Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kung Stalle sa:MTB Täby kör mycket i Åkers.
I övrigt... det är bara knarkare i Åkersberga :-D
Stalle
Jag sprang det i julas - inte helt färdigt men jag tror det kommer bli ett fantastiskt roligt xc-spår! Men det är inte ett tillräckligt flyttskäl....Aron sa:Det finns ett helt nybyggt MTB spår.
http://www.osteraker.se/boendemiljo...inbikeihacksta.5.1006d36015e598f2ab698c5.html
Täby kommun tycker inte om utomhusaktiviteter förutom fotboll.Kung Stalle sa:MTB Täby kör mycket i Åkers.
JLarsson sa:Där jag inte skulle bosätta mig är området kring Norrgårdsvägen - det är även där det brinner mest bilar på nätterna.
BackT sa:Senaste SBR i berga var mkt trevliga stigar och mer finns det, har jag hört...
Sett till boende är det klart billigare än andra kommuner i norrort, ny byggd villa 5 - 6,5mkr motsvara typ enkelt 70-tals radhus i Täby. Ungefär samma prisläge som Vallentuna men närmare havet, längre från stan och ingen snabb pendel till centralen direkt.
Kolla annars Svinninge, ligger klart mer off (butiker, skolor) men lite närmare stan & havet. Nybyggar-bom där och området kan bli kanon på +10 års sikt
JLarsson sa:Sen är ju en viktig faktor var man jobbar och hur man ska ta sig dit. På de nio år jag bott här har trafiksituationen gått från angenäm till omöjlig. 2008 kunde jag köra hemifrån 7:30 och inte hamna i några köer alls, nu är det kört om man åker efter 6:30.
jonpon sa:JLarsson sa:Sen är ju en viktig faktor var man jobbar och hur man ska ta sig dit. På de nio år jag bott här har trafiksituationen gått från angenäm till omöjlig. 2008 kunde jag köra hemifrån 7:30 och inte hamna i några köer alls, nu är det kört om man åker efter 6:30.
Ja det är ju viktigt att kunna ta sig till jobbet smidigt och snabbt. Är tyvärr lite bortskämd just nu, cyklar på typ 20 min och bilen går ju snabbare...
Gäller det E18 eller hela vägen till stan?
Just nu jobbar jag i västerort, så jag tänker norrortslänken. Är även den packad med bilar? Jag har hört att där ska det gå bra, men har inte åkt själv på morgonen.
Har bara åkt genom tunneln i eftermiddagsrusning och då är den kass. Morgonköerna kring E4 är också betydande.Willie sa:Norrortsleden är kass vid löttingetunneln som dom var för snåla för att bygga tvåfilig och valde att sätta en rondell framför..
//W
Brando sa:När Förbilfarten klar sen länkas det ihop med Norrortsleden blir ju värre än nånsin.
+1 :D Visserligen bilpendlar jag inte ;)thomaslundstrom sa:Brando sa:När Förbilfarten klar sen länkas det ihop med Norrortsleden blir ju värre än nånsin.
FTFY
Väsby är å andra sidan bra mycket värre än Vallentuna.Noobonbike sa:Åkersberga är helt klart inte värre än U-väsby, V-tuna tex. Trivs bra och det finns massor med skog/stig.
Vi behöver en MTB-Klubb bara!!!
Jag åkte pendeltåg tre år till Rotebro också, bland annat de snöiga vintrarna 09/10 och 10/11. Rätt sällan det strejkade då enligt mitt sätt att se det. Om Roslagsbanan funkar så pass bra så är det helt ok. Problemet med Roslagsbanan senaste två (tre?) åren har snarare kanske varit de långa tiderna den varit avstängd pga förbättringsarbeten av olika slag. Och om (OM!!!) den stannar på centralen snart är det en enorm förbättring!Luthman Photography sa:I jämförelse med pendeltåg eller andra lokalbanor skulle jag säga att Roslagsbanan är ganska pålitlig. Det är väldigt sällan den strejkar på något sätt. En kollega som åker pendeln från Rotebro till stan har strul minst en gång i veckan.
Lejon sa:Jag åkte pendeltåg tre år till Rotebro också, bland annat de snöiga vintrarna 09/10 och 10/11. Rätt sällan det strejkade då enligt mitt sätt att se det. Om Roslagsbanan funkar så pass bra så är det helt ok. Problemet med Roslagsbanan senaste två (tre?) åren har snarare kanske varit de långa tiderna den varit avstängd pga förbättringsarbeten av olika slag. Och om (OM!!!) den stannar på centralen snart är det en enorm förbättring!Luthman Photography sa:I jämförelse med pendeltåg eller andra lokalbanor skulle jag säga att Roslagsbanan är ganska pålitlig. Det är väldigt sällan den strejkar på något sätt. En kollega som åker pendeln från Rotebro till stan har strul minst en gång i veckan.