Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hade han dragit åt med rätt NM?kievY sa:Kan försöka få tag i en bild, men alla vi var förvånade. Antingen om det var trasig fiber eller om det var kopia. Slutade med att vi satte in en gren i styret och spände åt hårt så han kunde i alla fall cykla på asfalt till bilen.
BjornR sa:Alla mina stammar säger 5Nm vid styret. Skulle ändå kört på Renthal-styre och Renthal-stam. Har inte hittat någon stam som är lika funktionell och simpel. Man ska vara riktigt borta i huvudet för att dra åt stammen fel till skillnad från stammar med en solid faceplate.
edit: Renthal apex-stam.
När du ändå köper nytt styre, hoppa på 35mm-tåget. Varken bättre eller sämre standard, bara fetare :)
Enduro Fredrik sa:BjornR sa:Alla mina stammar säger 5Nm vid styret. Skulle ändå kört på Renthal-styre och Renthal-stam. Har inte hittat någon stam som är lika funktionell och simpel. Man ska vara riktigt borta i huvudet för att dra åt stammen fel till skillnad från stammar med en solid faceplate.
edit: Renthal apex-stam.
När du ändå köper nytt styre, hoppa på 35mm-tåget. Varken bättre eller sämre standard, bara fetare :)
Jag kör med en apex men min ger ifrån sig ett knakande ljud? Har testar med att smörja, olika nm men de har inte funkat.. Fick tillslut sätta en slangbit mellan styret och stammen. Någon som har någon idé om en bättre lösning??
kievY sa:Ja alltså det såg ut som riktiga Race Face, deras loga var där etc.
D i U sa:Ok då kan jag nog lätt förlita mig på ett 35mm race face next styre om lusten att köpa finns kvar framöver. Sparar mig 220 g gram och några centimeters bredd.
Tips på bra momentnycklar?
Bengt-re sa:Det beror på önskad prisklass. Jag kör med en Bahco IZO-D-30
Johan Falk sa:Bengt-re sa:Det beror på önskad prisklass. Jag kör med en Bahco IZO-D-30
Ett mycket bra val.
Bengt-re sa:Johan Falk sa:Bengt-re sa:Det beror på önskad prisklass. Jag kör med en Bahco IZO-D-30
Ett mycket bra val.
Fick köprådet av en fd. dragstermekaniker. Han brukar ha koll på verktyg.
D i U sa:Låter som biltema är ett bättre val för mig :)
Absolut. Oavsett hur bra och dyr momentnyckel du skaffar dig, så får du bara en ungefärlig spännkraft i skruven. Det har väldigt lite med själva nyckeln att göra.D i U sa:Låter som biltema är ett bättre val för mig :)
Majkel sa:Hittar inte wiggles, är jag blind på ögonen?
NickPick sa:En biltemanyckel kommer förmodligen ge ett mer korrekt NM än när någon (gäller även gamla bilmekaniker) drar för hand.
Jag har en liten momentnyckel från classe. Den gör jobbet iaf :)
Tur att styret inte gick av på ett mer kritiskt ställe. Skulle kunna bli otäcka personskador.[/
Ja jag e asrädd att de ska gå av i landningen på ett två meters drop eller utför en 45 graders brant eller nåt.