Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Mycket tveksam om det är värt att byta ut en fungerande 36a eller Lyrik. Men om du ändå ska byta så kanske.Hej
Är det nån som testat Zeb eller fox 38an? Hur är de i förhållande till lyrik å fox 36? Funderar om det är värt och uppdatera när man är på en normal nivå och inte väger jättemycket. Hur är känsligheten i småstök?
Många frågor?
Finns nog en hel del i det. Tänk skillnad i känsla på smala och breda däck.Jag har hört (tror det va Lost Co. på youtube) som prata om att det var mer plush pga. större diameter = större luftfjäder. Om det finns minsta spån av sanning i det vet jag inget om.
Jag har hört (tror det va Lost Co. på youtube) som prata om att det var mer plush pga. större diameter = större luftfjäder. Om det finns minsta spån av sanning i det vet jag inget om.
Är ju inte bara diametern som spelar rollI så fall kan man undra varför rock shox totem med 40mm innerben blev så kortvarig.
Är ju inte bara diametern som spelar roll
I lost:co fall då dom jämför med 36an och allt utom diametern är samma så spelar det roll men börjar vi jämföra mellan märken mm så tror jag det har mindre påverkan då andra delar i konstruktionen påverkar mer.Nej jag tror det knappt har betydelse alls faktiskt.
Den plushaste gaffeln jag haft var första generationens pike. Har för mig det var 32mm innerben. Den var rejält insliten så packningarna inte hade någon stiction. Har efter det haft allt från fox 40, totem, nya pike, fox 36. Ingen har varit lika mjuk och fin i början av slaget.
Ja det tycker jag också. Förutom möjligtvis att en gaffel med större diameter flexar mindre och går mer rakt igenom alla packningar och bussningar.Om allt annat är lika borde väl större diameter ge mer stiktion = mindre finkänslig i småstök? Men luftkammrarna och tätningarna är kanske så bra nuförtiden att det inte märks.