt börjar spydigheterna...
Tänker du på lokala butiker eller mer specifikt på svenska märken, tillverkare, hjulmekare osv? Cykelkraft t.ex. bidrar nog inte till så mycket innovation :)
jonte987 sa:Mycketvillhamer sa:Köpa Nightowl-lampor av dirty_rider. Verkligen lokalproducerade högkvalitetslampor!
Ja mer svenskt än kinaramar.
Mycketvillhamer sa:jonte987 sa:Mycketvillhamer sa:Köpa Nightowl-lampor av dirty_rider. Verkligen lokalproducerade högkvalitetslampor!
Du är medveten om att det är rätt mycket som utvecklas i Sverige men som sedan tillverkas i Kina va? Allebike skapar fortfarande fler arbetstillfällen i Sverige än t ex Canyon (om man inte räknar in svetsare som lagar Canyons kedjestag).
jonte987 sa:Mycketvillhamer sa:jonte987 sa:Mycketvillhamer sa:Köpa Nightowl-lampor av dirty_rider. Verkligen lokalproducerade högkvalitetslampor!
Du är medveten om att det är rätt mycket som utvecklas i Sverige men som sedan tillverkas i Kina va? Allebike skapar fortfarande fler arbetstillfällen i Sverige än t ex Canyon (om man inte räknar in svetsare som lagar Canyons kedjestag).
Det är väl trevligt men tveksamt om det räcker för en köp svenskt kampanj. Det är självklart upp till var och en men jag blir tex inte gladare av att köpa shimano på en svensk shop än en tysk.
LBS är en annan sak men det är svårt att handla på lbs.
Det kanske blir en till anställd på Shimano Nordic i Uppsala som kan hjälpa till att skicka lådorna vidare. Men ev vinst hamnar ju i japanernas fickor. Och importörer samt grossister brukar ju inte bidra med så mycket innovation. På sin höjd nåt smart logistikflöde, kanske.jonte987 sa:Mycketvillhamer sa:jonte987 sa:Mycketvillhamer sa:Köpa Nightowl-lampor av dirty_rider. Verkligen lokalproducerade högkvalitetslampor!
Det är väl trevligt men tveksamt om det räcker för en köp svenskt kampanj. Det är självklart upp till var och en men jag blir tex inte gladare av att köpa shimano på en svensk shop än en tysk.
LBS är en annan sak men det är svårt att handla på lbs.
Miss Lycka 2.0 sa:Hövding!
hm sa:Kör tävlingar så hamnar anmälningsavgifterna hos klubbarna.
Riktigt bra också, jag har haft mina i snart 20 år.Mycketvillhamer sa:Hestra har mtb-handskar
Fältprästen sa:Riktigt bra också, jag har haft mina i snart 20 år.Mycketvillhamer sa:Hestra har mtb-handskar
Mycketvillhamer sa:Bli tungt kriminell med inriktning mot cyklar och cyklister.
Sätt en blygsam målsättning, typ :” Till 2025 ska hälften av alla cyklar i landet värda över 15 000kr vara stulna och omsatta”
Polisen ska ju utbilda 10 000 nya rekryter, några av dem borde hamna på cykelspecifika frågor, kanske t o m behövs några till.
Blocket lär behöva anställa fler för att hitta stulna annonser.
Bra sätt att få pengar som annars aldrig hade hamnat i cykelbranschen att hamna just där, då alla med en hemförsäkring lär åka på en premieökning som till slut hamnar hos cykelhandlare.
Alla cykelhandlare behöver fler som monterar försäkringshojarna.
Kanske leder till fler anti-stöld startups.
Osv osv
Luktapåblommorna sa:Mycketvillhamer sa:Bli tungt kriminell med inriktning mot cyklar och cyklister.
Sätt en blygsam målsättning, typ :” Till 2025 ska hälften av alla cyklar i landet värda över 15 000kr vara stulna och omsatta”
Polisen ska ju utbilda 10 000 nya rekryter, några av dem borde hamna på cykelspecifika frågor, kanske t o m behövs några till.
Blocket lär behöva anställa fler för att hitta stulna annonser.
Bra sätt att få pengar som annars aldrig hade hamnat i cykelbranschen att hamna just där, då alla med en hemförsäkring lär åka på en premieökning som till slut hamnar hos cykelhandlare.
Alla cykelhandlare behöver fler som monterar försäkringshojarna.
Kanske leder till fler anti-stöld startups.
Osv osv
Haha. underbart, om det nu e de man nu vill göra alltså.
Hahaha, jå-å!
Raggamuffin sa:Det tillverkas faktiskt rätt mycket saker i Sverige, men inte cykeldelar.
Jonatan F sa:Edit 2. Moderbolaget är skrivet i Gislaved och gör 6 mkr i vinst, Ids inte ladda ner årsredovisningen med mobilen men bolaget lär ju därmed betala skatt i Sverige i alla fall.
Klart det är billigare att gå till Kina och köpa ramar för 50 dollar eller vad nu 5ex Canyon köper sina lågkvalitetsprylar för. Kolla hambinis sågning.Ok då, svetsa avloppsrör verkar den svenska industrin fortfarande klara av till ett pris som konsumenter är villiga att betala.
Glömde bort att jag frågade och följde inte tråden sen. Klantigt.
Spårade dock ur direkt ser jag. "skönt" gäng ;)
Och jag orkar inte ens förklara vad jag menade ser jag med de få inlägg som dök upp. Ha det gott cyklister. Jag handlade lite från Boutiquemtb.se
ÄR nöjd. En fransman, bosatt i Sverige som sålde en amerikansk hoj, men, för mig trevligare en att handla av en tysk, i tyskland som säljer samma hoj och för den som skiter i det eller inte bryr sig, eller inte begriper, så går det väldigt bra att inte kommentera.
Glömde bort att jag frågade och följde inte tråden sen. Klantigt.
Spårade dock ur direkt ser jag. "skönt" gäng ;)
Och jag orkar inte ens förklara vad jag menade ser jag med de få inlägg som dök upp. Ha det gott cyklister. Jag handlade lite från Boutiquemtb.se
ÄR nöjd. En fransman, bosatt i Sverige som sålde en amerikansk hoj, men, för mig trevligare en att handla av en tysk, i tyskland som säljer samma hoj och för den som skiter i det eller inte bryr sig, eller inte begriper, så går det väldigt bra att inte kommentera.