.

RockyM

Aktiv medlem
.
Klart det funkar, frågan är vad gör du när det inte funkar? Kanske bara är jag som har problem med HBO max. =)
Äger ingen sonos eller apple produkt kör
Sony A1, Samsung 960, (bytte från Marantz 7010 & monitor audio gold 7.1.4.)
Ska jag lyssna på musik så är det cambridge cxn v2, denon 1500 & monitor audio gr60 som gäller.

RockyM

Aktiv medlem
.
Att sonos beam endast har 1s HDMI port, måste ju inte vara ett problem (sonos själva påstår väl att det är för att hjälpa användargruppen).
Är säkert därför de bara har 1st diskant. & inget stöd för dts:X i beam gen2. =)

men om man kör appelmusic & har iOS produkter som mobil samt dator. Så varför inte =)

TBone

Aktiv medlem
.
Om du går loss på Sonos så är tipset att se till att fixa en ”trade up”-rabattkod som ger 30% rabatt (även på paket med flera högtalare) vid köp direkt från Sonos.

TBone

Aktiv medlem
.
Sonos beslöt sig för något eller ett par år sedan att ett antal gamla produkter (gen 1) inte skulle få fler firmware-uppdateringar och inte kunna samsas i samma system som nya (gen 2 släppta efter i somras). Man kunde då genom att ”bricka” den få 30% rabatt på en ny. Shitstorm utbröt såklart och Sonos backade från brickandet så man kan för varje gen 1-produkt man har få rabatt på en ny (eller ett paket) och ändå fortsätta använda den gamla. Det finns såklart en marknad för dessa rabattkoder, en del lyckas tigga till sig dylika gratis i tex sonosbubblan på facebook eller köpa dem på tradera eller så.

RockyM

Aktiv medlem
.
Allt vad heter Apple kan vi släppa. Kör android...

Och TV-apparaterna är visserligen Samsung men 8 resp 15 år gamla.
Meeen du vill ju inte ha apple? Ingen iOS då kan du glömma sonos. Du kan inte justera ljudet utan appel.

Du köper en annan soundbar med 2 hdmi portar. i den ena stoppar du ex en google chromecast med TV skickar bilden till TV med arc.
I köket kör du Audio pro förslagsvis C10 om du hittar någon.

Laan84

Aktiv medlem
.
Meeen du vill ju inte ha apple? Ingen iOS då kan du glömma sonos. Du kan inte justera ljudet utan appel.

Du köper en annan soundbar med 2 hdmi portar. i den ena stoppar du ex en google chromecast med TV skickar bilden till TV med arc.
I köket kör du Audio pro förslagsvis C10 om du hittar någon.
Valfri kompis med Apple kan göra det på tio min åt honom. Värt det lilla besväret.

Laan84

Aktiv medlem
.
Ja, det där låter så klart bra! Blir ju rätt mkt pengar om man kan få 30%. Men det är väl inte så att man kan ange nån kod från typ en gammal One och sen köpa ett helt kit pch få rabatt på allt?

Bilagor

• BA6C18F5-5ACA-4CB3-9713-20455534C4EF.jpeg
    BA6C18F5-5ACA-4CB3-9713-20455534C4EF.jpeg
    96.2 KB · Besök: 30

TBone

Aktiv medlem
.
Såvitt jag vet så räknas ett paket som en produkt, dvs ett av dessa paket:

RockyM

Aktiv medlem
.
OK, ja, det är klart ett minus. Å andra sidan lär det vara något jag justerar en gång, om ens det. Och då kan jag tex använda min frus jobbmobil. Så det är ju lösbart, bara själva lyssnandet/tittandet går smidigt.

Edit: man verkar visst kunna justera ljudet med android?
"You’ll also then be able to choose between Alexa or Google Assistant. Thanks to the soundbar’s built-in microphones, you’ll be able to control playback using your voice alone, as well as asking your chosen voice assistant questions and controlling your other

Once you’ve done this, you’ll be able to use the Beam’s room calibration feature, TruePlay, which tunes the ‘bar’s sound to the dimensions of your room.

As you go through the TruePlay process, the Beam plays out a series of beeps and ticks across the frequency range; you’ll then be prompted to walk around your room waving your smartphone around.

The S2 app uses the microphones built in to your smartphone to analyze the audio; Sonos says it’s important to cover as much space as possible, and to minimize any other environmental noise that could affect the results. Unfortunately, TruePlay is only compatible with iOS devices"

Köp & Sälj

Topp