Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
plumse sa:Är det inte bättre att lära sig bromsa, precis som på en bil? erh... DOH!
Skall bli kul att se hur det funkar i praktiken. Parallellen med bilexemplet blir väl nåt i stil med:
* el-cykel inne i stan = Svenson-bilister -> ABS good shit
* MTB- och Landsvägs-hoj framförd av entusiaster = bilsport-utövare -> ABS not so good shit
Tungt, fult, dyrt, ännu en sak som kan gå sönder... What's not to like?Luthman Photography sa:Jag låter mig väl dumförklaras då, men varför vill man inte ha ABS?
Skönt att du gick före, jag hänger på så kan vi vara dumma tillsammans. Åtminstone tills förklaringen kommer.Luthman Photography sa:Jag låter mig väl dumförklaras då, men varför vill man inte ha ABS?
Sixten Fors sa:Som e-bike ABS och endast fram är det väl jättebra, precis som på alla andra motorcyklar. Bosch säger 800 gram extra, rätt mycket faktiskt. Hoppas de kommer ner i vikt med tiden.
Pfaff sa:Sixten Fors sa:Som e-bike ABS och endast fram är det väl jättebra, precis som på alla andra motorcyklar. Bosch säger 800 gram extra, rätt mycket faktiskt. Hoppas de kommer ner i vikt med tiden.
Hyggligt. De första ABS-systemen för MC (BMW K100) vägde 11 kilo.....
Kupa sa:Pfaff sa:Sixten Fors sa:Som e-bike ABS och endast fram är det väl jättebra, precis som på alla andra motorcyklar. Bosch säger 800 gram extra, rätt mycket faktiskt. Hoppas de kommer ner i vikt med tiden.
Hyggligt. De första ABS-systemen för MC (BMW K100) vägde 11 kilo.....
Fast då väger ju fordonet 200+ kg också...
kais01 sa:det som är verkligen svårt att förstå är att det dröjt så innan tekniken spridit sig bland motorcyklar för landsväg.
åberg sa:Skönt att du gick före, jag hänger på så kan vi vara dumma tillsammans. Åtminstone tills förklaringen kommer.Luthman Photography sa:Jag låter mig väl dumförklaras då, men varför vill man inte ha ABS?
Och bromsar sämre, i alla fall i torrt väglag.Crossmax sa:Tungt, fult, dyrt, ännu en sak som kan gå sönder... What's not to like?Luthman Photography sa:Jag låter mig väl dumförklaras då, men varför vill man inte ha ABS?
åberg sa:Skönt att du gick före, jag hänger på så kan vi vara dumma tillsammans. Åtminstone tills förklaringen kommer.Luthman Photography sa:Jag låter mig väl dumförklaras då, men varför vill man inte ha ABS?
Stervelo sa:Off road hojjar, menade att köra i seriös terräng, där kan du stänga av abs, för att du vill det, den fungerar inte bra, i rejält stökig terräng, där vi eller i alla fall jag cyklar. Jag har inte en enda gång saknat abs i skogen. På lvg, tja, kanske, men inte skogen. Jag kör mc med abs och på landsväg är det guld värt.
ABS på motorcyklar är överlägset. Läs på.me.I.am sa:Nyfiken fråga. I vilka situationer är det "guld värt" jämfört med utan? Alla? Jag har ingen erfarenhet alls av MC, spontant känns det som att man ändå inte kan utnyttja ABS om man behöver bromsa i kurva, men det kanske funkar?
Sixten Fors sa:ABS på motorcyklar är överlägset. Läs på.me.I.am sa:Nyfiken fråga. I vilka situationer är det "guld värt" jämfört med utan? Alla? Jag har ingen erfarenhet alls av MC, spontant känns det som att man ändå inte kan utnyttja ABS om man behöver bromsa i kurva, men det kanske funkar?
Sixten Fors sa:Anledningen till att du har nollkoll kan ha att göra med att du inte spenderat tid på att lära dig. Nöt.
Fältprästen sa:Och bromsar sämre, i alla fall i torrt väglag.Crossmax sa:Tungt, fult, dyrt, ännu en sak som kan gå sönder... What's not to like?Luthman Photography sa:Jag låter mig väl dumförklaras då, men varför vill man inte ha ABS?
Hur ofta låser man framhjulet på en MTB förresten?