Du behöver dock inte köra någon annan Appleprodukt bara för att du kör Apple TV.Allt vad heter Apple kan vi släppa. Kör android...
Väldigt smidig lösning att köra Plexserver på en dator eller NAS och gömmer undan den så man inte hör fläkten.Ok, men vad ger det utöver Chromecast? Bild i TVn är inget problem förutsatt att ljudet också kan komma i högtalarna...
Hdmi 2.1Gamla HDMI stöder väl inte dubbelriktad kommunikation? Måste kolla vad jag har för kontakter på TVn tror jag...
Jag har ingen aning men skriv gärna om vad du hittar, det är intressant. Jag tror inte att det finns multiroom som är enklare och smidigare än sonos.Vad finns det för alternativ med motsvarande kvalitet? Aktiva och trådlösa är kraven. Egentligen måste det ju inte vara wifihögtalare, det är ju enbart för att förbättra musikupplevelsen i köket och för möjligheten till utbyggnad av systemet i framtiden.
Sen Google slutade med CCA så verkar det inte direkt svämma över av vettiga alternativ. Kommer inom kort också ha behov av musik i fler rum pga flytt och börjar önska att jag hade köpt 3-4 CCA direkt när jag köpte den första.Vad finns det för alternativ med motsvarande kvalitet? Aktiva och trådlösa är kraven. Egentligen måste det ju inte vara wifihögtalare, det är ju enbart för att förbättra musikupplevelsen i köket och för möjligheten till utbyggnad av systemet i framtiden.
Även om det står wifi på högtalarna så behöver dom ström.Vad finns det för alternativ med motsvarande kvalitet? Aktiva och trådlösa är kraven. Egentligen måste det ju inte vara wifihögtalare, det är ju enbart för att förbättra musikupplevelsen i köket och för möjligheten till utbyggnad av systemet i framtiden.
Söta drömar.Jag som trodde Sonos hade fixat trådlös strömförsörjning. Illa.
Jag har inte exakt samma behov men baserat på min egen sondering av marknaden så kan jag inte se någon bättre lösning än den du föreslår. Ev testa utan sub först. Jag har två ettor i ett rum på dryga 30m2, där jag tycker att det räcker. Skulle de blivit bättre med sub? Säkert, men det duger just nu iaf.Min tanke är alltså att i det öppna kök/mat/allrum-TV-hörna köra med sonos beam+sub vid TVn och sen ställa en eller två Sonos One ovanpå köksskåpet. Då kan man trolla fram dold strömförsörjning från eluttagen bakom micron till kökshögtalaren och de vid TVn kommer stå nära eluttag ändå.
Tänker att suben borde kunna hjälpa att lyfta ljudet i rummet. Är väl ca 40-50 kvm rum, så det är ju lite luft att fylla.
Ska undersöka det här med utgångar på TVn. Återkommer.
Hdmi in 2 (arc) skickar ut ljud till Sonos.TVn är denna:
Webhallen.com
www.webhallen.com
och ingångar enligt spec ovan och bild nedan. Tolkar det som att HDMIn är utesluten eftersom det är gamla enkelriktade standarden. Däremot har den ju optisk utgång som tyvärr är riktad rakt in i väggen vilket kommer sabba väggmontaget. Vill slippa tv-bänken nämligen.
Visa bilaga 536270
Det ungefär som min planlösning. Jag hade hemma en bluesound pulse (nånting för runt 9k på hifi klubben), hemma hos mig lät den riktigt tråkigt. Till film o TV va den bra, jämförbar med arc o Beam iaf. Men tror att ska du ha till musik så är nog suben ett måste för o få det ok.Min tanke är alltså att i det öppna kök/mat/allrum-TV-hörna köra med sonos beam+sub vid TVn och sen ställa en eller två Sonos One ovanpå köksskåpet. Då kan man trolla fram dold strömförsörjning från eluttagen bakom micron till kökshögtalaren och de vid TVn kommer stå nära eluttag ändå.
Tänker att suben borde kunna hjälpa att lyfta ljudet i rummet. Är väl ca 40-50 kvm rum, så det är ju lite luft att fylla.
Ska undersöka det här med utgångar på TVn. Återkommer.
Fast det beror ju på vad man är ute efter. Vill man ha ett multiroom system är ju modesta stereohögtalare inte ens på banan.många tv-apparater har optisk ut. Jag skulle rekommendera att skippa sonos-spåret, två ganska modesta sterohögtalare är bättre än sonos. Tex en yamaha wxc 50 med några prisvärda högtalare kommer man långt med.
Det svåra är väl för oss som vill ha multiroom och rimliga lådvolymer samtidigt.Fast det beror ju på vad man är ute efter. Vill man ha ett multiroom system är ju modesta stereohögtalare inte ens på banan.
För att? Har visserligen aldrig förstått multiroom-grejen men det finns väl massa system som stödjer det idagFast det beror ju på vad man är ute efter. Vill man ha ett multiroom system är ju modesta stereohögtalare inte ens på banan.
Ja det är en fördel. Det finns ju inga "trådlösa högtalare" iom att dom behöver ström. Utgår nu ifrån att ingen vill ha batteridrivet hemma inomhus.Men då måste jag tråda mellan denna apparat och högtalarna gissar jag? Men det skulle gå att köra aktiva högtalare för att skippa förstärkare?
Det som tilltalar med den lösningen är ju att den dagen mjukvarasupporten upphör måste man inte byta hela systemet utan bara denna mellandel.