Är det viktigt med olika klädstilar?

Fast jag funderar på om inte klubben skulle tjäna mer på att medlemmarna donerade klubbklädspengarna direkt till klubben istället? Men sponsorerna kanske drar in mer pengar?

Så får man göra om man vill. Vi har helt valfri klädsel i klubben. De som vill köra med jeans & T-tröja får göra det i samma grupp som den med 5år gammal LVG-tröja till neutral byxa och de med årets XC-kitt.
Vill man hellre cykla med sina slitna favorittights och swisha valfri summa till klubbkassan så är det helt ok.

Så får man göra om man vill. Vi har helt valfri klädsel i klubben. De som vill köra med jeans & T-tröja får göra det i samma grupp som den med 5år gammal LVG-tröja till neutral byxa och de med årets XC-kitt.
Vill man hellre cykla med sina slitna favorittights och swisha valfri summa till klubbkassan så är det helt ok.
Låter klokt. Lite som ett stödmedlemskap.

Såg ett inslag för några år sen där en lvg-cyklist berättade "hur vi som cyklar mycket ser om andra är riktiga cyklister" eller något liknande. Han var helt patetisk, men såg sig nog själv som en i en utvald skara.

Lvg= hotpants och flanellskjorta
Mtb=färgmatcha lersprutet i röva
Gravel=kaki byxor och sidenskjorta
^^ skämt o sido.
Välj något som funkar för väderleken och det tempo du kommer köra, svart och något neongult är passande oavsett terräng eller trafik

Jag har klubbkläder men använder dem i stort sett bara på tävling. Jag har kommit fram till att bilisterna här i Skåne beter sig sämre när man har klubbkläder än när man cyklar i neutrala kläder. Sen är våra rätt fula oxå....

Dhb tröjor (finns med hur mycket eller lite mönster/färg som helst) och svarta bibs (castelli) eller långbyxor (endura) kör jag med och alltid tänd baklampa, även mitt på dagen.

Tydligen är det flera som älskar rosa RCC-kit och en hel del andra som slår till direkt när Tobias Ludvigsson säljer ut sina Groupama-FDJ kläder här på K&S. Så båda sidor finns tydligen här representerade.

Vet inte vem man bör lyssna på mest när det gäller klädestetik Åberg eller modevärlden. Men faktum är att det i den sistnämda hänt mycket som motsäger det argumentet. Googla tex Vêtements DHL så får du ett tydligt exempel ?.

Tänker att cykelestetiken till i mångt och mycket är besläktad med F1 estetiken. Ferrari och Marlboro för att nämna ett exempel som haft stor estetisk inverkan.
Tror du verkligen att någon cyklar i FDJ-kläderna?
Jag har alltid trott att någon pervers jävel köper dom för att sniffa i?

Är det inte på tok för få bilder i den här tråden? ?
Jag vet nog vad du tänker på...

B3DF7C68-D7BC-493A-A398-2CAB95D7AEDF.jpeg

Vita strumpor! det viktigaste av allt och urmodern till all benstyrka. Sedan givetvis färgmatchat. Fick ett oranget set från NCC inför Veloton, syns ju bra men alltså det skär i hjärtat att sitta på svart/röda cykeln med detta. får vara ok vid pendling och inomhuscykling. Provade att cykla med vit/blå/röd tröja, det gick och var skönt i värmen men ändå så gnisslade det inombords. Gul vindväst ibland på ensamma LVG rundor och mörkerkörning samt randolopp.

Klart att klädstilen är jätteviktigt!

Var på långtur och helt klädd i svart, med svart fatbike, svarta väskor, grön packraft och grönt tält så ingen människa skulle upptäcka mig när jag tältade var det var förbjuden, alltså i hela jävla landet. Och en kompis skulle cykla med några dagar. Kul förstås. Tills jag såg honom. ? Skrikiga kläder, babyblue cykel, kanariegula ortliebväskor, rött tält. Han var som en lysande julgran i öknen, som en fyr mitt ute i havet, som en exotisk papegoja i skogen. Så vi gömde hans cykel under den gröna raften och sov trångt i mitt lilla tält för 150euro böter per person är ju mycket pengar. Men han snarkade som en motorsåg så nästa dag tackade jag honom för sällskapet och var det slut på hans cykeläventyr. Jo, livet är hårt utan rätt klädstil.

En till exempel. Var på fatbikelångtur och följde kusten till Frankrike; strand, sand, salt, vind, sol och regn. Och en kompis med fatbike skulle följa med några dagar. Inte klädd som en färgglad papegoja för, sa han, han kände den rätta klädkoden. Så han kom med svart fatbike, långt hår, tatoos, läderjacka, snygg tshirt, jeans och supershineputsade läderstövlar. Så efter några dagar regn och saltvind var han helt genomblöt, luktade han sur apa, vägde hans jacka som bly, jeansen kunde inte torka i nätterna, läderstövlarna var missformade och frös han nästan ihjäl. Så det var slutet på hans fatbike-karriär.

Sista example :) Var på långtur igen och en kompis skulle följa med men han hade ett liiiitet problem: en svartsjuk tjej som skulle mörda honom om han skulle cykla med en annan tjej. Och han är en känd offroadbikepacker, nästan 2m lång, ser ut som Ragnar Lothbrok så han är lätt igenkänd. Men han fick en briljant idé: han skulle förklädda sig så ingen skulle känna igen honom. Så han köpte LVGkläder (typ kondomstorlek), rakade av skägget och hoppade glad på sin 29+ bikepackmonster. Men han glömde att han var en Ragnar så han kände sig inte alls bekväm i de ballerina-kläderna och han skämdes för sin rumpa och stor penis som så övertydligt syntes i de tighta byxorna. Och han blev förstås lite sur på mina glada kommentarer och fniss. Men iaf, vi cyklade några dagar, tältade i hemlighet så ingen skulle se honom och allt gick bra. Tills vi läste och såg en bild på ett cykelforum att YonnaTheHappyFatrafter var signalerat i landet (jag visste inte att jag var lite känd med) och de undrade vem den där stora bikepacker klädd som balettdansare var. Skulle det kunna vara ...honom? Men varför var han då kamouflerat? Så dem frågade på hans facebook/instagram och då var det kört med honom. Jösses, vad han var förbannat på livet :)

Så tänk noga vilken cykelkläder är de rätta :)

Klart att klädstilen är jätteviktigt!

Var på långtur och helt klädd i svart, med svart fatbike, svarta väskor, grön packraft och grönt tält så ingen människa skulle upptäcka mig när jag tältade var det var förbjuden, alltså i hela jävla landet. Och en kompis skulle cykla med några dagar. Kul förstås. Tills jag såg honom. ? Skrikiga kläder, babyblue cykel, kanariegula ortliebväskor, rött tält. Han var som en lysande julgran i öknen, som en fyr mitt ute i havet, som en exotisk papegoja i skogen. Så vi gömde hans cykel under den gröna raften och sov trångt i mitt lilla tält för 150euro böter per person är ju mycket pengar. Men han snarkade som en motorsåg så nästa dag tackade jag honom för sällskapet och var det slut på hans cykeläventyr. Jo, livet är hårt utan rätt klädstil.

En till exempel. Var på fatbikelångtur och följde kusten till Frankrike; strand, sand, salt, vind, sol och regn. Och en kompis med fatbike skulle följa med några dagar. Inte klädd som en färgglad papegoja för, sa han, han kände den rätta klädkoden. Så han kom med svart fatbike, långt hår, tatoos, läderjacka, snygg tshirt, jeans och supershineputsade läderstövlar. Så efter några dagar regn och saltvind var han helt genomblöt, luktade han sur apa, vägde hans jacka som bly, jeansen kunde inte torka i nätterna, läderstövlarna var missformade och frös han nästan ihjäl. Så det var slutet på hans fatbike-karriär.

Sista example :) Var på långtur igen och en kompis skulle följa med men han hade ett liiiitet problem: en svartsjuk tjej som skulle mörda honom om han skulle cykla med en annan tjej. Och han är en känd offroadbikepacker, nästan 2m lång, ser ut som Ragnar Lothbrok så han är lätt igenkänd. Men han fick en briljant idé: han skulle förklädda sig så ingen skulle känna igen honom. Så han köpte LVGkläder (typ kondomstorlek), rakade av skägget och hoppade glad på sin 29+ bikepackmonster. Men han glömde att han var en Ragnar så han kände sig inte alls bekväm i de ballerina-kläderna och han skämdes för sin rumpa och stor penis som så övertydligt syntes i de tighta byxorna. Och han blev förstås lite sur på mina glada kommentarer och fniss. Men iaf, vi cyklade några dagar, tältade i hemlighet så ingen skulle se honom och allt gick bra. Tills vi läste och såg en bild på ett cykelforum att YonnaTheHappyFatrafter var signalerat i landet (jag visste inte att jag var lite känd med) och de undrade vem den där stora bikepacker klädd som balettdansare var. Skulle det kunna vara ...honom? Men varför var han då kamouflerat? Så dem frågade på hans facebook/instagram och då var det kört med honom. Jösses, vad han var förbannat på livet :)

Så tänk noga vilken cykelkläder är de rätta :)
You. Rock.

Om man cyklar hardtail, (alma) vilken är då korrekt klädstil?? Skall nämligen också köpa nya kläder, så jag vill hade så rätt som möjligt.

Det berör på om man cykla för att cykla eller för att visa upp rätt livsstil.

Iofs kan man ju ha ett intresse i kläder och det är väl onödigt att se ner på det? Likväl som många har "onödigt" bra cyklar - får det folk att må bra och tycka att det är roligt och meningsfullt så är det väl bra? Bättre att folk lägger pengar på exlusiva cyklar och fina kläder än sportbilar, knark och sprit?

Iofs kan man ju ha ett intresse i kläder och det är väl onödigt att se ner på det? Likväl som många har "onödigt" bra cyklar - får det folk att må bra och tycka att det är roligt och meningsfullt så är det väl bra? Bättre att folk lägger pengar på exlusiva cyklar och fina kläder än sportbilar, knark och sprit?

Håller helt med. Ville bara säga att det finns folk som bryr sig mer om vissa upp än att cykla.

Cykling är ändå en stilsport med mycket oskrivna regler. Superfestligt när stilpoliser får damp i någon klunga och står och får ryckningar i ögonen över strumplängd eller något annat som anses vara faux pas.
Jag var en förut, men när en sport växer så dras "hellre än bra" in i det och med det så försvinner mycket stil och fason.
Livet går vidare. Tillomed rapha säger cykla i tshirt.
Jag trivs med att följa lite koder och försöker få det prydligt. Andra får göra deras grej. När intresse växer brukar många försöka lite mer.

Brukar inte bry mig men känner mig som en utböling när jag cyklat landsväg i tennisshorts, en vanlig t-tröja och xc-skor med vanlig spd :D

Tillbaka
Topp